M. Κύρκος: «Εκτός κλίματος ο πρωθυπουργός στη Σύνοδο για το Κλίμα»

«Οι διεθνείς αεροπορικές και ναυτιλιακές μεταφορές συμβάλλουν σήμερα στο 8% της υπερθέρμανσης του πλανήτη και το 2050 οι εκπομπές από την ναυτιλία και την αεροπορία θα αποτελούν το 40% των συνολικών εκπομπών CO2» παρατήρησε ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού Μίλτος Κύρκος συμμετείχε στην καμπάνια «Transport & Environment «The elephant in the room»» σχετικά με τη συμπερίληψη της μείωσης των εκπομπών από τις διεθνείς αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές στη Συμφωνία του Παρισιού.

Όπως είπε, ο κ. Τσίπρας στη Σ’υνοδο του Παρισιού για το Κλίμα (COP21) πρότεινε η ΕΕ να ακολουθεί τα όρια που θέτουν άλλοι οργανισμοί και να μην πρωτοπορεί σε μία πολιτική που εκτός των άλλων προσφέρει και εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας στην πράσινη οικονομία. «Ο IMO στον οποίο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, στα 18 χρόνια που πέρασαν από το Κυότο δεν έχει καταλήξει σε αποδεκτό στόχο για τη μείωση των αερίων ρύπων. Το ότι η γεωργία, η διαχείριση απορριμμάτων, η βιομηχανία, οι οδικές μεταφορές, η αυτοκίνηση, οι σιδηρόδρομοι πληρώνουν ήδη το κόστος της προσαρμογής σε νέες, αυστηρότερες προϋποθέσεις το θεωρεί δευτερεύον μπροστά στην ανάγκη προστασίας των εφοπλιστών, δηλ. αυτών που ξαφνικά θεωρεί ως τα δικά του παιδιά. Έτσι πρακτικά υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών μας. Δυστυχώς η πολιτική της κυβέρνησης και εδώ υπηρετεί τις ανάγκες των συντεχνιών που τη στηρίζουν εις βάρος των επόμενων γενεών, όπως ακριβώς έκαναν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις τόσες δεκαετίες», δήλωσε ο κ Κύρκος».

Ο Μίλτος Κύρκος πρόσφατα είχε διοργανώσει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ημερίδα για τις επιπτώσεις των ρυπογόνων καύσιμων των πλοίων στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Τα στοιχεία που είχαν παρουσιαστεί ήταν συντριπτικά:

50.000 πρόωροι θάνατοι ετησίως μόνο στην Ευρώπη αποδίδονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα πλοία, με ετήσιο κόστος στα συστήματα υγείας της Ευρώπης να φτάνει στα 58 δις το 2020.

Το θαλάσσιο καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι κατά μέσο όρο 2700 φορές βαρύτερο από το καύσιμο που χρησιμοποιείται στον τομέα των οδικών μεταφορών, όπου αυστηρά όρια εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια παρά τις έντονες αντιδράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε τρείς εθελοντικά οριοθετημένους χώρους ελεγχόμενης πλεύσης στην Βόρεια Θάλασσα τα όρια ρύπων είναι το 1/5 των ορίων του ΙΜΟ με αποτέλεσμα την αποτελεσματικότερη προστασία των κατοίκων.

«Δυστυχώς ο κ. Τσίπρας ολοκλήρωσε την παρέμβαση του στη μεγάλη αυτή διεθνή διάσκεψη για το περιβάλλον χωρίς να αναφερθεί καν στην εξοικονόμηση ενέργειας και τις ανανεώσιμες πηγές όπου η χώρα μας έχει τεράστιο δυναμικό» κατέληξε ο κ Κύρκος.

typosthes.gr-Politiki

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: