Αποστολή Πορτογαλία: Πρώτη δοκιμή του Opel Astra Sports Tourer

Του Πέρη Χαλάτση

 

Το επιτελείο της Opel για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μετακόμισε στο Πόρτο της Πορτογαλίας όπου έκανε την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου οικογενειακού της αυτοκινήτου.

Στους επαρχιακούς δρόμους της Πορτογαλίας, , οδηγήσαμε  νέο Opel Astra Sports Tourer , με κινητήρα 1.600 κ.εκ. Biturbo CDTI. Στα 220 χιλιόμετρα της πρώτης ημέρας του οδηγικού τεστ που έγινε  στην ορεινή περιοχή του Πόρτο , περάσαμε από δεκάδες χιλιάδες στέμματα με κτήματα για αμπέλια. Διαπιστώσαμε πόσο μελετημένη  είναι η δουλειά που κάνουν οι άνθρωποι εκεί και δεν είναι καθόλου τυχαίο που  η Πορτογαλία φημίζεται για τα κρασιά της.

Τέλεια περιοχή , με συνεχόμενους φιδίσιους, αλλά αρκετά στενούς δρόμους. Ένα λάθος να κάνεις , φτάνει για να ξεκινήσουν τα δυσάρεστα. Δύο φορές σε στροφές –που ευτυχώς δεν ήταν γρήγορες- βρεθήκαμε τετ α τετ  από κοπάδια με ζώα.

Ωστόσο η διαδρομή προς το Pinhao Quinta do Bomfim ήταν πολύ καλή. Είτε οδηγείς μόνος και γρήγορα είτε με την οικογένειά σου και φορτωμένος με αποσκευές, το Astra Sports Tourer ,1.6  κ.εκ. Biturbo CDTI , είναι ευχάριστο στην οδήγηση, δύσκολα μπορείς να το «ξεκολλήσεις» από το δρόμο και το βασικότερο σου εμπνέει την εμπιστοσύνη που χρειάζεται κάθε οδηγός. Στις ανηφορικές διαδρομές οι  επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακές και το προσπέρασμα ενός φορτηγού δεν είναι πλέον Γολγοθάς αφού διαθέτει μεγάλη ποσότητα ισχύος και ροπής. Είναι το πιο αεροδυναμικό Astra wagon όλων των εποχών και έχει  -από τα station wagons -  τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας σε όλο τον κόσμο. Σημειώστε ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,272.

Το αυτοκίνητο αυτό,  το  πρωτοείδαμε στην παγκόσμια πρεμιέρα στο  Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου (IAA) της Φρανκφούρτης, τον Σεπτέμβριο του 2015. Τότε ήταν στα σπάργανα. Έξη μήνες μετά είχε τη δική του θέση στο περίπτερο της Opel στην έκθεση της Γενεύης και λίγες βδομάδες αργότερα έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Πορτογαλία.

Είναι η δέκατη γενιά του δημοφιλούς, συμπαγούς station wagon της Opel. Από το πρώτο Opel Kadett A CarAvan το 1963 μέχρι σήμερα βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής περισσότερα από 24.000.000 Opel Kadett και Opel Astra. Από αυτά τα 5.4 εκατομμύρια ήταν station wagons.

Ο σημερινός οικογενειάρχης είναι απαιτητικός. Θέλει εκτός την καλή οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια , να έχει άφθονους χώρους, ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον και φυσικά χαμηλό κόστος χρήσης.  Θα αγαπήσουν ο οδηγός και ο συνοδηγός τα εργονομικά καθίσματα που κάνουν και μασάζ. Και αυτό γιατί το σύστημα που διαθέτει το νέο Astra βοηθάει σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Χρειάστηκαν πέντε χρόνια διεξοδικής δουλειάς  για να παρουσιάσουν αυτά τα  καθίσματα που είναι πιο λειτουργικά και άνετα, με λιγότερες απαιτήσεις χώρου. Παρόλο που η τελευταία γενιά Sports Tourer έχει τις ίδιες σχεδόν διαστάσεις με το απερχόμενο μοντέλο ( μήκος 4.702 χιλ., πλάτος 1.871 χιλ. και ύψος 1.510 χιλ.) οι χώροι που προσφέρει στο εσωτερικό είναι μεγαλύτεροι και για τους επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές. Ο οδηγός έχει  +26χιλ. απόσταση από τον ουρανό του αυτοκινήτου, οι  πίσω επιβάτες +28 χιλ. περισσότερο χώρο στην περιοχή των ποδιών ενώ στο νέο Tourer μεταφέρονται φορτία έως 1.630  λίτρα δηλαδή 80 λίτρα περισσότερα από τον προκάτοχό του.

Οι Γερμανοί τα πέτυχαν όλα. Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας που σε εντυπωσιάζουν. Τουλάχιστον εγώ εντυπωσιάστηκα τόσο για τα κρατήματα που έχει  όσο και για τα αποτελεσματικά του φρένα που σταμάτησαν το Astra Sports Tourer πριν βρεθώ μέσα στο κοπάδι με τα πρόβατα.

Κινητήρες βενζίνης

Η Opel για το Astra Sports Tourer, διαθέτει πέντε διαφορετικές εκδόσεις βενζινοκινητήρων. Ανάμεσα τους είναι ο αλουμινένιος 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo και ο 1.4 τετρακύλινδρος turbo. Κορυφαία πρόταση είναι ο  νέος 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με 147 kW/200 hp αποδίδει ροπή 300 Nm (με overboost, κατανάλωση και εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 6,0 l/100 km, 139 g/km, με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης).

Κινητήρες πετρελαίου

Η γκάμα κινητήρων diesel για το Astra Sports Tourer ξεκινά με τον 1.6 CDTI με 70 kW/95 hp και ακολουθεί ο 1.6 με 100 kW/136 hp. Αυτός είναι ο κινητήρας με το 75% των  πωλήσεων συμπαγών μοντέλων . Ο τωρινός πρωταθλητής της απόδοσης των μοντέλων Astra Sports Tourer είναι η έκδοση με κινητήρα 81 kW/110 hp. Αυτός μειώνει την κατανάλωση σε μόλις 3,4 lit και τις εκπομπές CO2 στα 89 g/km. Ο 1.6 CDTI συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο στάνταρ. Υπάρχει ακόμη ο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo με το κιβώτιο  Easytronic 3.0. και ο νέος  τετρακύλινδρος κινητήρας 1.4 λίτρων  που διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, 92 kW/125 hp και 110 kW/150 hp.

Θα παραβλέψω όλες τις προηγούμενες εκδόσεις κινητήρων και θα επικεντρωθώ σ αυτό που οδήγησα στην Πορτογαλία. Είναι κρίμα με την αλλοπρόσαλλη πολιτική στην Ελλάδα να μην μπορεί όλος ο κόσμος να οδηγεί τέτοια αυτοκίνητα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» το νέο και κορυφαίο κινητήρα 1.6-L diesel. Είχε 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με Start/Stop και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Ο  1.6 BiTurbo CDTI με 118 kW/160 hp χρειάζεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις 4,1 lit diesel  για τα  100 km. Ακόμη χαμηλο είναι και το CO2 , που αντιστοιχεί σε 109 g.

Στην εθνική οδό ξεγελιέσαι και με το πάτημα του γκαζιού νομίζεις ότι οδηγείς αυτοκίνητο με δίλιτρο κινητήρα. Ο 1.6 αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 350 Nm από τις 1.500 rpm.

Πάντα σύμφωνα με τις μετρήσεις που μας έδωσαν το Astra Sports Tourer με 1.6-liter BiTurbo επιταχύνει από 80 – 120 km/h σε 8,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 220 km/h . Η υπεροχή του κινητήρα common rail είναι αποτέλεσμα της σειριακής υπερσυμπίεσης. Ένας μικρός υπερσυμπιεστής VGT (τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας) είναι υπεύθυνος για την εξαιρετική απόκριση χωρίς υστέρηση τούρμπο στις χαμηλές στροφές. Ο μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής αναλαμβάνει όσο οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται. Επομένως, το Astra 1.6 BiTurbo CDTI αντιδρά άμεσα στις εντολές του γκαζιού και έχει αποθέματα ισχύος υπό όλα τα φορτία.

Το νέο Astra Sports Tourer με BiTurbo diesel ζυγίζει σχεδόν 150 κιλά λιγότερο από τον προκάτοχό του. Αυτό το πέτυχαν με τη συνεπή δομή ελαφρού βάρους, με το πλαίσιο και με την ευφυή σχεδίαση των εξαρτημάτων. Το αλουμινένιο μπλοκ των κυλίνδρων και η ευφυής χωροταξία είναι δύο κύριοι παράγοντες εδώ. Οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι το νέο  Astra 1.6 BiTurbo CDTI χρειάζεται  ένα λίτρο diesel λιγότερο στα 100 km στο μικτό κύκλο ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μειωμένες μέχρι 25 grams.

Τρία είναι τα βασικά στοιχεία που επισημαίνουμε : Νέα αρχιτεκτονική που  μειώνει το βάρος και αυξάνει την ευελιξία, αναβαθμισμένα συστήματα πλαισίου που βελτιώνουν την οδηγική συμπεριφορά και άνεση και ανανεωμένα συστήματα πέδησης και διεύθυνσης που εξοικονομούν χώρο και καύσιμο.

Το Astra Sports Tourer διατίθεται με υπηρεσίες της Opel OnStar και τα νέα συστήματα infotainment IntelliLink προσφέροντες υπερσύγχρονες και ποικίλες λύσεις συνδεσιμότητας.

Ο οδηγός όταν πλησιάζει το αυτοκίνητο φορτωμένος με πράγματα δεν χρειάζεται να τα αφήσει για να ανοίξει το πόρτ παγκάζ. Απλά κάνει μια κίνηση με το  πόδι του κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και το πορτ παγκάζ ανοίγει. Με τον ίδιο τρόπο κλείνει χωρίς να ακουμπήσει χέρια στο αυτοκίνητο η στα κλειδιά του. Για πρώτη φορά η πίσω πόρτα ανοίγει χωρίς άγγιγμα ή τηλεχειρισμό. Αυτό το πέτυχαν με το σύστημα “Keyless Open”.  Επιπλέον, η πίσω πόρτα μπορεί να ανοίγει με ένα διακόπτη στην πλευρά της πόρτας του οδηγού ή μέσω του τηλεχειριστηρίου του κλειδιού.

Σημειώστε ακόμη μερικές λεπτομέρειες. Έχει υπηρεσίες Opel OnStar και ένα ισχυρό Wi-Fi Hotspot, δυνατότητα ενσωμάτωσης τηλεφώνου με Apple CarPlay και Android Auto, επόμενη γενιά συστημάτων IntelliLink για να καλύπτει όλες τις ανάγκες, ιδανικό  συνδυασμό συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, τεχνολογία φωτισμού IntelliLux LED  matrix στα συμπαγή μοντέλα, νέα  γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, λειτουργίες υποστήριξης Collision Mitigation Braking και Lane Keep Assist, προειδοποιήσεις για επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση και  πλαϊνού τυφλού σημείου και Traffic Sign Assist, Headway Alert & Following Distance Indicator .

Χρόνο να έχεις να μαθαίνεις τη τεχνολογία που σου προσφέρει το αυτοκίνητο και κάθε ημέρα όλο και κάτι θα ανακαλύπτεις.

Και για να κλείσουμε θα δούμε τις τιμές.  Η τιμή της έκδοσης 1.6 BiTurbo ανέρχεται στα 26.700 ευρώ και με το ευεργετικό μέτρο της απόσυρσης η τιμή προσαρμόζεται στα 25.270 ευρώ. Νομίζω ότι αξίζει τα λεφτά του. Ευκαιρία τώρα που το ευεργετικό μέτρο της απόσυρσης θα το έχουμε για  λίγες βδομάδες ακόμη.

 

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: