Suzuki Jimny 4X4 : Γι αυτούς που δεν θέλουν ανέσεις αλλά τους αρέσουν τα δύσκολα

 

 

Από τον Πέρη Χαλάτση

 

 

 

 

Δεν ενδιαφέρονται για  χώρους, ανέσεις, αξεσουάρ. Είναι αυτοί που δεν έχουν  απαιτήσεις για gadgets από το αυτοκίνητο που οδηγούν.  Το ανανεωμένο Suzuki Jimny που οδηγήσαμε απευθύνεται σε μια πολύ συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων. Είναι αυτοί που τους αρέσει η περιπέτεια και θέλουν ένα αυτοκίνητο να τα βγάζει πέρα στα δύσκολα μονοπάτια. Το Jimny μπορεί να μην έχει κάνει ποτέ το «μπαμ» στην αγορά , έχει όμως το δικό του αγοραστικό κοινό. Στη σημερινή εποχή θα το χαρακτηρίζαμε απλά ένα «σπαρτιάτικο» αυτοκίνητο. Γιατί τα «καλούδια» του είναι μηδαμινά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Μπορεί να μην έχει αυτά που θέλει σήμερα ο μοντέρνος οδηγός, έχει όμως άλλα στοιχεία που το κάνουν να επιβιώνει. Για παράδειγμα στο ανανεωμένο Jimny 4×4 της Suzuki , υπάρχει  στάνταρ σύστημα ελέγχου  ευστάθειας ( ESC ) . Πολύ θετικό αυτό μιας και είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο των κυνηγών.

Σκαρφαλώνει όπου θέλει ο οδηγός

Ευτυχως εχει μεγάλη απόσταση απο το έδαφος και δεν ακουμπάει

Ιδανικό για κυνηγούς

Αν και θα έπρεπε να γίνουν άμεσα και άλλες αλλαγές – για να είναι μέσα στον ανταγωνισμό- ωστόσο οι γιαπωνέζοι δεν δείχνουν να ετοιμάζονται για κάτι τέτοιο. Αν και το Jimny παράγεται από το 1998 , δεν φαίνεται να αντικαθίσταται με κάτι άλλο ούτε και μέχρι το τέλος του 2017. Δεν υπάρχει δηλαδή στο πλάνο των κατασκευαστών μέχρι και τέλος του 2017 καμιά τέτοια πρόθεση.

Τελευταία ουσιαστική ανανέωση έγινε το 2014. Τότε  το μικρό 4×4 απέκτησε σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC – Electronic Stability Control), ένδειξη ιδανικής αλλαγής σχέσης (GSI – Gear Shift Indicator) και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) .

Από πλευράς εξωτερικών σχεδιαστικών αλλαγών θα χρησιμοποιούσα τη λέξη ότι στο Jimny έγινε μόνο ένα μικρό «φρεσκάρισμα» ενώ στο εσωτερικό του υπάρχει πλέον νέος πίνακας οργάνων.

Πήραμε το Suzuki Jimny 1.3 και βγήκαμε στην εθνική οδό. Το σανιδώσαμε… Γρήγορα όμως μειώσαμε την ταχύτητα γιατί δεν είναι χαμηλό Ι.Χ , αλλά είναι τζίπ με την ανάρτησή του να ανταποκρίνεται καλύτερα στο χώμα.

Μόλις βγαλιναμε απο το χώμα και μπαίναμε στην άσφαλτο, αλλάζαμε και τον τρόπο οδήγησης. Χρειάζεται προσοχή και υπομονή

Όταν μπήκαμε σε δύσβατα μονοπάτια, δεν ανησυχήσαμε ούτε στιγμή. Πήγαινε άνετα ακόμη και με κίνηση στους δύο τροχούς. Χρειάσθηκε να χρησιμοποιήσουμε και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Αλλά λόγω των καλών ημερών που είχαμε το διάστημα της δοκιμής μας δεν βρεθήκαμε ούτε σε βάλτους ούτε σε πολύ λασπωμένους δρόμους και δεν χρειάσθηκε να δοκιμάσουμε την 3 η ένδειξη  4Χ4 low.

Κάτω από το καπό του Jimny υπάρχει ο γνωστός ατμοσφαιρικός 4-κύλινδρος 1.300άρης βενζινοκινητήρας.  Έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 16 βαλβίδες και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-i. Αποδίδει 85 ίππους και 110 Nm ροπής . Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο, πέντε σχέσεων. Οι αλλαγές στις σχέσεις από 2Χ4 σε 4Χ4 η σε 4Χ4 low  γίνονται με ένα μπουτόν. Υποστηρίζαμε και συνεχίσουμε να το υποστηρίζουμε ότι το Jimny είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο των κυνηγών. Γιατί με μια μικρή καρότσα για τα σκυλιά τέσσερις κυνηγοί μπορούν να πάνε όπου θέλουν. Αρκεί να μην τρέχουν στην εθνική οδό και να μην έχουν απαιτήσεις στους χώρους. Το μεγάλο ταξίδι σε κουράζει. Λογικό.

Είναι τρίπορτο

Είναι τρίπορτο. Με περιορισμένους χώρους. Οι πίσω επιβάτες δεν μπαίνουν εύκολα.

Με περιορισμένους χώρους. Οι πίσω επιβάτες δεν μπαίνουν εύκολα

Τα όργανα απλά και λειτουργικά. Όσα χρειάζεται ενας οδηγός του θέλει την περιπέτεια.

Εδω κρύβεται η μαγεία. Διαλέγεις διαδρομη, πατάς το αντίστοιχο κουμπί και …γειά σας

Το πόρτ παγκαζ μικρό . Πολυ μικρό. Η λύση είναι σχάρα στην οροφή

Ο συνοδηγός είναι ό μόνος που βολεύεται γρήγορα. Ο  οδηγός αν είναι ψηλός δεν έχει την άνεση να τραβήξει πολύ πίσω το κάθισμά του. Στο ύψος δεν έχει πρόβλημα. Το κεφάλι του δεν πρόκειται να ακουμπήσει στον ουρανό. Όμως το μήκος στο κάθισμά του –μπροστά πίσω – είναι μικρό. Η μόνη λύση είναι να ξαπλώσει ελαφρά το κάθισμα για να χωρέσει. Όμως όλα αυτά παραβλέπονται όταν το αυτοκίνητο φτάσει στο βουνό. Όταν χωθεί μέσα στο δάσος. Δεν χρειάζεται δρόμο. Πηγαίνει όπου θέλεις. Είναι ψηλό και δεν ακουμπάει από όπου και αν περάσει. Ο οδηγός έχει πολύ καλή ορατότητα. Και μπορεί να υπολογίζει κάθε του κίνηση. Το τιμόνι είναι υποδειγματικό, το σασμάν τέλειο  και οι off road δυνατότητες, απεριόριστες σε χώμα,  άμμο η χιόνι. Σε ορισμένες περιπτώσεις στο στεγνό δρόμο και στην άσφαλτο , τα Bridgestone δεν μας κάλυψαν όσο θα θέλαμε.

 

Suzuki Jimny 1.3 4 X4  - Τεχνικές προδιαγραφές

 

Κινητήρας 1.328 cc 16 V – euro 5

Ισχύς  85hp / 6000 rpm

Καύσιμο : Βενζίνη

Ροπή 110 Nm /4.100 rpm

Κατανάλωση εντός πόλης:  8.9 λίτρα /100 χλμ

Εκτός πόλης:   6.0 λίτρα / 100 χλμ

Μικτός κύκλος :  7.1 λίτρα / 100 χλμ

Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2 : 162 γραμμάρια

Αρχική τιμή     17.750 ευρω

Τελική τιμή με την απόσυρση και το ειδικό bonus 13.900 ευρώ

 

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: