Με την υπογραφή της BMW και για μικρότερες απαιτήσεις

Απο τον Πέρη Χαλάτση

Οι απόψεις είναι διφορούμενες. Όχι τόσο για τις εξωτερικές γραμμές της ανανεωμένης σειράς 1 της BMW όσο για το εσωτερικό που δεν ευνοεί καθόλου τους μετρίου αναστήματος επιβάτες. Και αυτό γιατί χάνονται στα βαθιά αλλά αναπαυτικά καθίσματα. Όμως στην αγορά ενός αυτοκινήτου, άλλα είναι αυτά που παίζουν σημαντικό ρόλο. Οι Γερμανοί εκτιμούν ότι η μικρή BMW 116i στην τρίπορτη έκδοση θα είναι αυτή που θα στηρίξει ένα σημαντικό μερίδιο στις πωλήσεις , δεδομένου ότι εκτός της υπογραφής της φίρμας, υποστηρίζεται και από χαμηλή τιμή –σε σχέση πάντα με αυτά που προσφέρει. Για την 116i , την BMW σειράς 1, με κυβισμό 1. 499 κ.εκ και κινητήρα βενζίνης , η τιμή είναι 22.650 αλλά με το όφελος απόσυρσης, πέφτει στα 21.220 ευρώ. Ίσως κάποιος ισχυρισθεί ότι και τα 21.220 ευρώ, είναι πολλά χρήματα σήμερα. Πράγματι από τη μια πλευρά δείχνουν πολλά. Από την άλλη μπορούμε να πούμε δεν είναι πολλά γιατί τα τεχνολογικά της «καλούδια» είναι περισσότερα από αυτά που θα ήθελε ένας μέσος οδηγός. Γι αυτό και οι Βαυαροί επιμένουν ότι η τιμή της είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ξεκινήσαμε λοιπόν ανάποδα την παρουσίαση. Ξεκινήσαμε με την τιμή. Και συνεχίζουμε με την ιπποδύναμη που είναι 109 ίππους από την νέα γενιά, με κινητήρα βενζίνης και τις εκπομπές ρύπους που κυμαίνονται από 116 -126 CO2.

Όλα περιποιημένα και σε τάξη κατω απο το ορατό δαπεδο του πορτ παγκαζ

Οι εκδόσεις της μικρής BMW 116i «φορούν» τρικύλινδρο euro 6 βενζινοκινητήρα. Για τους ίππους της μικρής BMW είπαμε ότι είναι ικανοποιητικοί στο δρόμο. Όπως ικανοποιητική είναι και η ροπή ( 180 Nm ). Αν παρατηρήσουμε τη νέα BMW 116i θα διαπιστώσουμε ότι στην τρίθυρη έκδοση, έχει νέο μπροστινό τμήμα. Οι εισαγωγές του αέρα είναι μεγαλύτερες. Επίσης έχει νέα ποδιά που αλλάζει την αισθητική στο αυτοκίνητο. Αν το δείτε από μπροστά και δώσετε μια διαφορετική οπτική γωνία , έτσι ώστε να βλέπετε τα πλευρικά τμήματα δεξιά και αριστερά, θα φανεί ότι το αυτοκίνητο είναι πιο φαρδύ από το προηγούμενο μοντέλο . Και αυτό που εντυπωσιάζει είναι το σχεδιαστικό ντιζάιν. Από πίσω το αυτοκίνητο με το χαρακτηριστικό “L” και τα ανασχεδιασμένα LED δείχνει ένα άλλου τύπου BMW από αυτά που ξέρουμε. Είναι όμορφα τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός . Δίνουν άλλη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Και οι προβολείς ομίχλης εντυπωσιάζουν. Ο προφυλακτήρας που είναι επίσης καινούργιος έχει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Εσωτερικά χωράνε άνετα τέσσερις ενήλικοι . Μπορούν να ταξιδέψουν και πέντε αλλά κάπως στριμωγμένα αφού το μεσαίο τούνελ δεν επιτρέπει σε ενήλικα να καθίσει αναπαυτικά. Η εσωτερική αίσθηση είναι καλή. Πλούσια σε όργανα. Στο κεντρικό σημείο του καντράν υπάρχει μια οθόνη 6,5 ιντσών που τα έχει όλα. Οι «γκατζετάκηδες» που θα διαλέξουν το ακριβότερο σύστημα infotainment θα έχουν στη διάθεσή τους μια μεγαλύτερη οθόνη 8,8 ιντσών αλλά και ένα μεγαλύτερο περιστροφικό επιλογέα. Πάντως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και navigator που μας άρεσε ιδιαίτερα. Και για να πούμε την αλήθεια περισσότερο χρήσιμο είναι το σύστημα πλοήγησης από τα χρώμια στο εσωτερικό της καμπίνας. Ανασχεδιασμένα και εύχρηστα είναι τα χειριστήρια στο ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού και του ηχοσυστήματος. Οδηγήσαμε αρκετά γρήγορα το νέο μοντέλο και κινηθήκαμε οριακά σε στροφές. Δεν μας τρόμαξε. Η 116i κάθεται στο δρόμο και στρίβει όπου την πηγαίνει ο οδηγός. Φυσικά μιλάμε για έναν οικογενειακό αυτοκίνητο. Που έχει κάποια όρια. Στην εθνική οδό – λόγω των ραντάρ- δεν κάναμε υπερβολές. Μέχρι τα 165 φτάσαμε και σηκώσαμε το πόδι από το γκάζι. Το πρόστιμο για όσους δεν γνωρίζουν είναι 700 ευρώ και δύο μήνες αφαίρεση του διπλώματος. Στις κατηφορικές στροφές με αρκετά χιλιόμετρα και συχνή χρήση του φρένου, μας άναψαν οι δισκόπλακες . Όμως δεν διαπιστώσαμε κάποια αδυναμία . Η κατανάλωση δεν είναι τόσο χαμηλή όσο ισχυρίζονται στο εργοστάσιο των Γερμανών. Αν υποθέσουμε ότι στα επίσημα χαρτιά της BMW για την 116i δίνει κατανάλωση εντός πόλης 6.8-6,3 εμείς ξεπεράσαμε τα 8 λίτρα. Στο μικρό κύκλο οι Γερμανοί λένε 5.4-5.0 και εμείς ξεπεράσαμε τα 7.5 λ. Θα μου πείτε παίζουν ρόλο και τα μποτιλιαρίσματα. Η κακή σήμανση που δεν έχει ροή. Γιατί όταν ανάβει το πράσινο και το επόμενο φανάρι ανάβει κίτρινο και μετά κόκκινο, κάτι λάθος συμβαίνει. Η BMW για το 116i δίνει τελική 195 χιλιόμετρα. Και εδώ έχουμε σημαντικές αποκλίσεις. Σε γενικές γραμμές όμως το αυτοκίνητο μας άρεσε και η τιμή του αν και δείχνει τσιμπημένη, επιμένουμε ότι έχει πολλά «καλούδια» και θεωρούμε ότι είναι λογική για την κατηγορία της BMW.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: