Πρώτη οδήγηση στην Ευρώπη του Kia cee’d GT Line (pics)

Πρώτη οδήγηση στην Ευρώπη του Kia cee’d GT Line (pics)

Πρώτη οδήγηση στην Ευρώπη του Kia cee’d GT Line (pics)

Σήμερα, μετά από ένα πολύωρο ταξίδι προς την Ζίλινα της Σλοβακίας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη οδήγηση της νέας οικογένειας σπορ προδιαγραφών του γνωστού μοντέλου Kia cee’d, που φέρει την ονομασία GT Line.

Στην πόλη, όπου κατασκευάζεται το κορεάτικο αυτοκίνητο, σε μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση υψηλών προδιαγραφών, διεξήχθη η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του. Ο απεσταλμένος του ΑΠΕ-ΜΠΕ, προτίμησε να οδηγήσει πρώτα την πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία έχει πολλά νέα στοιχεία και εκτιμάται ότι θα έχει εμπορικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά, λόγω των χαρακτηριστικών του.

Πρόκειται για την πρόταση που εξοπλίζεται με το μοτέρ ντίζελ 1.6 CRDI και έχει το πρόσθετο προσόν να συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη DCT.

H δοκιμαστική οδήγηση στην τέταρτη σε μέγεθος πόλη της Σλοβακίας, έγινε σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Το αυτοκίνητο προδιαθέτει τον οδηγό να δοκιμάσει τα όρια του, γιατί εκτός από τον ισχυρό κινητήρα, στο πλαίσιο των αναβαθμίσεων έχουν συμπεριληφθεί και επεμβάσεις με σπορ κατεύθυνση στο αμάξωμα και στον εσωτερικό χώρο.

Το νέο GT Line προσφέρει στους αγοραστές την σπορ εμφάνιση και τις υψηλές αποδόσεις του Kia pro_cee’d & cee’d GT και την χρηστικότητα του συμβατικού μοντέλου της οικογένειας cee’d. To GT Line είναι διαθέσιμo σε όλους τους τύπους αμαξώματος pro_cee’d, cee’d, και Sportswagon.

Το εξωτερικό του GT Line εξελίσσει τη σχεδιαστική γλώσσα του cee’d GT, με φώτα ημέρας LED τύπου ice cube και βαθύτερο προφυλακτήρα γύρω από τη μάσκα της Kia «μύτη-τίγρης». Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, τόσο στο hatchback cee’d όσο και στο pro_cee’d, υπάρχει μεγαλύτερος προφυλακτήρας με δύο εξατμίσεις, ενώ το Sportswagon είναι εξοπλισμένο με διπλή εξάτμιση και πίσω αεροδυναμικό διαχύτη. Όλα τα μοντέλα GT Line διαθέτουν στάνταρ τα εντυπωσιακά πλευρικά μαρσπιέ του μοντέλου GT και πίσω φως LED, καθώς και προκλητικές νέες ζάντες αλουμινίου 17”.

Το εσωτερικό του cee’d GT Line έχει αναβαθμιστεί, είναι πιο σπορ, και είναι επηρεασμένο από την καμπίνα των υπερτροφοδοτούμενων pro_cee’d & cee’d GT. To GT Line διαθέτει κομψή, νέα γκρι, λευκή και μαύρη ταπετσαρία με γκρι ραφές. To λογότυπο GT Line διακοσμεί όλη την καμπίνα ενώ χρησιμοποιείται το ίδιο piano black στην κονσόλα, το ίδιο δερμάτινο τιμόνι και τα πεντάλ από κράμα αλουμινίου που διαθέτουν και τα υψηλής απόδοσης μοντέλα GT της Kia. Το ταμπλό είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα νέο κουμπί start-stop από αλουμίνιο, GT, διαθέτει φωτισμό για το USB και τη θύρα AUX-IN και νέα επένδυση χρωμίου γύρω από τους αεραγωγούς και διακόπτες παραθύρων. Η ανάρτηση και το σύστημα πέδησης είναι ακριβώς τα ίδια που υπάρχουν και στις εκδόσεις GT.

Το μοτέρ πήρε αμέσως μπροστά και ο ήχος από την λειτουργία του έφτασε στην καμπίνα χωρίς όμως να είναι ενοχλητικός. Στο δρόμο προσέφερε υψηλές επιδόσεις γιατί παράγει 133 ίππους και επιπλέον έχει την αμέριστη υποστήριξη της μεγάλης ποσότητας ροπής, που αγγίζει τα 28,6 χλγμ. Σημειώνεται ότι όλα τα μοτέρ ντίζελ, διαθέτουν το χάρισμα της μεγάλης ροπής, ένα στοιχείο που καθορίζει σε πολύ σημαντικό βαθμό, τόσο την συνολική απόδοση όσο και τις επιδόσεις.

Ο κινητήρας ντιζελ 1.6 CRDi του cee’d έχει αναβαθμιστεί για τις εκδόσεις GT Line, η ιπποδύναμη αυξήθηκε από 128 σε 133 ίππους και η ροπή από 26,2 σε 28,6 χλγμ. Με τη μικρή αύξηση στην απόδοση, η πλήρη ροπή του κινητήρα είναι τώρα διαθέσιμη από χαμηλότερες στροφές, με αποτέλεσμα η επιτάχυνση να γίνεται πιο εύκολα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Παρά την αύξηση της ισχύος και των επιδόσεων, οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν.

Το ντεμπούτο του στο cee’d GT Line κάνει το νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Kia. Διατίθεται στα GT Line με κινητήρα ντίζελ CRDi 1.6 με 133 ίππους, με ροπή μέχρι 30,2 χλγμ. – υψηλότερη από το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.Το νέο επτατάχυτο κιβώριο DCT, έχει επίσης εξελιχθεί εσωτερικά. Έχει σχεδιαστεί με σκοπό τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη σπορ αίσθηση οδήγησης στη χειροκίνητη λειτουργία, καθώς και την άνεση και την ομαλότητα στην αυτόματη λειτουργία.

Οι οδηγοί του GT Line θα επωφεληθούν από πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων από ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και από το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Αναμένεται ότι το νέο DCT θα προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με το απερχόμενο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Οι ομάδες Έρευνας & Ανάπτυξης της Kia στοχεύουν σε μια βελτίωση από 3-5% στην επιτάχυνση και 5-7% βελτίωση στην μείωση των καυσίμων. Μετά το cee’d GT Line, το νέο επτατάχυτο DCT θα είναι διαθέσιμο στο μέλλον σε μια σειρά από μοντέλα της Kia, με τα ανάλογα οφέλη στην μείωση των καυσίμων και τις επιδόσεις.

Το DCT διαθέτει δύο ξηρού τύπου συμπλέκτες, ο καθένας από τους οποίους ενεργοποιείται από ηλεκτρικούς μηχανισμούς. Ο κοίλος πρωτεύον άξονας επιτρέπει στο σύστημα να εμπλέκει γρήγορα τις ζυγές ταχύτητες τη στιγμή που ένας συμπαγής άξονας στο εσωτερικό του κοίλου επιλέγει τις μονές ταχύτητες. Αυτός ο τρόπος ταυτόχρονης εμπλοκής επιτρέπει συνεχή μεταφορά ισχύος καταλαμβάνοντας το λιγότερο δυνατό χώρο. Ο μηχανισμός του DCT λειτουργεί σειριακά καθώς το αυτοκίνητο αναμένοντας την επόμενη ταχύτητα που θα χρειαστεί ο οδηγός, την έχει ήδη προεπιλέξει. Έτσι το kickdown είναι αμεσότερο, το φρενάρισμα με τον κινητήρα αποδοτικότερο και ο οδηγός διατηρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες.

Στο δρόμο διαπιστώθηκε ότι ο πετρελαιοκινητήρας έχει υψηλή απόδοση σε όλο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας του. Η ταχύτητα ανεβαίνει γρήγορα και δεν έδειξε σημάδια κόπωσης και υστέρησης. Η σημαντικότερη παρατήρηση στη πρώτη οδήγηση έχει σχέση με το επίπεδο θορύβου του κινητήρα, το οποίο αν ήταν πιο χαμηλό, θα συνέβαλε στην αύξηση της βαθμολογίας στον τομέα της ποιότητας κύλισης. Το νέο κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση και οι επτά σχέσεις έχουν συνδυαστεί επιτυχώς με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται και από το τιμόνι μέσω των χειριστηρίων. Η οδική συμπεριφορά είναι πλησιάζει το ανώτερο όριο της κατηγορίας, αλλά ο κεφάτος οδηγός θα ήθελε πιο άμεσο τιμόνι και σκληρότερες ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Δηλαδή, δυο στοιχεία που περιμένει από ένα μοντέλο με σπορ μανδύα και ανάλογα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Το Kia cee’d GT Line θα είναι διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα στο 4ο τρίμηνο του 2015 και θα διαθέτει 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia.

 

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: