Βρετανία: Ήταν «1 στα 15 εκατομμύρια» το τεχνικό πρόβλημα που προκάλεσε χάος στην εναέρια κυκλοφορία

Η κατάρρευση του συστήματος εναέριας κυκλοφορίας την περασμένη εβδομάδα στη Βρετανία προκλήθηκε από «ένα στα 15 εκατομμύρια» γεγονός, δήλωσε η υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας NATS, λέγοντας πως ένα σχέδιο πτήσης με δύο ταυτόσημες ταυτοποιήσεις (ονόματα χρήστη) ήταν η αιτία του χάους.

Χιλιάδες επιβάτες αποκλείστηκαν στο εξωτερικό επί ημέρες αφού 1.500 πτήσεις ακυρώθηκαν στις 28 Αυγούστου στη διάρκεια μιας από τις περιόδους θερινής ταξιδιωτικής αιχμής.

«Υπήρχε μία στα 15 εκατομμύρια πιθανότητα να συμβεί», δήλωσε στο BBC ο διευθύνων σύμβουλος της NATS Μάρτιν Ρολφ. «Επεξεργαστήκαμε 15 εκατομμύρια σχέδια πτήσης με το σύστημα αυτό μέχρι τώρα και δεν έχουμε ξαναδει κάτι τέτοιο». Ο Ρολφ είπε πριν από μερικές ημέρες πως το πρόβλημα δεν θα επαναληφθεί.

Η έκθεση της NATS που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα αναφέρει πως το σχέδιο πτήσης περιελάμβανε δύο ξεχωριστά αλλά με το ίδιο όνομα χρήστη σημεία αναφοράς αεροπορικής οδού (δρομόσημα) εκτός του βρετανικού εναέριου, που ανάγκασαν το σύστημα να εισέλθει σε κατάσταση λειτουργίας σε έκτακτη ανάγκη.

«Σε αυτές τις συνθήκες, το σύστημα δεν μπορούσε να απορρίψει το σχέδιο πτήσης χωρίς σαφή αντίληψη του ενδεχόμενου αντίκτυπου που θα μπορούσε να έχει. Ούτε μπορούσε να το επιτρέψει και να διακινδυνεύσει να παράσχει στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εσφαλμένες, κρίσιμες για την ασφάλεια, πληροφορίες», ανέφερε η NATS.

Η NATS ανέφερε πως το σχέδιο πτήσης ήταν σύμφωνο με το σύστημα κατανομής προγραμματισμού πτήσεων του Eurocontrol.

Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βρετανίας δήλωσε ότι θα επανεξετάσει τις περιστάσεις υπό τις οποίες σημειώθηκε το πρόβλημα.

«Αν υπάρξουν στοιχεία που υποδηλώνουν πως η NATS μπορεί να παραβίασε τις θεσμικές και αδειοδοτικές υποχρεώσεις της θα εξετάσουμε κατά πόσον θα χρειαστεί οποιαδήποτε περαιτέρω δράση», ανέφερε σε ανακοίνωση ο Ρομπ Μπίστον, προσωρινός γενικός διευθυντής της βρετανικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

Αυτό σημαίνει πως η NATS μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει ένα μέρος του λογαριασμού για το χάος.

Η IATA δήλωσε πως το επεισόδιο μπορεί να κοστίσει στις αεροπορικές εταιρίες έως 100 εκατομμύρια λίρες καθώς οι επιβάτες οι πτήσεις των οποίων ακυρώθηκαν θα μπορούσαν να διεκδικήσουν αποζημιώσεις για ξενοδοχεία όπου έμειναν ή για νέα εισιτήρια που αγόρασαν.

Η Easyjet, που εδρεύει στη Βρετανία, ανέφερε πως η έκθεση της NATS αφήνει κάποια αναπάντητα ερωτήματα και, παρότι καλωσορίζει την έκθεση, πιστεύει πως είναι απαραίτητη μια ευρεία εξέταση των μέσων και των πληροφορικών συστημάτων (IT).

«Μια πλήρως ανεξάρτητη και ευρεία επανεξέταση της NATS είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι είναι κατάλληλη για τον σκοπό της σήμερα και στο μέλλον», ανέφερε η Easyjet.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

.

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: