Το απόγευμα τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά στο Τουρκικό Grand Prix–Από ποια θέση θα ξεκινήσει ο Hamilton

Η Τουρκία δεν ήταν στο αγωνιστικό ημερολόγιο της F1. Ωστόσο μπήκε όταν η επιτροπή της F1 έκρινε ότι με τόσες απαγορεύσεις που έχει επιβάλει η Κυβέρνηση της Σιγκαπούρης για τον κορωνοϊό, αγώνας δεν μπορεί να γίνει.

Η πίστα στην Κωνσταντινούπολη το 2020  ήταν απαράδεκτη. Γλιστρούσε και ανησύχησε ιδιαίτερα τόσο τους οδηγούς όσο και τις εργοστασιακές ομάδες. Φέτος οι Τούρκοι έκαναν κάποιες επισκευές ώστε να μη γλιστράει, ωστόσο ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου για την Pirelli θεωρεί την πίστα αρκετά δύσκολη για αυτό επέλεξαν για το συγκεκριμένο αγώνα πιο μαλακές γόμες.

Τον περσινό αγώνα τον χαρακτήρισε απαράδεκτο. «‘Ήταν ένας από τους πιο δραματικούς και απρόβλεπτους αγώνες πέρυσι, κυρίως λόγω της πολύ γλιστερής επιφάνειας» είπε ο Mario Isola και συνέχισε: « Αυτό οφείλονταν στην ελάχιστη πρόσφυση της καινούργιας ασφάλτου. Η ολισθηρότητα έγινε χειρότερη λόγω της βροχής και αυτό αιφνιδίασε πολλούς. Αυτός είναι ο λόγος που φέτος επιλέξαμε πιο μαλακές γόμες καθώς ο αγώνας γίνεται ένα μήνα νωρίτερα. Λογικά οι θερμοκρασίες θα είναι υψηλότερες. Λόγω της επιλογής γομών η πίστα θα καθαριστεί με νερό υψηλής πίεσης αυτό λογικά θα προσδώσει μεγαλύτερη τραχύτητα και πρόσφυση. Πιθανόν οι πιο μαλακές γόμες να έχουν μεγαλύτερο επίπεδο φθοράς από πέρυσι. Αυτό θα το μάθουμε επιτόπου, οπότε η δουλειά στις ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ χρήσιμη…»

Πέρυσι νικητής αυτού του δύσκολου αγώνα ήταν ο L.Hamilton . Φέτος τα  πράγματα είναι πολύ διαφορετικά αφού η Red Bull έχει αποδειχτεί ότι είναι ταχύτερη από τη Mercedes. Αλλά υπάρχει και η τιμωρία του Hamilton που δεν ξέρουμε ανεξάρτητα από τους χρόνους που θα κάνει αύριο στα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, από ποια σειρά θα ξεκινήσει.

Στο χθεσινό πρωινό κομμάτι των ελεύθερων δοκιμαστικών ο Hamilton έσπασε το ρεκόρ γύρου –εδώ και 16 χρόνια το κατείχε ο Montoya- και έκανε τον καλύτερο χρόνο.

Στο απογευματινό κομμάτι και πάλι ο Βρετανός έκανε τον καλύτερο χρόνο. ‘Όμως ακόμη και αν στα σημερινά προγραμματισμένα χρονομετρημένα δοκιμαστικά κάνει τον καλύτερο χρόνο, θα κερδίσει την Pole Position αλλά θα ξεκινήσει από την 11η θέση.

Και γιατί αυτό; Γιατί η Mercedes άλλαξε μόνο τον θερμικό κινητήρα και όχι όλη την υβριδική μηχανή. Αντίθετα στη Ρωσία η Red Bull είχε αλλάξει όλον τον κινητήρα και τότε  Verstappen ξεκίνησε από την τελευταία θέση. Έκανε έναν φοβερό αγώνα και από τελευταίος βρέθηκε δεύτερος στον τερματισμό.

Η Mercedes το σκέφθηκε διαφορετικά. Άλλαξε μόνο τον κινητήρα αλλά όχι το σύνολο του μοτέρ όπως το υβριδικό σύστημα η τις μπαταρίες. Έτσι στην καλύτερη περίπτωση ο Hamilton θα ξεκινήσει από την 11η θέση και θα έχει αρκετές ελπίδες να φτάσεις γρήγορα στην πρώτη τριάδα.

Οι πιλότοι της F1 αναφέρθηκαν για την πρόσφυση στο Istanbul Park. Είπαν ότι η πίστα είναι καλύτερη ωστόσο υπάρχει μια διαφορά ότι πέρυσι έβρεχε και σήμερα η πίστα ήταν  στεγνή.

Για το Τουρκικό Grand Prix, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας μας: η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή απ’ αυτή που είχαν επιλέξει το 2020.

Δεδομένου ότι η πίστα έχει νέο ασφαλτοτάπητα πριν από τον αγώνα θα γίνει water blasting. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία εκτοξεύεται νερό με πάρα πολύ μεγάλη πίεση. Ο σκοπός είναι η επιφάνεια να γίνει πιο τραχιά, ώστε τελικά να προσφέρει μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης. Έτσι χρησιμοποιώντας πιο μαλακές γόμες θα βελτιωθεί η πρόσφυση.

Η πιο γνωστή στροφή στο Istanbul Park είναι η στροφή 8. Είναι μια από τις πιο απαιτητικές στροφές στη Formula 1. Είναι πολύ παρατεταμένη 640 μέτρα (το 12% ενός γύρου)  και η διέλευσή της γίνεται με υψηλή ταχύτητα ενώ υπάρχουν πολλές κορυφές. Εκεί ασκούνται δυνάμεις που ξεπερνούν τα 5g στα μονοθέσια και στα ελαστικά. Και λογικό το «πέταλο» σ αυτή τη στροφή να συγκεντρώνει τον  περισσότερο κόσμο.

Στην πίστα αυτή που είναι μήκους συνολικού μήκους 5.338 μέτρων θα γίνουν συνολικά 58 γύροι. Πολλές ακόμη στροφές ασκούν υψηλές δυνάμεις στα ελαστικά. Για παράδειγμα η στροφή 1 έχει κατηφορική κλίση πριν ανηφορίσει ξανά ενώ και η πίσω ευθεία έχει ένα ύψωμα (χάσιμο) που ονομάζεται ‘Faux Rouge’ καθώς μοιάζει με το αντίστοιχο στο Σπα. Συνολικά στην πίστα αξιοποιείται με τον καλύτερο τρόπο μια επίπεδη περιοχή χωρίς υψομετρικές διακυμάνσεις. Από ότι δείχνουν τα καιρικά φαινόμενα φέτος ο αγώνας θα γίνει σε στεγνό οδόστρωμα.

Το απόγευμα τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά στο Τουρκικό Grand Prix–Από ποια θέση θα ξεκινήσει ο Hamilton gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: