Νέο Audi A4 1.4 TFSI: 150 ίπποι και τιμή εκκίνησης 32.500 ευρώ

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

 

Αν ρωτήσουμε στην τύχη 100 άτομα και τους ζητήσουμε να μας ζωγραφίσουν πως φαντάζονται τα αυτοκίνητα της Audi , να είστε σίγουροι ότι θα μας ζωγραφίσουν κάποιο οικογενειακό αυτοκίνητο που να μοιάζει με το Audi A 4.

Και θα έχουν δίκιο. Γιατί το Α4 είναι το αντιπροσωπευτικό αυτοκίνητο της Audi .

Σήμερα η Audi έχει δεκάδες μοντέλα που κυκλοφορούν. Και μέχρι το 2019 η σχετική πρόβλεψη των Γερμανών είναι να κυκλοφορούν 53 διαφορετικά μοντέλα από την ίδια εταιρία. Να είστε όμως σίγουροι ότι και τότε αν ζητήσουμε να μας ζωγραφίσουν κάποιοι, πώς φαντάζονται τα αυτοκίνητα της  Audi , θα μας ζωγραφίσουν ένα A 4.

Πριν από λίγες ημέρες η Audi στην Ελλάδα μας παρουσίασε το  νέο  A4 στις εκδόσεις sedan και avant.

Είναι η 9 η γενιά Α4 . Η τελευταία παρουσίαση για το Α4 στην Ελλάδα , ήταν πριν από πέντε χρόνια. Για την ιστορία να σας πούμε ότι το πρώτο Audi πριν από το Α4 ήταν το Audi 80.  Τότε ήταν  η επανάσταση. Φαντασθείτε ότι το 1978 που παρουσιάσθηκε η 2 η γενιά ήταν σας να βλέπαμε πάλι ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Οι γενιές που ακολούθησαν ήταν η  3 η γενιά το 1986, η 4 η το 1991, η 5 η το 1994. Τότε το Audi 80 μετονομάσθηκε σε Audi A 4. Και από τότε καθιερώθηκε ο τύπος αυτός σαν το καθαρά  οικογενειακό αυτοκίνητο της Audi .

Σήμερα, το 2016, η Audi σε μια δύσκολη για την Ελλάδα εποχή, παρουσιάζει την 9 η  γενιά Α4 που είναι κατά 20 χλστ. μακρύτερο από το προηγούμενο Α4 και 120 κιλά ελαφρύτερο. Αυτό το πέτυχαν οι Γερμανοί με τη χρήση αλουμινίου σε πολλά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Μείωσαν ακόμη το βάρος σε κιβώτιο, τιμόνι και  αναρτήσεις και ελάφρυναν κατά 120 κιλά το 9 ης γενιάς Α4.

Όταν το δεις για πρώτη φορά το αυτοκίνητο δεν βρίσκεις σημαντικές αλλαγές. Αισθητικά μοιάζει με το προηγούμενο μοντέλο. Άλλωστε η συνταγή είναι πετυχημένη και δεν υπάρχει λόγος για νέους πειραματισμούς.

Όμως στο νέο μοντέλο υπάρχουν πολλές διαφορές. Είναι οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Για παράδειγμα οι  μπροστινοί  προβολείς έχουν διαφορετικά κοψίματα. Ανάλογα με την έκδοση είναι και οι μάσκες. Θα παρατηρήσετε ακόμη τη διπλή ακμή που διατρέχει όλο το πλαϊνό αμάξωμα μέχρι και τα πίσω φώτα που έχουν υποστεί τις αλλαγές στη σχεδίαση.

Το νέο Α4 χρησιμοποιεί το δάπεδο με τον κωδικό MLB Evo. Είναι το δάπεδο που χρησιμοποιεί η Audi για το Q 7.  Γιατί το αναφέρουμε όμως αυτό;  Για να καταλάβετε ότι η Audi , χρησιμοποιεί το δάπεδο με τον κωδικό MLB Evo , για  πρώτη φορά  σε  μεσαίο premium μοντέλο.

Το νέο Α4 θα παίξει σημαντικό ρόλο στην κατηγορία των μεσαίων premium μοντέλων. Ο σύγχρονος οδηγός είναι απαιτητικός. Και με το A 4 η Audi  προσφέρει όσα ζητάει .

Σύγχρονη ηλεκτρονική τεχνολογία, ασφάλεια κατά την οδήγηση, ευκολία στο παρκάρισμα, το αυτόματο φρενάρισμα, η  προστασία πεζών μετρούν θετικά στην  επιλογή.

Αυτό που δεν μας εντυπωσίασε εξωτερικά – για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι δεν μας έκανε το «κλικ» – μας εντυπωσίασε εσωτερικά αλλά και οδηγικά.

Αρχικά να το δούμε οδηγικά.

Το νέο Α4 διατίθεται με δύο βενζινοκινητήρες στα 1.400 και 2.000 κ.εκ.  και έναν diesel αλλά με δύο διαφορετικές  ιπποδυνάμεις.

Η εταιρία στην παρουσίαση που έγινε στο Τατόι  είχε όλη την γκάμα. Τόσο από εκδόσεις όσο και από μοντέλα. Όμως ο χρόνος ήταν πολύ λίγος για να προλάβουμε να τα δοκιμάσουμε. Έτσι αρκεστήκαμε στην έκδοση που κατά τη γνώμη μας είναι η πιο κατάλληλη για τη δική μας αγορά.

Η έκδοση που θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του Έλληνα καταναλωτή είναι αυτή με τον βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. TFSI  που αποδίδει  150 ίππους και  συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

‘Όταν το αυτοκίνητο αναπτύξει την ταχύτητα του , κινείται αξιοπρεπέστατα. Κάνεις μεγάλο ταξίδι και δεν το καταλαβαίνεις. Δεν σε κουράζει. Αυτό οφείλεται στις εξελιγμένες  αναρτήσεις αλλά και στην  πλατφόρμα  MLB Evo . Κάθεται πολύ καλά στο δρόμο ενώ έχει πολύ καλή   ποιότητα κύλισης.

Όμως τα λίγα κυβικά ( 1400 ) έχουν  και τα μειονεκτήματα τους. Όταν το αυτοκίνητο ξεκινήσει με τέσσερα άτομα σε ανηφόρα, φαίνεται ότι δυσκολεύεται. Λογικό ακούγεται. Λίγα κυβικά μικρές απαιτήσεις. Μπορεί να αποδίδει 150 ίππους αλλά αυτοί δεν «αρπάζουν» στην ανηφόρα. Ο κινητήρας βρίσκει το «οξυγόνο»  του από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Την υπεροχή τους οι 150 ίπποι τη δείχνουν  στο ταξίδι. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ όταν κινείσαι στην πόλη ενώ «βαραίνει» όταν αυξάνεται  η ταχύτητα . Στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχει και πακέτα “ parking , City και Tour ”.

Στο εσωτερικό

Με τη νέα σχεδίαση αυξήθηκε και ο εσωτερικός χώρος για όλους τους επιβάτες.  Τα καθίσματα έχουν νέα εργονομική σχεδίαση. Οι τεχνικοί της εταιρίας βάζουν την υπογραφή τους για άνετα και πολύωρα ταξίδια. Αναλόγως της έκδοσης είναι και η σχεδίαση με επενδύσεις από αλκαντάρα ή δέρμα. Ύφασμα έχει μόνο η βασική έκδοση. Εξαιρετική είναι και η ηχομόνωση. Οι  εξωτερικοί θόρυβοι δεν φτάνουν στο εσωτερικό του.

Τ ο εσωτερικό του είναι πλήρως ανανεωμένο. Όλα επανασχεδιασμένα.  Νέα  κεντρική κονσόλα , νέο ταμπλό, νέος πίνακας οργάνων.  Στον έξτρα εξοπλισμό υπάρχει για τους απαιτητικούς ,  το virtual cocΚpit.

Αν δείτε μπροστά στον πίνακα οργάνων, το νέο Α4 , θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν δύο λειτουργίες ανεξάρτητες  . Μπορεί να χρησιμοποιείτε όταν θέλετε το virtual cocΚpit χωρίς να επηρεάζονται οι λειτουργίες του τάμπλετ που έχει τη θέση του στο κέντρο  του ταμπλό. Ο οδηγός έχει ένα μπουτόν με την ένδειξη “View” .  Από εκεί ρυθμίζει την απεικόνιση στον πίνακα οργάνων. Δηλαδή μπορεί να επιλέξει να βλέπει μόνο τα δύο όργανα και εντός των δύο οργάνων το χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Αν θέλει όμως μπορεί να κάνει και το ανάποδο. Να έχει μόνο την απεικόνιση του χάρτη και στα δύο όργανα. Και οι άλλες πληροφορίες να  «μεταφερθούν» στις άκρες του.

Το βράδυ γίνονται αισθητοί και οι  30 διαφορετικές αποχρώσεις του εσωτερικού φωτισμού. Στη βασική έκδοση ο εσωτερικός φωτισμός αποτελείται από λευκά LED.

 

Ασφάλεια

 

Μερικές ακόμα καινοτομίες που συμβάλλουν καθοριστικά στην ασφάλεια είναι : η υποβοήθηση παρκινγκ, ο έλεγχος επερχόμενης κυκλοφορίας, η προειδοποίηση εξόδου, η αποτροπή σύγκρουσης, και διάφοροι αισθητήρες πρόληψης της Audi . Διατίθεται επίσης και κάμερα αναγνώρισης οδικής σήμανσης.

Μπορούμε να πούμε ότι το Α4 και το Α4 Avant βρίσκονται στην  κορυφή της κατηγορίας στον τομέα της πληρότητας των οδηγικών βοηθημάτων. Από σύστημα προληπτικής εξοικονόμησης καυσίμου, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Stop & Go , ενεργό cruise control με λειτουργία μποτιλιαρίσματος που βοηθά σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας λαμβάνοντας υπόψη μία πληθώρα παραμέτρων όπως οι διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, αλλά και τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Ο βασικός  εξοπλισμός του Α4 , είναι ακόμα πιο πλήρης σε σχέση με τους προκατόχους. Έχει    προβολείς xenon , κλειδί εξυπηρέτησης, Bluetooth interface , σύστημα επιλογής κίνησης Audi drive select (κινητήρες 190ίππων και άνω), και έγχρωμη οθόνη MMI 7 ιντσών.

 

Όταν η Audi ανακοίνωσε αυτές τις τιμές, η κυβέρνηση δεν είχε υπογράψει την παρ’αταση της απόσυρσης.

 

 

Δείτε τώρα τις τιμές με τα ευεργετικά μέτρα

 

 

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: