Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0: Το soft μακιγιάζ «έσβησε» τις ρυτίδες και το ιαπωνικό hatchback εξακολουθεί να διεκδικεί μια καλή θέση στην αγορά

Το γιαπωνέζικο Mazda 3 με μικρές αλλά στοχευμένες αλλαγές εξωτερικά και εσωτερικά, παραμένει στον ανταγωνισμό με όπλο του το σύστημα e-Skyactiv Χ. Μπορεί να μην έχει υπερτροφοδότη αλλά αποδίδει 186 PS. Είναι όμως πιο οικονομικό στην κατανάλωση και εκπέμπει λιγότερους ρύπους.

Οι γιαπωνέζοι σχεδιαστές αλλά και οι μηχανικοί των αυτοκινήτων της Mazda είναι ψαγμένοι και ακολουθούν πιστά τη φιλοσοφία Kodo. Έχουν πάντα σαν αρχή ότι το «Less is More» και επεμβαίνουν έγκαιρα όταν στα αυτοκίνητά τους διακρίνονται τα πρώτα σημάδια γήρατος. Με τις παρεμβάσεις που κάνουν οι ρυτίδες εξαφανίζονται και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Άλλωστε απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό που τους αρέσει η γιαπωνέζικη σχεδιαστική γραμμή αλλά φιλοσοφία.

Το Mazda 3 με τον δίλιτρο κινητήρα χωρίς υπερτροφοδότη αλλά με το σύστημα e-Skyactiv X που αποδίδει 186 PS είναι το αυτοκίνητο που «δανειστήκαμε» για να σας παρουσιάσουμε.

Για να γνωρίζετε τα Mazda 3 του 2024 προσφέρονται με δύο κινητήρες. Ο ένας είναι με το σύστημα e-Skyactiv G και ο δεύτερος που θεωρείται και επαναστατικός είναι με το σύστημα e-Skyactiv X . Αυτόν τον κινητήρα έχουμε κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Τόσο ο «G» όσο και ο «Χ» χρησιμοποιούν το σύστημα Mazda M Hybrid για ακόμη καλύτερη οικονομία καυσίμου και επιδόσεις.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής με το κόκκινο χρώμα εξωτερικά δεν περνάει σε καμιά περίπτωση απαρατήρητο. Με την καινοτόμο τεχνολογία βαφής Takuminuri τονίζεται η δυναμική έκφραση του σχεδιασμού Kodo που δημιουργεί ένα εξαιρετικό φινίρισμα.

Αλλά και όταν εισέλθεις στο εσωτερικό βλέπεις ότι όλα -με μικρές εξαιρέσεις- είναι στα κόκκινα. Ίσως κάποιοι να ήθελαν μια αντίθεση στο εσωτερικό ωστόσο με μια δεύτερη σκέψη το αυτοκίνητο δείχνει διαφορετικό. Και αυτό το κάνει να ξεχωρίζει.

Ο δίλιτρος κινητήρας που κρύβεται κάτω από το όμορφο μπροστινό καπό, διαθέτει την καινοτόμα τεχνολογία Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) που πιο απλά ονομάζεται «e-Skyactiv X». Σε σχέση με το παρελθόν ο νέος κινητήρας διακρίνεται γιατί έχει υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερους ρύπους.

Οι 186 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., χωρίς να έχουν την απόδοση των τούρμπο στο ξεκίνημα, είναι ικανοποιητικοί για έναν οικογενειάρχη. Αν μπούμε στις λεπτομέρειες το νέο Mazda 3 έχει 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η καμπύλη ροπής είναι βελτιωμένη σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Οι εκπομπές CO2 είναι 114 γρ./χλμ..

Σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση το Mazda 3 με το αεροδυναμικό αμάξωμα και βάρος 1.395 κιλά  έχει επιτάχυνση 8’’ από 0-100 χλμ, τελική ταχύτητα 216 χλμ και μέση κατανάλωση από 5,3 – 5,4 λτ/100χλμ.

Πριν ξεκινήσουμε τη δοκιμή ας δούμε το εσωτερικό του αυτοκινήτου που είναι όλο στα κόκκινα εκτός από τα πλαϊνά στις πόρτες, το τιμόνι και το λεβιέ ταχυτήτων. Στην αρχή ξαφνιάστηκα αλλά γρήγορα το συνήθισα αφού κάθε τι ήταν όμορφα φινιρισμένο με high-tech στοιχεία. Όλα εργονομικά και μινιμαλιστικά.

Η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων άλλαξε και από 8,8 ιντσών έγινε 10,25. Υπάρχει ασύρματη φόρτιση για τα κινητά τηλέφωνα, ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay. Η οθόνη είναι λεπτή αλλά όχι αφής και είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό για να ενημερώνεται γρήγορα χωρίς να χάσει την επαφή του με το δρόμο.

Το σύστημα πλοήγησης ρυθμίζεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Εύκολος στη χρήση και με σωστή ενημέρωση. Ευανάγνωστος με τις ψηφιακές ενδείξεις είναι και ο αναλογικός πίνακας οργάνων. Στο νέο Mazda 3 έχουν αντικατασταθεί οι θύρες USB-A με θύρες USB-C που είναι με φωτισμό για πιο εύκολο εντοπισμό το βράδυ.

Στο εσωτερικό, οι διαφορές περιλαμβάνουν την οθόνη και την αναδιάταξη των χειριστηρίων καμπίνας για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση.

Τα καθίσματα είναι δερμάτινα με καλά στηρίγματα για οδηγό και συνοδηγό. Τα καλής ποιότητας υλικά είναι μαλακά και ευχάριστα στο ταξίδι.

Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες με κανονικό ύψος είναι άνετος και τα γόνατα δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα . Το μεταξόνιο είναι 2.725 χλστ. Τέσσερις επιβάτες δεν θα διαμαρτυρηθούν για το χώρο των αποσκευών που ανέρχεται στα 351 λίτρα. Κατανόηση να υπάρχει και όλα βολεύονται.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση που του ταιριάζει. Με το πάτημα του μπουτόν που βρίσκεται δεξιά από το τιμόνι, πάνω στο ταμπλό, ο κινητήρας παίρνει μπροστά και το ταξίδι ξεκινάει.

Τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες το εσωτερικό του Mazda3 είναι άνετο και ιδιαίτερα ευχάριστο. Η ποιότητα κύλισης άριστη με εξαιρετική ηχομόνωση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο έχει μαύρες ζάντες 18 ιντσών ενώ τα ελαστικά είναι της Toyo διαστάσεων 215/45 Ρ18 που αποδείχθηκαν ικανοποιητικά στο φρενάρισμα με βρεγμένο οδόστρωμα.

Η σπορ οδήγηση αρέσει στους οδηγούς που ζητούν κάτι το παραπάνω από μια απλή μετακίνηση. Έχει καλό πάτημα και καλή αίσθηση. Ξεχωρίζει και ο κινητήρας που έχει υψηλότερη απόδοση και σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Ο κινητήρας είναι γραμμικός και συνεργάζεται άριστα με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο επιλογέας με τις μακριές σχέσεις, έχει καλή αίσθηση και οι ταχύτητες «κουμπώνουν» γλυκά και αθόρυβα.

Το αυτοκίνητο είναι σωστά ζυγισμένο και είναι ιδιαίτερα σταθερό ακόμη και στις συνεχόμενες στροφές των επαρχιακών δρόμων. Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι είναι καλοζυγισμένο, υπάκουο και με σωστή αίσθηση.

Η ανάρτηση – μπροστά έχει γόνατα ΜακΦέρσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα- είναι κάπως σκληρή αλλά σε προσωπικό επίπεδο την προτιμώ γιατί αισθάνομαι πιο ασφαλής στις στροφές και στο φρενάρισμα.

Στο νέο Mazda 3 υπάρχει Distracted Driver Alert (σύστημα προειδοποίησης προσοχής του οδηγού), Autonomous Emergency Braking (βελτιωμένο αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της νύχτας) και Intelligent Speed Assist ( βελτιωμένη έκδοση του συστήματος για να παραμένει το όχημα στο προκαθορισμένο όριο ταχύτητας).

Βελτιώσεις έχουν γίνει στο σύστημα Cruising & Traffic Support που αντιλαμβάνεται όταν ο οδηγός αρχίζει να κουράζεται και του ζητάει να κάνει στάση για καφέ. Εάν ο οδηγός παρεκκλίνει του δρόμου χωρίς να έχει κάνει χρήση του φλάς τότε το σύστημα παρακολούθησης του οδηγού παρέχει ηχητικές ειδοποιήσεις. Πιο απλά  «φωνάζει» στον οδηγό να σταματήσει για ξεκούραση.

Η αυτόματη πέδηση Έκτακτης Ανάγκης έχει αναβαθμιστεί και γίνεται πιο γρήγορη ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες.

Αν και στην Ελλάδα οι δίλιτροι κινητήρες είναι απαγορευμένοι λόγω υψηλής φορολογίας, σε γενικές γραμμές το Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0 μας άρεσε.

Το μόνο μεμπτό σημείο είναι οι φαρδιές πίσω κολόνες, οι οποίες σε συνδυασμό με το μικρό πίσω παρμπρίζ δυσκολεύουν την ορατότητα. Θα μου πείτε ότι υπάρχει κάμερα και ο οδηγός βλέπει τα πάντα κατά το παρκάρισμα.

Η εισαγωγική τιμή του μοντέλου είναι 28.791 ευρώ ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει 35.302 ευρώ.

Περ.Χαλ.

 

Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0: Το soft μακιγιάζ «έσβησε» τις ρυτίδες και το ιαπωνικό hatchback εξακολουθεί να διεκδικεί μια καλή θέση στην αγορά gr.

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: