Ford Kuga: Δοκιμή επί ελληνικού εδάφους με τον νέο TDi κινητήρα

 

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Τρία είναι τα ατού του νέου Ford Kuga που σύντομα αρχίζει η διάθεσή του στην ελληνική αγορά. Το τρίτο  είναι η ανανεωμένη εμφάνιση του. Το δεύτερο ο ολοκαίνουργιος κινητήρας 1.5 TDi που στην ουσία αντικαθιστά τον δίλιτρο diesel κινητήρα. Και το πρώτο η άκρως δελεαστική τιμή του στην βενζινοκίνητη έκδοση. Σημειώστε 22.095 ευρώ. Μάλλον τιμή κράχτης είναι γιατί με τεχνολογικά «καλούδια» που είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητο είναι τιμή χωρίς κέρδος.

Το νέο Kuga μοιράζεται την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της Ford με τα νέα SUV EcoSport και Edge . Με πιο σπορ εμφάνιση, μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και νέους προβολείς, φώτα ημέρας LED και προβολείς ομίχλης.

Όμορφο είναι και το εσωτερικό του . Το τιμόνι και τα χειριστήρια του συστήματος A/C είναι ακόμα πιο διαισθητικά  και φέρουν λιγότερα και πιο ευδιάκριτα μπουτόν και διακόπτες. Πλαισιωμένο με προηγμένες τεχνολογίες για άνεση, ασφάλεια, επικοινωνία, ψυχαγωγία και στυλ. Στις πλούσιες εκδόσεις ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να παραγγείλει – πριν την αγορά- το αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Perpendicular Parking της Ford που βοηθά τους οδηγούς χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτα  να παρκάρουν σε παράλληλες αλλά και κάθετες θέσεις στάθμευσης. Ο  οδηγός ελέγχει μόνο το γκάζι και το φρένο.  Το σύστημα  αποφυγής σύγκρουσης Active City Stop, και το σύστημα Adaptive Front Lighting για βέλτιστη ορατότητα σε συνθήκες ανεπαρκούς φωτισμού. Άλλες προηγμένες τεχνολογίες είναι η Ηλεκτρική Πίσω Πόρτα με λειτουργία Hands Free και το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης Ford Intelligent All Wheel Drive. Όλα αυτά φυσικά υπάρχουν μόνο στην πλούσια Vignale με τιμή 44.142 ευρώ.

Φυσικά όλα τα παραπάνω μπορούν να παραγγελθούν και να μπουν – με την ανάλογη χρέωση – στις πιο φθηνές εκδόσεις.

Το Ford Kuga κατασκευάζεται στην Ισπανία. Προσεγμένο και περιποιημένο μέσα και έξω. Στην παρουσίαση του Kuga , είχαμε την ευκαιρία, να το οδηγήσαμε από την Αθήνα μέχρι την Αγόργιανη και λίγο πιο ψηλά στα χιονισμένα βουνά . Στην εθνική οδό, σε ανηφορικούς δρόμους αλλά και σε χώμα με μπόλικη …λάσπη.

Καλό , γρήγορο και υπάκουο είναι το τιμόνι που έχει δερμάτινη  επένδυση. Πιο  εύκολα είναι και τα χειριστήρια του συστήματος A/C . Το ανανεωμένο Kuga έχει ευδιάκριτους διακόπτες. Μόνο στις αυτόματες εκδόσεις στο τιμόνι θα υπάρχουν paddles.

Μπορεί η Ford να δίνει ιδιαίτερο βάρος –λόγω της δελεαστικής τιμής στην βενζινοκίνητη έκδοση με τα 150 άλογα- αλλά αυτό που πρέπει να δείτε όσοι ενδιαφέρεστε για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αυτό το Kuga που «φοράει» τον ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.5 TDi που αποδίδει 120 ίππους. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές η κατανάλωση είναι 4,4 l/100 km και 115 g CO2/km. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε σε μικτή και ιδιαίτερα δύσκολη διαδρομή έγραψε 7.8 λίτρα. Βέβαια περάσαμε λασπωμένους δρόμους και χρειάσθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια και αρκετό γκάζι για να περάσουμε από τους λασπωμένους δρόμους, οπότε υπάρχει μια σχετική δικαιολογία για την τιμή που έγραψε ο δικός μας μετρητής. Είχαμε και αρκετή ταλαιπωρία στα βουνά πάνω από το χωριό Ζέλι. Κολλήσαμε γιατί μπήκαμε σε λάθος διαδρομή. Και φυσικά όταν ένα αυτοκίνητο έχει κίνηση στους δύο τροχούς και «φοράει» ασφάλτινα λάστιχα, πολύ εύκολα κολλάει στη λάσπη και χρειάζεται αρκετή προσπάθεια κάνοντας μπροστά και πίσω για να βγεί από το βάλτο. Αυτό σημαίνει ότι η μέτρηση μας (7.8 λίτρα) είναι πλασματική.

Σε αυτό το χώμα δεν είχαμε πρόβλημα

Στη λάσπη κολλήσαμε !!! Λογικό ήταν . Χωρίς 4Χ4 και με ασφάλτινα λάστιχα…

Τελικά τα καταφέραμε χωρίς εξωτερική βοήθεια. Παρατηρείστε όμως τι λάσπη που «κληρονομήσαμε»

Το αυτοκίνητο με τον κινητήρα 1.5 TDi είναι η ιδανική πρόταση για τα δικά μας δεδομένα. Το κιβώτιο είναι 6τάχυτο, η μετάδοση στους εμπρός τροχούς (FWD) που προσφέρει 5% βελτιωμένη απόδοση συγκριτικά με τον προηγούμενο δίλιτρο TDCi 120 ίππων.

«Παιχνίδια» εκ του ασφαλούς

Η μετάδοση και η ανάρτηση ιδανικές όχι μόνο για την άσφαλτο αλλά και για το χώμα. Μόνο όταν το δοκιμάσεις του αυτοκίνητο στο χώμα θα καταλάβεις ότι οι εξωτερικές ανωμαλίες απορροφούνται και δεν μεταφέρονται στον εσωτερικό χώρο των επιβατών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν αυτό που κοστίζει 25.840 ευρώ (η βενζινοκίνητη έκδοση με τους 150 ίππους κοστίζει 22.095 ευρώ.

 

Κινητήρες

Όλη η γκάμα των κινητήρων για το Kuga

  • 1.5L TDCi 120 ίππων, με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο PowerShift (FWD) με κατανάλωση 4,8 l/100 km και CO2 124 g/km
  • 2.0L TDCi 150 ίππων, με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (FWD) με κατανάλωση 4,7 l/100 km και CO2 122 g/km
  • 2.0L TDCi 150 ίππων 6-τάχυτο χειροκίνητο AWD με κατανάλωση 5,2 l/100 km και CO2 135 g/km
  • 2.0L TDCi 150 ίππων με 6-τάχυτο PowerShift AWD με κατανάλωση 5,2 l/100 km και CO2 134 g/km
  • 2.0L TDCi 180 ίππων με 6-τάχυτο μηχανικό AWD με κατανάλωση 5,2 l/100 km και CO2 135 g/km
  • 2.0L TDCi 180 ίππων με 6-τάχυτο PowerShift AWD με κατανάλωση 5,2 l/100 km και CO2 134 g/km

Οι κινητήρες 1.5L και 2.0L TDCi της Ford υιοθετούν νέες, προηγμένες τεχνολογίες diesel με καταλύτη οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) για πιο καθαρούς ρύπους, εξαρτήματα με ειδική επίστρωση (Diamond Like Coating) που μειώνει την τριβή, και έναν Προηγμένο Υπερσυμπιεστή Μεταβλητών Πτερυγίων για καλύτερη αναπνοή του κινητήρα.

Στο χώμα ευτυχώς οι κραδασμοί δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό

Το νέο Kuga προσφέρει επίσης προηγμένες τεχνολογίες της Ford όπως:

  • Ford Intelligent All Wheel Drive: ρυθμίζει την ποσότητα ροπής που αποστέλλεται σε κάθε τροχό, βελτιστοποιώντας τη συμπεριφορά και την πρόσφυση κυρίως σε ολισθηρές συνθήκες
  • Curve Control: αντισταθμίζει την απώλεια ελέγχου σε περίπτωση που ο οδηγός μπαίνει σε μια στροφή με υπερβολική ταχύτητα

Σε όλες τις εκδόσεις υπάρχει το σύστημα εκκίνησης κινητήρα με το πάτημα του κουμπιού (Start/stop)

WE GO FURTHER, SO YOU CAN…

Με τιμές που ξεκινούν από τα, το νέο Kuga στη βασική έκδοση Business περιλαμβάνει:

Το Kuga με την τιμή 22.095 ευρώ περιέχει :  7 αερόσακους, ABS, ESC & TCS,Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην Ανηφόρα — Hill Start Assist,  Κουμπί εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί — Ford Power,  Cruise Control, Ηλεκτρικό χειρόφρενο,  Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών – TPMS,Αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες,         Αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού (DΕΑTC), Εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, Σύστημα Πλοήγησης με οθόνη αφής 8”, Σύστημα Ford SYNC3 (Bluetooth / Kλήση Έκτακτης Ανάγκης / ΑppLink / 6 ηχεία /χειριστήρια στο τιμόνι / θύρες USB (x2) / AV & SD slot) ,Κάμερα οπισθοπορείας, Εμπρός προβολείς ομίχλης,Εμπρός φώτα ημέρας LED,         ράγες οροφής,Ζάντες ελαφρού κράματος 17”, Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια και δερμάτινη λαβή λεβιέ ταχυτήτων, Εμπρός υποβραχιόνιο

H έκδοση ST-Line –τιμή με κινητήρα ecoboost,1.5cc  βενζίνη 25.230 και με TDI  27.353- περιλαμβάνει επιπλέον: εμπρός προβολείς Bi-Xenon, Ημιδερμάτινα καθίσματα,Ζάντες ελαφρού κράματος 18”,Σπορ ανάρτηση, Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης – Auto Park Assist – με Perpendicular Park Assist και σύστημα Park Out,        Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος – Active City Stop, Εξωτερικό κιτ διαμόρφωσης αμαξώματος ST-line, φιμέ κρύσταλλα, πίσω μεγάλη αεροτομή, πεντάλ αλουμινίου,        Ράγες οροφής, πλαίσια προβολέων, αεραγωγοί στα πλαϊνά φτερά και πλαίσια θυρών με μαύρο φινίρισμα, Εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Σκούρα επένδυση οροφής,        Εσωτερικός κρυφός φωτισμός – Ambient Lighting

Πολύ καλό το κράτημα στην άσφαλτο

 

Είπαμε. 2Χ4 είναι και όχι 4Χ4. Ωστόσο όλα καλά και στους γρήγορους ρυθμούς

Ικανοποιητική είναι η απόσταση και απο το έδαφος

Ford Kuga: Δοκιμή επί ελληνικού εδάφους με τον νέο TDi κινητήρα

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: