Πάτρα: Πώς θα λειτουργούν τα κοινόχρηστα ποδήλατα – Πώς θα βγαίνει η κάρτα, οι σταθμοί και οι περιορισμοί

Έτοιμα προς χρήση είναι τα συνολικά 70 ποδήλατα που έφθασαν στην Πάτρα και έχουν ενταχθεί στο σύστημα που τοποθέτησαν στην πόλη η ΑΔΕΠ του Δήμου και η Αναπτυξιακή της Περιφέρειας. Το πρωί της Παρασκευής θα παρουσιαστεί ο τρόπος λειτουργίας τους, θα γίνει η πρώτη δοκιμαστική τους χρήση και αμέσως μετά τίθεται σε εφαρμογή, πρώτα από αθλητές ποδηλασίας του Ποδηλατικού Ομίλου και σταδιακά από όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες.

Το thebest παρουσιάζει πώς ακριβώς θα μπορούν οι συμπολίτες να βγάζουν κάρτα και πώς θα λειτουργεί το σύστημα με τους σταθμούς όπου έχουν τοποθετηθεί τα κοινόχρηστα ποδήλατα. Από την ερχόμενη εβδομάδα όλοι όσοι επιθυμούν ν’ αποκτήσουν δικαίωμα χρήσης των ποδηλάτων θα πρέπει να υποβάλλουν την σχετική αίτηση στα γραφεία της ΑΔΕΠ (Ελευθερίου Βενιζέλου 38) και σε 1-2 ακόμα σημεία μέσα στην πόλη (πιθανότατα τα ΚΕΠ) τα οποία θα ανακοινωθούν άμεσα.

Οι συμπολίτες θα προσκομίζουν μια φωτοτυπία της ταυτότητάς τους και μια απόδειξη ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΔΕΥΑΠ κ.α.) προκειμένου να πιστοποιείται η διεύθυνση κατοικίας τους. Τα προσωπικά τους στοιχεία των επίδοξων ποδηλατών θα καταγράφονται στο ηλεκτρονικό σύστημα που υποστηρίζει τα κοινόχρηστα ποδήλατα και στη συνέχεια θα παίρνουν μια ειδική κάρτα (παρόμοια των χρεωστικών των τραπεζών) με την οποία θα παίρνουν από τους σταθμούς τα ποδήλατα.

Η κάρτα θα περνάει από τον σταθμό τα στοιχεία του χρήστη, θα του «χρεώνει» το ποδήλατο που θα παίρνει και θα του το «ξεχρεώνει» όταν το επιστρέφει σε κάποιον άλλον σταθμό. Οι ποδηλάτες θα μπορούν να παίρνουν ένα ποδήλατο από κάποιο σημείο της πόλης, να το αφήνουν σε κάποιο άλλο, να κάνουν τις δουλειές τους στο κέντρο και στην συνέχεια να παίρνουν κάποιο άλλο ποδήλατο από άλλο σταθμό προκειμένου να επιστρέψουν στην περιοχή όπου ξεκίνησαν.

Συνεχώς το σύστημα θα παρακολουθεί που χρεώνεται και που ξεχρεώνεται κάποιο ποδήλατο και εάν επί 4 ώρες δεν έχει επιστρέψει σε έναν από τους σταθμούς θα υπάρχει σχετική ενημέρωση στους διαχειριστές. Εάν σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα το ποδήλατο δεν έχει επιστρέψει σε κάποια βάση τότε ο συμπολίτης που το έχει χρεωθεί θα καλείται να δώσει εξηγήσεις για την τύχη του.

Στην παρούσα φάση τουλάχιστον όσο διαρκεί το πρόγραμμα (για ένα χρόνο) δεν θα υπάρχει καμία χρέωση για όσους κινούνται στην πόλη με τα 70 ποδήλατα. Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι και μετά το πέρας αυτού του διαστήματος να εξευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι ώστε να παραμείνει πάντα δωρεάν η χρήση τους για τους πολίτες.

Συνολικά θα υπάρχουν 13 σημεία παραλαβή ποδηλάτων σε τουλάχιστον 9 περιοχές της πόλης όπως: Το Νέο Λιμάνι, το παρκινγκ Καλεντζώτη (παραλιακή ζώνη στο ύψος της Παπαφλέσσα), πλατεία Γεωργίου, πλ. Τριών Συμμάχων, Αγορά Αργύρη, πλατεία Όλγας, πλ. Πίνδου, πλ. Υψηλών Αλωνίων, και σταθμός Κανελλοπούλου.

Μάλιστα στο σύστημα διαχείρισης υπάρχει και πρόβλεψη για καθημερινή κατανομή των ποδηλάτων στους σταθμούς, καθώς είναι πιθανόν να συγκεντρώνονται πολλά σε ορισμένα κεντρικά σημεία και άλλα να είναι άδεια στο τέλος της ημέρας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα ποδήλατα θα διαθέτουν και κλειδαριά για μικρές στάσεις όμως όπως συνιστούν οι υπεύθυνοι της ΑΔΕΠ το καλύτερο θα είναι τα ποδήλατα να επιστρέφονται, για κάθε χρονοβόρα δουλειά στο κέντρο, σε κάποιον από τους σταθμούς προκειμένου να εκλείψει και το άγχος της κλοπής.

«Αν πάει καλά η χρήση τους και υπάρχει ενδιαφέρον θα κάνουμε ότι μπορούμε για να βρεθεί κονδύλι και να ενταχθούν νέα ποδήλατα και περισσότεροι σταθμοί. Αυτά είναι ποδήλατα εξυπηρέτησης της συγκοινωνίας του κέντρου. Για το λόγο αυτό ο μόνος απομακρυσμένος που μπήκε είναι στο νέο Λιμάνι επειδή για τις ανάγκες του προγράμματος έπρεπε να γίνει ένωση, με βιώσιμη κινητικότητα, του λιμανιού με το κέντρο της πόλης. Σιγά-σιγά στόχος μας είναι να φθάσουν και στην πλαζ και σε συνοικίες που έχουν κόσμο και θα το χρησιμοποιούν για τον σκοπό που υπάρχουν», δήλωσε μεταξύ άλλων «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο συντονιστής εκ μέρους της ΑΔΕΠ Τάκης Τριανταφύλλου.

Θάνος Χριστακόπουλος

xespao.gr-topika

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: