Η Νυχτερινή Αστραπή του ΠΝ …Την νύχτα της Κολάσεως ! Τι να έφταιξε;

Θρήνος στο Πολεμικό μας Ναυτικό ,θρήνος στις Ένοπλες Δυνάμεις ακόμη μια πίκρα στη ματωμένη καρδιά του λαού μας και ένα απέραντο γιατί …Γιατί η Πατρίδα να χάσει τρία παλληκάρια ,τρεις εμπειρότατους Ιπταμένους Αξιωματικούς ,φέρνοντας στη μνήμη μας εφιάλτες και   θύμισες απο την νύχτα των Ιμίων !

Ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά και θα γραφούν ακόμη περισσότερα ,επιτροπές θα συσταθούν και οι πολιτικοί θα βγάλουν δακρύβρεχτους λόγους και θα χαθούν μόλις σβήσουν οι προβολείς των Καναλιών !

Η πίκρα όμως και ο σπαραγμός θα μείνει μέσα και πίσω από τις κλειστές πόρτες των οικογενειών των Αξιωματικών μας …κάποιοι μπορεί να πουν ,αυτή να μπορεί ήταν και η Μοίρα τους ,Είναι όμως έτσι ;

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή το Ελικόπτερο Νο 28 του ΠΝ (φώτο) απονηειώνεται απο την  Φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς  την ο2: 45 για μια ακόμη νυχτερινή αποστολή …Καταγραφής και αναφοράς στόχου !

Στόχος να ανακαλύψει και να αναφέρει το στίγμα του Εχθρικού σκάφους που προσομοίαζε Τορπιλάτος του ΠΝ αγκιστρωμένη σε τυφλό σημείο της νήσου Κίναρος μη ορατή στα Radar της Ελληνικής Φρεγάτας και  που ίσως να έχει αποβιβάσει στην ξηρά και Καταδρομείς !

Το μακρύ χέρι της Φρεγάτας το Ελικόπτερο  του ΠΝ παίρνει αποστολή και απονειώνεται πετώντας χαμηλά στην επιφάνεια της θαλάσσης ενώ το κέντρο επιχειρήσεων της Φρεγάτα τό έχει υπό έλεγχο του

Σίγουρα το ελικόπτερο δεν επιχειρεί υπό των φώς των προβολέων αλλά αν και οι Χειριστές του δεν διαθέτουν  διόπτρες νυκτερινής όρασης (NVG-night vision goggles) πετούν με την θερμική κάμερα που είναι προσαρμοσμένη στο Ελικόπτερο !

Το Ελικόπτερο δεν διαθέτει συστήματα πλοήγησης πέραν από το σύστημα τύπου GPS με τεχνικό ορίζοντα και  το ανάγλυφο του εδάφους …όμως όπως όλα τα συστήματα τύπου GPS χρειάζεται ικανό αριθμό δορυφόρων για να υπάρχει η μέγιστη σωστή απεικόνιση της θέσης ,το υψόμετρο και θέση στον αέρα εν σχέσει με το έδαφος!

Στην περιοχή πνέουν άνεμοι νότιοι 6 έως 7 μποφόρ με μέγιστη υγρασία και στην περιοχή επικρατεί ομίχλη …Το ελικόπτερο πετάει 40 με 50 μέτρα από το έδαφος σε χαράδρα με σκοπό τον μη εντοπισμό του απο το σκάφος στόχος ή τυχόν Καταδρομείς που είχαν αποβιβαστεί στο νησί !

Το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι ικανότατο στη πτήση άσχετα της ηλικίας του  και διαθέτει δύο κινητήρες που το επιτρέπουν  να πετάει πάνω απο την επιφάνεια της Θαλάσσης  εν αντιθέσει με το γνωστό μας Χιουι που διαθέτει έναν κινητήρα  και είναι παρόμοιο !

Όμως εδώ δεν πρόκειται για κάποιοι ειδικό ελικόπτερο αλλά ένα ελικόπτερο Γενικής Χρήσεως ...Η Τεχνική του υποστήριξη ήταν Άριστη και μάλιστα αν χρειαστεί τα Ελικόπτερα του ΠΝ υποστηρίζονται και απο το Τεχνικό κλιμάκιο της Α.Σ ,όπως συνέβη και με Ελικόπτερο του ιδίου τύπου Νο !! όχι το νο 28 που κατέπεσε !

Ψάχνοντας και αναπολώντας την μνήμη μας μα ήρθε στο νου η πτώση του Ελικοπτέρου Απάτσι κοντά στην Α/Α Μονάδα ΧΩΚ  και ο Θάνατος του Κυβερνήτη Ταγματάρχη Σκούρα Δημητρίου  και του Συγκυβερνήτη  Λοχαγού  Κακαμπάκου Αθανάσιου βορειοδυτικά της Κύμης …

Τότε οι Χειριστές πετούσαν σε νυχτερινή εκπαίδευση και οι  πιλότοι χρησιμοποιούσαν διόπτρες νυκτερινής όρασης (NVG-night vision goggles)

Ειδικοί των Ελικοπτέρων εκτιμούν ότι οι Χειριστές βρήκαν κάθετα στο βράχο χωρίς να κάνουν προσπάθεια αποφυγής του εμποδίου με αποτέλεσμα το χτύπημα να είναι μοιραίο και ο θάνατος ακαριαίος !

Άν το ελικόπτερο χτύπαγε με την κάτω μέρος του  σε μια προσπάθεια ανύψωσης θα είχε μειωθεί αρκετά  η ισχύς την σύγκρουσης ...Αν εκείνη τη στιγμή που προσπαθούσαν οι Χειριστές να αποφύγουν τον βράχο, πιθανόν το Ελικόπτερο να το χτύπησε ριπή ανέμου ο λεγόμενος (Ριπαίος Άνεμος στην γλώσσα των Χειριστών)

Σύμφωνα με πληροφορίες δεν υπάρχουν μεγάλα συντρίμμια του Ελικοπτέρου που μεταφέρθηκαν με Σινούκ της Α.Σ!

Κατηγορηματικά πάντως αποκλείουν την Έλλειψη ανταλλακτικών ή να πέταγε με βλάβη ..Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες σε αυτά τα θέματα υπάρχει «ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ»!

 Είναι γνωστό οτι η εκπαίδευση των Χειριστών μας γίνεται κάτω από τις ρεαλιστικότερες συνθήκες για αυτό και οι Χειριστές μας είναι από τους καλύτερους !

Επειδή διαβάζουμε και άλλες παραμέτρους για παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα  καλά θα είναι να μας πούνε ποια είναι αυτά τα Συστήματα του συγκεκριμένου τύπου Ελικοπτέρου που δέχονται παρεμβολές και από ποια απόσταση ;

Γράφηκαν πολλά  γιατί η Φρεγάτα να έχει το  συγκεκριμένο ελικόπτερο Ε/Π ΑΒ – 212 και όχι το γνωστό Ε/Π S70B6 Aegean Hawk που επιχειρεί παντού !

Να επισημάνουμε οτι όλες οι Φρεγάτες δεν έχουν την δυνατότητα να δεχθούν   στο ελικοδρόμιο τους, αν δεν έχουν  αναβαθμιστεί ώστε να μπορούν αντέξεουν  το βάρος του συγκεκριμένου Ελικοπτέρου Ε/Π S70B6 Aegean Hawk

Η Αποστολή του ελικοπτέρου ήταν η καταγραφή και η αναφορά του Στίγματος του Εχθρικού Σκάφους και όχι αποστολή μάχης …Όσο γιατί επιχειρούσε την νύχτα ο λόγος είναι προφανής !

Ας ελπίσουμε η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων να βγάλει και το κυριότερο να τεκμηριώσει τα πορίσματα της και να βγάλει ασφαλή Συμπεράσματα που θα βοηθήσουν τα Πληρώματα και τα Τεχνικά κλιμάκια για τα αίτια της Πτώσης

Εμείς απλά μεταφέρουμε εμπειρίες απο ανθρώπους που ζούνε καθημερινά τις πτήσεις ημέρα και νύχτα ,υπενθυμίζοντας σε όλους μας οτι καμιά πτήση δεν είναι ποτέ η ίδια !



Πηγή:veteranos.gr

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: