Μετωπική σύγκρουση Τσίπρα – Μητσοτάκη στην Βουλή για την Παιδεία

Το νομοσχέδιο για την Παιδεία συζητήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στη Βουλή με τους τόνους να υψώνονται πολλές φορές και να πραγματοποιείται μετωπική σύγκρουση μεταξύ του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκου Μητσοτάκη.

Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Τσίπρας τόνισε πως το νομοσχέδιο διέπεται από «περισσότερη δημοκρατία» και άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στους οικονομικά ασθενέστερους.  Παράλληλα κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική, εστιάζοντας στην αξιολόγηση και το άρθρο 16.

Από την πλευρά του ο κ. Μητσοτάκηςκατηγόρησε πως το νομοσχέδιο επιστρέφει την Παιδεία στην δεκαετία του 1980, τότε που είχαν παραδοθεί στον κομματισμό και μίλησε για εκβι@σμό εκλογικής πελατείας απο πλευράς Τσίπρα. Ακόμα υπογράμμισε ότι με τα σχέδια της κυβέρνησης λαμβάνει χώρα μία εξίσωση προς τα κάτω και μία ισοπέδωση.

«Η Παιδεία είναι θέμα βαθιά κοινωνικό, επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν μέσα στην κοινωνία και έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση. Η Παιδεία είναι δημοκρατικό δικαίωμα για να μπορούν οι πολίτες να ασκούν κριτική στην εξουσία. Η παιδεία είναι ζήτημα Δημοκρατίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός, εξηγώντας ότι  φιλοσοφία του νομοσχεδίου συνίσταται σε περισσότερη δημοκρατία, θέσπιση δημοκρατικών κανόνων, άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα, σύνδεση με την κοινωνία και αυτό που, όπως είπε, ονομάζουμε προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση.

«Στόχος ειναι να στήσουμε ένα νέο όραμα για την εκπαίδευση. Να βάλουμε στο παρόν τα θεμέλια του μέλλοντος. Συγκροτούμε δομές που θα βοηθήσουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να συνδέονται μεταξύ τους και με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Καταργούμε τα συμβούλια διοίκησης για να αποκαταστήσουμε την δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων», συνέχισε.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «φέρνουμε έναν νόμο πλαίσιο να ψηφίζονται χωριστά οι πρυτάνεις, από τους αντιπρυτάνεις. Οι πρυτανικές αρχές δεν είναι κόμματα. Να δώσουμε τη δυνατότητα να διασφαλίζεται η ελεύθερη παρουσία όλων των ιδεών στα πανεπιστήμια, με σεβασμό των δημοκρατικών διαδικασιών. Ο μόνος τρόπος για να λύνονται τα προβλήματα είναι ο διάλογος μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και όχι μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις που θυμίσουν άλλες εποχέ. Δεν φοβόμαστε το φοιτητικό κίνημα: Επαναφέρουμε το άσυλο για την ελεύθερη παρουσία των ιδεών, αρκεί να σέβονται τις δημοκρατικές ελευθερίες».

Αναφερόμενος στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ο κ. Τσίπρας είπε: «Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που αυξάνουν τά έσοδα μιας μικρής μερίδας καθηγητών και από την άλλη αποκλείουν από τις σπουδές όσους φοιτητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται, εάν αδυνατεί να πληρώσει».

«Δεσμεύομαι ότι η ΝΔ θα καταργήσει αυτό το νομοσχέδιο. Σύντομα θα είναι παρελθόν όπως από το παρελθόν έρχονται και οι διατάξεις του. Θα αποτελεί παράδειγμα πως μια κυβέρνηση χωρίς γνώση σχέδιο και φραγμούς επιχείρησε εν μέσω θέρους να γυρίσει δεκαετίες πίσω την ανώτατη εκπαίδευση», ήταν η απάντηση του κ. Μητσοτάκη κατά την έναρξη της ομιλίας του στη Βουλή.

Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης επέκρινε την κυβέρνηση για τη διάταξη του νομοσχεδίου που αφορά το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου αλλά και για άλλες διατάξεις, όπως η κατάργηση των συμβουλίων των ιδρυμάτων.

«Απεχθάνεστε την ποιότητα και τις ανεξάρτητες φωνές. Στην πραγματικότητα αποστρέφεστε κάθε έννοια αξιολόγησης» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο διέπεται από συγκεντρωτική, γραφειοκρατική και οπισθοδρομική αντίληψη και αποκορύφωμα αυτής της νοοτροπίας είναι το νέο πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα.«Με τις πολιτικές σας εσείς τελικά διώχνετε τους καλύτερους από την πατρίδα» τόνισε, ενώ ανέφερε τους εξής πέντε άξονες της δικής του πρότασης για την ανώτατη εκπαίδευση: Ενίσχυση της πραγματικής αυτοτέλειας των πανεπιστημίων, αξιολόγηση, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία και αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να μπορούν να ιδρυθούν και στην Ελλάδα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

politiki

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: