Suzuki Jimmy : Έτοιμο για …περιπέτειες αλλά με προϋποθέσεις

Είναι μικρό και τετραγωνισμένο αυτοκίνητο. Έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς και δεν θα σε απογοητεύσει όπου και αν πας. Δείχνει όμορφο εξωτερικά, έχει χρώματα όχι αδιάφορα και σε προκαλεί για την περιπέτεια. Εξωτερικά διακρίνεις τη μαύρη μπροστινή μάσκα, τους  χαρακτηριστικούς στρογγυλούς προβολείς τις 15άρες ζάντες με σκούρο μεταλλικό κράμα.

Χαρακτηριστικές είναι οι ράγες αποστράγγισης στα άκρα της οροφής που εμποδίζουν την είσοδο νερού στην καμπίνα κατά το άνοιγμα ή το κλείσιμο των πορτών, οι προεκτάσεις των θόλων και τα πλευρικά μαρσπιέ που προστατεύουν το αμάξωμα από τις φθορές.

Το εσωτερικό όμως σε απογοητεύσει. Είναι λιτό και θυμίζει εκδόσεις των Samurai. Ωστόσο η Suzuki υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στην έκδοση GLX η Suzuki έχει  άλλον προορισμό και δεν χρειάζεται περισσότερα από αυτά που διαθέτει τα οποία είναι όλα χρήσιμα και πρακτικά.

Κυκλοφορώντας στους δρόμους της Αθήνας νοιώσαμε τα βλέμματα αρκετών να «καρφώνονται» πάνω μας. Και δικαιολογημένα αφού τόσο σχεδιαστικά σε πάει στην αρχική καθαρόαιμη έκδοση του θρυλικού αμερικάνικου  Jeep όσο και στιλιστικά αφού ακολουθεί τουλάχιστον χρωματικά το πνεύμα της εποχής. Εδώ θα κάνει μια διευκρίνιση.

Είναι ένα σουλουπωμένο 4Χ4 που μετά την πολιτική αλλαγή της Suzuki περιορίζει ακόμη περισσότερο το αγοραστικό κοινό. Η γιαπωνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία έβγαλε τις δύο πίσω θέσεις για τους επιβάτες και τριπλασίασε τον αποθηκευτικό χώρο. Τώρα δεν απευθύνεται σε έναν  νέο οικογενειάρχη που αγαπά τις δύσκολες εξορμήσεις στα βουνά αλλά απευθύνεται στον επαγγελματία. Ανάμεσα στους δύο χώρους –των δύο επιβατών και του πορτμπαγκάζ – έβαλαν ένα σιδερένιο δικτυωτό πλέγμα και άλλαξαν 100% τη χρήση του αυτοκινήτου.

Μπορεί το Jimny GLX να εξακολουθεί να έχει την τετρακίνηση και τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων η το τιμόνι με τα επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια, όμως έγινε δύσχρηστο και για τον επαγγελματία.

Ο ψηλός οδηγός δεν χωράει. Όποιος είναι πάνω από 1.80 έχει αποκλεισθεί.

Ο χοντρός οδηγός δε χωράει. Η κοιλιά του ακουμπάει στο τιμόνι.

Το λάθος είναι ότι καταργώντας τις πίσω θέσεις και μετατρέποντας στο επιβατικό jimny σε επαγγελματικό, μπήκε πίσω από τις θέσεις το σιδερένιο διαχωριστικό και απέκλεισε κάθε κίνηση του καθίσματος. Τα καθίσματα οδηγού συνοδηγού δεν πάνε ούτε ένα πόντο προς τα πίσω. Το δεύτερο λάθος είναι ότι από τη στιγμή που δεν ξαπλώνει έστω και λίγο η θέση οι δύο επιβάτες είναι υποχρεωμένοι να κάθονται με τεντωμένη πλάτη και λογικά να κουράζονται γρήγορα. Η θέση είναι δεσμευτική. Το σώμα τους είναι σε ορθή γωνία.

Φυσικά το Jimny ( διαστάσεων 3.645 εκ μήκος, 1.645 εκ πλάτος και 1.720 εκ ύψος με μετατρόχιο 2.250 εκ) απευθύνεται σε αντρικό κοινό.

Ξεκινήσαμε για μια βόλτα χρησιμοποιώντας αρχικά την εθνική οδό. Μην μου πείτε ότι κάνω αυστηρή κριτική. Ο κινητήρας είναι αρκετά θορυβώδης. Αλλά είπαμε δεν είναι τώρα Ι.Χ αλλά επαγγελματικό όχημα. Αλλά ποιος σας είπε ότι οι επαγγελματίες αντέχουν το θόρυβο.

Πρέπει να είσαι μαζοχιστής για να αποφασίσεις να κάνεις ταξίδι. Με το πεντάρι σασμάν, στον ανοικτό δρόμο, ανεβαίνουν οι στροφές αλλά και η κατανάλωση.

Όταν βγήκαμε από την εθνική οδό και ξεκινήσαμε τα δύσκολα περάσματα στο βουνό ,εκεί το Jimny δείχνει τις απεριόριστες δυνατότητες του. Το κάθετα τοποθετημένο παρμπρίζ ενισχύει τα επίπεδα ορατότητας του οδηγού κάτι που αποδεικνύεται σωστό όταν οδηγείς στο βουνό. Στην καλή ορατότητα βοηθάει και το επίπεδο καπό. Οι σχεδιαστές βελτίωσαν και την ορατότητα από τα πλευρικά παράθυρα στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού.

Οι οριζόντιες γραμμές στο ταμπλό και οι κατακόρυφες γραμμές από τον πίνακα οργάνων μέχρι και την κεντρική κονσόλα ευνοούν την ορατότητα και την αναγνώριση της γωνίας του οχήματος στους δύσκολους και απόκρημνους ατραπούς στο βουνό.

Τα χειριστήρια στο εσωτερικό είναι τα απολύτως απαραίτητα. Έχουν σχεδιαστεί για να είναι εύκολα στο χειρισμό ακόμη κι αν ο οδηγός φοράει γάντια.

Ο πίνακας οργάνων φωτίζεται συνεχώς για καλύτερη ευκρίνεια είτε στο φως του ηλίου είτε στο σκοτάδι. Επίσης ο χειρισμός του συστήματος ήχου και πλοήγησης μέσω της οθόνης αφής 7 ιντσών (εκδόσεις GLX), η οποία είναι συμβατή με Apple Car Play, Android Auto TM και MirrorLink TM, επιτρέπει την πρόσβαση στις εφαρμογές του smartphone.

Μόνο αν είσαι κυνηγός θα παραβλέψεις τις ανέσεις, θα αποδεχθείς τις σπαρτιάτικες αντιλήψεις και θα απολαύσεις τις δυνατότητες του Jimny. Γιατί από τη μια στο μεγάλο πλέον αποθηκευτικό χώρο ( συνολικά υπάρχουν 863 λίτρα) θα κάθονται άνετα τα κυνηγόσκυλα και με το αυτοκίνητο αυτό δεν πρόκειται να «κολλήσεις» ούτε σε λάσπες αλλά ούτε και στα χιόνια.Εκεί θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο. Είτε με την επιλογή 4Χ4 είτε επιλέγοντας το κοντό διαφορικό.

 

Ο οδηγός δεν θα πρέπει να ανησυχεί για την ποιότητα του δρόμου που κινείται. Οι γωνίες προσέγγισης (37 μοίρες), η γωνία ράμπας (28 μοίρες) και η γωνία διαφυγής (49 μοίρες) επιτρέπουν στο JIMNY να περνάει άνετα από όλα τα εμπόδια. Τα ασφάλτινα ελαστικά της Bridgestone Dueler με διαστάσεις 195X80R15 αποδείχθηκαν αξιόπιστα στο βουνό και δεν μας προβλημάτισαν. Χρήσιμα αποδείχθηκαν τα συστήματα που διαθέτει το Jimny ( Hill Hold Control και Hill Descent Control).

Μας άρεσαν οι αναρτήσεις που διαθέτουν άξονα τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια. Άψογα είναι και τα φρένα (μπροστά διαθέτει δίσκους και πίσω ταμπούρα).

Το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP PRO του JIMNY προσφέρει υψηλή απόκριση στις off-road διαδρομές με κοντές σχέσεις μετάδοσης, το οποίο μπορεί εύκολα να αλλάξει με τη χρήση ενός μοχλού, από την κίνηση στους δύο τροχούς (2WD-H) σε κίνηση σε τέσσερις τροχούς (4WD-H  και 4WD-L).

Πότε όμως πρέπει να «βγαίνουμε» από τη χρήση του 4WD-H και να χρησιμοποιούμε την  λειτουργία 4WD-L. Η τελευταία χρησιμοποιείται σε εξαιρετικά δύσκολες επιφάνειες. Μπορεί να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους τροχούς, στις χαμηλότερες ταχύτητες, για καλύτερη πρόσφυση σε απότομες πλαγιές και τραχύ έδαφος. Οι αλλαγές από 4WD-H σε 4WD-L η αντίστροφα γίνονται με έναν μοχλό πανεύκολα.

Σημαντικό είναι ότι όταν οι δύο διαγώνιοι τροχοί χάνουν την πρόσφυση, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης LSD του JIMNY φρενάρει αυτόματα τους τροχούς που ολισθαίνουν διανέμοντας τη ροπή προς την άλλη πλευρά ώστε να ανακτηθεί η πρόσφυση του οχήματος. Έτσι ένας μέσος οδηγός μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια σε μια κατηφορική ολισθηρή επιφάνεια.

Ο κινητήρας των 1,3 λίτρων που ξέραμε αντικαταστάθηκε από έναν ελαφρύ, συμπαγή ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρων (euro 6) που παρέχει μεγαλύτερη ροπή σε όλη την γκάμα στροφών.

Ο νέος κινητήρας αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 στροφές, η ροπή είναι 130/4.000 σ.α.λ ενώ οι εκπομπές ρύπων 173-174. Τέλος η τελική (εργοστασιακή μέτρηση) είναι 145 χλμ.

Ο νέος 1,5 λίτρων κινητήρας παρά τον αυξημένο κυβισμό, έχει μικρότερες συνολικές διαστάσεις αλλά και κατά 15% μειωμένο βάρος. Οι μηχανικοί της Suzuki υποστηρίζουν ότι μειωμένη είναι η κατανάλωση καυσίμου  και δίνουν για τη μικτή διαδρομή 6,8 λίτρα/100 χλμ. ( Εμείς δεν καταφέραμε να κατεβούμε κάτω από τα 8 με 9 λίτρα).

Τέλος το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι επανασχεδιασμένο και έχει λιγότερους κραδασμούς από τον προκάτοχό του.

Το Jimny παρουσιάσθηκε το 1970. Ήταν και είναι ένα μοναδικό, αυθεντικό ιαπωνικό off-road όχημα. Στον μισό αιώνα που μεσολάβησε τα αυτοκίνητα Jimny αγαπήθηκαν κυρίως από τη νεολαία για τις απεριόριστες δυνατότητες που έχει στις εκτός δρόμου διαδρομές. Σήμερα ως αυτοκίνητο εκτός δρόμου είναι ιδανικό. Το νέο JIMNY 4ης γενιάς διαθέτει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες στον τομέα Off Road και χωρίς καμία αμφιβολία διαπρέπει.

Το νέο JIMNY διατηρεί τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά. Όπως το ενισχυμένο πλαίσιο τύπου σκάλας, τις γωνίες προσέγγισης ράμπας και διαφυγής, την ανάρτηση με άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια και το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP PRO με «κοντές» σχέσεις μετάδοσης.

Το Jimny διαθέτει το (DSBS) δηλαδή Dual Sensor Brake Support (εμπρόσθιο σύστημα ανίχνευσης, με κάμερα και με αισθητήρα λέιζερ) . Η κάμερα υπερέχει στην ανίχνευση μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, αναγνωρίζοντας πεζούς και λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αισθητήρας λέιζερ υπερέχει σε μικρές αποστάσεις και νυχτερινή ανίχνευση, επιτυγχάνοντας εξαιρετική ασφάλεια. Διαθέτει ακόμη σύστημα Προειδοποίησης Ενδεχόμενης Σύγκρουσης και Αυτόματης Πέδησης,  Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.

Διαθέτει ακόμη 6 αερόσακους, σύστημα Hill Hold Control, σύστημα Ελέγχου Κατάβασης (Hill Descent Control),ESP, ακαμπτο πλαίσιο τεχνολογίας TECT2, σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών, αμάξωμα σχεδιασμένο για βέλτιστη προστασία πεζών και προειδοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης.

Η τιμή του νέου Jimny είναι 20.560 ευρώ και μπορείτε να το βρείτε με τα χρώματα kinetic yellow / bluish black pearl ,  brisk blue metallic / bluish black pearl και  chiffon ivory metallic/ bluish black pearl.

Per Hal

Suzuki Jimmy : Έτοιμο για …περιπέτειες αλλά με προϋποθέσεις gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: