Πάτρα: Όλο το σχέδιο του Δήμου για το Κυκλοφοριακό – Τι θα ισχύσει για δωρεάν παρκινγκ, λεωφορεία, εκ περιτροπής στάθμευση, ΑμεΑ, σχολεία, ΤΑΞΙ, μηχανάκια

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό και κυκλοφοριακό πρόβλημα του Ιστορικού Κέντρου της Πάτρας, παρουσιάζει το πρωί της Παρασκευής στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Περιβάλλοντος και Έργων Υποδομής Παύλος Στάμος.

Ο προγραμματισμός της Δημοτικής Αρχής περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, παρκινγκ όπου θα μπορούν να παρκάρουν δωρεάν οι οδηγοί και στη συνέχεια να μεταφέρονται με λεωφορεία στο κέντρο, αλλαγές στην εκ περιτροπής στάθμευση (πρώην παρκόμετρα), παρεμβάσεις έξω από τα σχολεία της πόλης, ποδηλατόδρομους, προτάσεις για την βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει το αστικό ΚΤΕΛ, φροντίδα για τα ΑμεΑ, αλλαγές στις πιάτσες των ΤΑΞΙ κ.α.

Αναλυτικά στην εισήγηση του κ. Στάμου, που σας παρουσιάζει σήμερα το thebest.gr περιλαμβάνονται, ανάμεσα σε άλλα, τα παρακάτω μέτρα και παρεμβάσεις:

~ Στο κομμάτι της αποτροπή της χρήσης Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης: Έχει ήδη οργανωθεί σύστημα πάρκινγκ που θα διευκολύνει τους οδηγούς να έχουν δωρεάν χώρο στάθμευσης, και δωρεάν μετακίνησή τους στο κέντρο της πόλης, παραλιακά, με λεωφορεία που θα παρέχει ο Δήμος (Ένα έχει παραχωρηθεί από τον ΟΛΠΑ καθώς και ένα λεωφορείο του αστικού ΚΤΕΛ).

Το ένα παρκινγκ, 644 θέσεων, βρίσκεται στη νότια πόλη ενώ το άλλο είναι υπό διαμόρφωση, βόρεια και νότια του Σταθμού Επιβατών επί της Ηρώων Πολυτεχνείου που (παραχωρήθηκε από τον ΟΛΠΑ).

Ακόμη, έχει ζητηθεί ο χώρος του αμαξοστασίου του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύσιο, ο οποίος μέχρι σήμερα δεν έχει παραχωρηθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Αξίζει να αναφερθεί ότι παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο Δήμος και με τη διέλευση λεωφορείων μέσα στη λιμενική ζώνη (στο βόρειο τομέα).

~ Επανέρχεται η εκ περιτροπής στάθμευση στους δρόμους από Ζαΐμη έως Τσαμαδού και από την Όθωνος Αμαλίας έως Καραϊσκάκη μίας ώρας (στις πορτοκαλί πινακίδες της ελεγχόμενης στάθμευσης) και δύο ωρών (στις πράσινες πινακίδες της ελεγχόμενης στάθμευσης). Διατηρούνται οι πινακίδες με αλλαγή μόνο της τελευταίας σειράς με αυτοκόλλητο (χρόνος- αντίτιμο). Θ’ αφαιρεθούν σταδιακά από τα πεζοδρόμια τα μηχανήματα της προηγούμενης ελεγχόμενης στάθμευσης.

Η εκ περιτροπής στάθμευση θα ελέγχεται αφενός από κάρτα-ημερήσιο ωροδείκτη όπου θα σημειώνεται με διαγραφή η ώρα στάθμευσης, με κόστος 30 λεπτών για να καλυφθεί η αμοιβή των προμηθευτών (περίπτερα, επιλεγμένα καταστήματα) και το κόστος εκτύπωσης, αφετέρου από καταγραφή από υπαλλήλους του Τμήματος Ελέγχου Κοινοχρήστων Χώρων του Δήμου για να τηρείται η αντίστοιχη ώρα στάθμευσης. Μετά το διάστημα πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου, με προειδοποίηση για επιβολή προστίμων, θα επιβάλλεται πρόστιμο 20,00 € για παραβίαση ωραρίου στάθμευσης.

Παράλληλα η δημοτική Αρχή θα προμηθευτεί ηλεκτρονικά μπλοκ για καταγραφή και έλεγχο του ωραρίου στάθμευσης. Ηλεκτρονική καταγραφή των οχημάτων Μηχανήματα χειρός (5-8), Λογισμικό και Κεντρικός Υπολογιστής Υποστήριξης του Συστήματος.

Για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής, θα ισχύσει η ίδια ρύθμιση που ίσχυε παλιότερα.

~Επιπλέον η δημοτική Αρχή προωθεί άμεσα μέτρα για την ασφάλεια και διευκόλυνση στη κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ, με διαγραμμίσεις, κορύνες, ιδιαίτερα στις διασταυρώσεις των οδών, για την αποφυγή στάθμευσης δικύκλων και οχημάτων, μέσα στον επόμενο χρόνο.

Επίσης θα υπάρξουν άμεσες παρεμβάσεις στις οδούς που οδηγούν σε Σχολικά Συγκροτήματα, εξέταση δυνατότητας απαγόρευσης κυκλοφορίας οχημάτων περιμετρικά αυτών, μονοδρομήσεις, έλεγχο πεζοδρομίων για ασφαλή μετακίνηση μαθητών, σημάνσεις, έλεγχο θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ και εκσυγχρονισμός τους.

Άμεσα τροποποίηση του κανονισμού παραχώρησης θέσεων Στάθμευσης ΑΜΕΑ για να συμπεριληφθούν κατηγορίες που εξαιρούνται (νεφροπαθείς που κάνουν τακτικά αιμοκάθαρση) στην επόμενη Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Έλεγχος όλων των θέσεων που έχουν παραχωρηθεί μέχρι σήμερα.

Επιπλέον θα ζητηθεί η συνεργασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος για την κατασκευή πεζοδρομίων στα τμήματα των εθνικών και επαρχιακών οδών που διασχίζουν την πόλη (Πανεπιστημίου) και τους οικισμούς του Δήμου Αγ. Βασίλη, Αραχωβίτικα, Ακταίο, Παραλία, Ρογίτικα, Μιντιλόγλι κλπ.

Πέραν αυτών επισημαίνεται ότι θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην προσπάθεια βελτίωσης των υπηρεσιών που παρέχει στους πολίτες το Αστικό ΚΤΕΛ, με τον κ. Στάμο να σημειώνει ότι απαιτείται ο εκσυγχρονισμός των διαδρομών, τροποποίηση των Αφετηριών σύμφωνα με τις προτάσεις των διαμερισμάτων, του πανεπιστημίου και του ΑΤΕΙ. (επισυνάπτεται Πίνακας)

Όσον αφορά τις αφετηρίες των Υπεραστικών Λεωφορείων στην Όθωνος Αμαλίας θα πρέπει, σημειώνει ο Αντιδήμαρχος, εντός ενός έτους, να απομακρυνθούν λόγω επικινδυνότητας.

Παράλληλα, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες δημοτικές κοινότητες θα εξεταστούν οι σταθμοί αφετηρίας των ΤΑΞΙ, με άμεση μεταφορά του σταθμού της οδού Πανεπιστημίου επί της οδού Βόλου με αντίστοιχη μονοδρόμηση της οδού Βόλου από Ηγουμενίτσης προς Πανεπιστημίου, μεταφορά της πιάτσας της οδού Κολοκοτρώνη στην απέναντι πλευρά που είναι και αίτημα του Εργατικού Κέντρου καθώς και οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης (3-4) στους χώρους παρκινγκ δίπλα στο κολυμβητήριο του Ν.Ο.Π .

Παράλληλα σχεδιάζεται ενίσχυση της κυκλοφορίας των δικύκλων που θα περιλαμβάνει θέσεις στάθμευσης δικύκλων ανά τακτά διαστήματα, με κατάργηση θέσεων Ι.Χ..

Τέλος ως προς τα μεσοπρόθεσμα μέτρα η δημοτική Αρχή Πελετίδη στοχεύει:

~Στην επέκταση του Προαστικού προς βορρά μέχρι Ψαθόπυργο ή και Αίγιο, λειτουργία της Νότιας Γραμμής Πάτρα-Κάτω Αχαΐα, Μέσα Σταθερής Τροχιάς (ΤΡΑΜ) και σύνδεση με αναβατόριο στις σκάλες Αγίου Νικολάου με την παλιά πόλη. Λεωφορεία Αστικά και minibus.

~Ολοκλήρωση ποδηλατοδρόμου από Γλαύκο (νέο λιμάνι) μέχρι Πλαζ, όπου απαιτείται ουσιαστικά διαγράμμιση της ασφάλτου από Παπαφλέσσα έως Βόρεια Πύλη εντός της παραλιακής ζώνης. Δημιουργία Ποδηλατοδρόμων εκτός της Ρήγα Φεραίου και στο υπόλοιπο ιστορικό κέντρο σύμφωνα με τις προβλεπόμενες μελέτες. Παρέμβαση μεσοπρόθεσμα για δημιουργία ποδηλατοδρόμων από Πανεπιστήμιο και ΑΤΕΙ.

~ Εξορθολογισμό της σήμανσης, στα πλαίσια των προτάσεων των Δημοτικών Κοινοτήτων και των Συλλόγων σε συνεργασία με την Περιφέρεια που έχει την ευθύνη θα εξεταστεί η συμπλήρωση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών.

~ Με την ολοκλήρωση της κατασκευής της οδού Κανακάρη εντός του 2016 και την αντιδρόμηση της οδού Κορίνθου σύμφωνα με την υπάρχουσα μελέτη θα επανεξεταστεί το ζήτημα, αφού θα παρέλθει και ένα εξάμηνο λειτουργίας του Συστήματος.

~ Εκτύπωση ενημερωτικού φυλλαδίου-διακίνηση με καμπάνια-Συνέντευξη Τύπου-Συνεργεία Ενημέρωσης καταστηματαρχών και εργαζομένων στο κέντρο της πόλης.

Του Θάνου Χριστακόπουλου

xespao.gr-topika

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: