Μεγάλη Βρετανία: Σε «λανθασμένα εισερχόμενα δεδομένα» ρίχνουν την ευθύνη για την κατάρρευση του συστήματος

Σε επιβεβαίωση της… θεωρίας του χάους καταλήγουν οι ειδικοί που ερευνούν τα αίτια της κατάρρευσης του συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στη Μεγάλη Βρετανία. Αν μια πεταλούδα μπορεί λοιπόν ανοίγοντας τα φτερά της στην Κίνα να προκαλέσει καταιγίδα στην Αμερική, φαίνεται πως μία μόνο λάθος εισερχόμενη πληροφορία -ένα σχέδιο πτήσης για την ακρίβεια- ήταν αρκετό για να κρασάρουν οι αερομεταφορές σε ολόκληρη την Ευρώπη, αφήνοντας χιλιάδες επιβάτες εγκλωβισμένους σε αεροσκάφη, να κοιμούνται στα πατώματα αεροδρομίων και να περιμένουν μέρες για να φτάσουν στους προορισμούς τους.

Σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας της Μεγάλης Βρετανία η εκτεταμένη διακοπή πτήσεων προκλήθηκε από εισερχόμενα δεδομένα πτήσεων, από ένα σχέδιο πτήσης που τα συστήματά της δεν μπορούσαν να επεξεργαστούν! Οι ίδιες πηγές απορρίπτουν το σενάριο της κυβερνοεπίθεσης, λέγοντας ότι «δεν υπάρχουν ενδείξεις». Σε κάθε περίπτωση, όμως, το περιστατικό θα διερευνηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της NATS, Μάρτιν Ρολφ, δήλωσε χαρακτηριστικά πως «οι αρχικές έρευνες για το πρόβλημα δείχνουν ότι σχετίζεται με ορισμένα από τα δεδομένα πτήσης που λάβαμε». «Τα συστήματά μας, τόσο τα κύρια όσο και τα εφεδρικά, αντέδρασαν αναστέλλοντας την αυτόματη επεξεργασία για να διασφαλίσουν ότι δεν θα μπορούσαν να παρουσιαστούν εσφαλμένες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια σε έναν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ή να επηρεάσουν το υπόλοιπο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας» εξήγησε, χαρακτήριζοντας το περιστατικό ως «απίστευτα σπάνιο».

Δηλαδή, το σύστημα έπεσε για να μην διακινηθεί μία λάθος πληροφορία! Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε σίγουρος μία τέτοια κατάσταση κατάσταση δεν θα προκύψει ξανά. «Κατανοούμε τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα δεν χειρίστηκε τα δεδομένα… τον τρόπο με τον οποίο απέτυχε, αν θέλετε. Έχουμε, λοιπόν, ήδη θεσπίσει διαδικασίες για να βεβαιωθούμε ότι εάν αυτό συμβεί ξανά, μπορούμε να το επιλύσουμε πολύ, πολύ γρήγορα». Απέφυγε, πάντως, να επιβεβαιώσει πως το πρόβλημα προκλήθηκε από ένα σχέδιο πτήσης που υποβλήθηκε από γαλλική αεροπορική εταιρεία, λέγοντας ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν θα ήθελε να κάνει εικασίες.

Δεδομένου ότι σύμφωνα με τον Βρετανό υπουργό Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ η αναστάτωση μπορεί να διαρκέσει ακόμη ημέρες εγκρίθηκαν χθες έξτρα νυχτερινές πτήσεις ώστε να προγραμματιστούν ξανά όσες ακυρώθηκαν.

Όπως είναι λογικό, βέβαια, συνεχίζονται και οι αντιδράσεις. Ο Γουίλι Γουόλς, επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, χαρακτήρισε την αποτυχία «απαράδεκτη» και είπε ότι αισθάνεται κατανόηση για τους επιβάτες που συνεχίζουν να υποφέρουν «τεράστια ταλαιπωρία» και το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών υφίσταται «σημαντικό πρόσθετο άγχος». Ανοίγει έτσι και η συζήτηση για τις ευθύνες του συστήματος και των αεροπορικών εταιρειών και επιμερισμού του κόστους των αποζημιώσεων που θα πρέπει να δοθούν.

281 πτήσεις ακυρώθηκαν την Τρίτη
Η ανάλυση των ιστοσελίδων δεδομένων πτήσεων έδειξε ότι τουλάχιστον 281 πτήσεις — συμπεριλαμβανομένων αναχωρήσεων και αφίξεων — ακυρώθηκαν την Τρίτη στα έξι πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου: 75 στο Γκάτγουικ, 74 στο Χίθροου, 63 στο Μάντσεστερ, 28 στο Στάνστεντ, 23 στο Λούτον και 18 στο Εδιμβούργο.

Από την πλευρά τους οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρίες προχωρούν σε αλλαγές στα προγράμματά τους σε μια προσπάθεια να μεταφέρουν όσους περισσότερους επιβάτες γίνεται, αλλά ορισμένα αεροσκάφη και πληρώματα δεν βρίσκονται εκεί που θα έπρεπε. «Προσπαθούμε όσο περισσότερο μπορούμε να επαναφέρουμε τους επιβάτες που επλήγησαν στην προγραμματισμένη πτήση τους», τόνισε με ανάρτηση στην πλατφόρμα X η διοίκηση της British Airways.

.

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: