Η Ελλάδα δεν είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης

Θα δυσαρεστήσω τους φίλους στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που καθημερινά δίνουν διαλέξεις και κάνουν προσπάθειες να πείσουν τους πελάτες τους ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης.

Προς το παρόν αυτοί που μπορούν να κυκλοφορήσουν χωρίς αγωνία να μείνουν στη μέση του δρόμου από …ηλεκτρική ενέργεια στις μπαταρίες είναι οι κάτοικοι των Σκανδιναβικών χωρών που στην πλειονότητά τους διαθέτουν πάρκινγκ των σπιτιών τους αλλά και γιατί οι κυβερνήσεις φρόντισαν να γεμίσουν με σταθμούς φόρτισης των μπαταριών σε όλους τους σταθμούς καυσίμων, σε όλα τα σούπερ μάρκετ, σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά πάρκινγκ και σε όλους χώρους όπου κάποιος αυτοκινητιστής θα έχει λόγο να σταματήσει.

Στη Γερμανία κατά τη διάρκεια παρουσίασης καινούργιο μοντέλου μπήκαμε σε ένα υπόγειο πάρκινγκ. Τελικά δεν βρήκαμε να παρκάρουμε-παρά το γεγονός ότι υπήρχαν κενές θέσεις- γιατί όλες ήταν θέσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στα δικά μας πάρκινγκ ρωτάμε εάν υπάρχει έστω και μια θέση για φόρτιση μπαταριών.

Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν οι παραδοσιακοί οδηγοί να συμπαθήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η απάντηση είναι ΝΑΙ αλλά μόνο υπό προϋποθέσεις.

Δεν θα αναφερθώ σ αυτό που κάποιοι μου είπαν.  Δηλαδή ότι με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάνουν την οδηγική αίσθηση. Ούτε ότι έχασαν την αίσθηση της απόλαυσης οδηγώντας αυτοκίνητο χωρίς θερμικό κινητήρα.

Θεωρώ ότι αυτά μπορούν να προσπεραστούν.Η οδηγική αίσθηση είναι θέμα συνήθειας. Ο μεγάλος προβληματισμός στην ηλεκτροκίνηση είναι η φόρτιση των μπαταριών.

Για να υιοθετήσεις την ευρωπαϊκή ιδέα που έχει στόχο το μηδενικό αποτύπωμα θα πρέπει να έχεις απαραιτήτως :

Χώρο στάθμευσης στο σπίτι σου.

Να έχεις προμηθευτεί τον ειδικό φορτιστή που μπορεί τη νύκτα μέσα σε 5-6 ώρες να γεμίσει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου.

Να έχουν γεμίσει οι δρόμοι με φορτιστές που φυσικά να μην σταθμεύει αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα

Να υπάρχουν δεκάδες ταχυφορτιστές των 35-40 λεπτών στις εθνικές οδούς Αθηνών -Θεσσαλονίκης και Αθηνών -Πατρών. Να μπουν ταχυφορτιστές στο δρόμο για τη Λάρισα και την Καρδίτσα, τα Ιωάννινα και τα Γρεβενά. Να υπάρχουν ταχυφορτιστές στα σύνορα με την Τουρκία, τη Βουλγαρία, την  Κροατία, την Αλβανία.

Αν δεν γίνουν όλα αυτά τότε δεν υπάρχει ελπίδα. Θα λέμε λόγια και θα κάνουμε όνειρα χωρίς κανένα νόημα.

Όταν δεν υπάρχουν οι σωστές προϋποθέσεις, όταν η ένδειξη της αυτονομίας πέσει κάτω από τη μέση αρχίζει η αγωνία.

Η αλήθεια είναι ότι αρκετοί τραβάνε τα μαλλιά τους γιατί η Ελλάδα δεν είναι ακόμη έτοιμη να ανταποκριθεί σ αυτήν την πρόκληση.

Θα μου πείτε ότι λύσεις υπάρχουν.

Όταν ο δείκτης στις μπαταρίες κατέβει μπορεί ο καθένας να πάει σε κάποιο σταθμό φόρτισης η σε κάποιο σούπερ μάρκετ -όλα τα μεγάλα ΣΜ έχουν σταθμούς φόρτισης- και να αφήσει το αυτοκίνητο του για κάποιες ώρες στην πρίζα.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τη μισή με μία ώρα που κάνουν τα ψώνια τους φορτίζουν κατά κάποιο τρόπο τις μπαταρίες τους. Μέχρι να γεμίσουν το καρότσι τους προσθέτουν και ένα 10-15% ενέργεια.

Πριν από μερικές ημέρες είχα στη διάθεσή μου ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Φορτιστής για να χρησιμοποιήσω το ρεύμα του σπιτιού μου -διαθέτω πάρκινγκ- δεν υπήρχε. Ο υπεύθυνος μου είπε ότι για λόγους ασφαλείας δεν βάζουν πλέον στο αυτοκίνητο αυτό το καλώδιο που κάποτε είχαν.

Μάλιστα μου πρότεινε να το πηγαίνω τα βράδια στην εταιρία -από όπου πήρα το αυτοκίνητο-, να το αφήνω για φόρτιση και να επιστρέφω το πρωί να το παραλαμβάνω πλήρες φορτισμένο.

Μόνο που έπρεπε το βράδυ να παίρνω ταξί από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας και το πρωί να επιστρέφω πάλι με ταξάκι.

Του είπα ότι είναι κακή ιδέα και μου πρότεινε να το πηγαίνω το πρωί στο σούπερ μάρκετ και να επιστρέφω μετά από μερικές ώρες να το παραλαμβάνω. Μάλιστα μου έδωσε τη λύση.

Πάρε ένα ηλεκτρικό πατίνι και έλυσες το πρόβλημά του.

Dum spiro spero

Περ. Χαλ

 

 

Η Ελλάδα δεν είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: