Ford Kuga ST-Line 2.5 PHEV: Στην πόλη άνετα, ηλεκτρικά και αθόρυβα

H Ford τελικά κέρδισε το στοίχημα που είχε βάλει. Απευθύνθηκε σ αυτούς που διστάζουν  να κάνουν την επιλογή αυτοκινήτου με κίνηση 100% ηλεκτρικά. Όσοι καταλήγουν στην  επιλογή της  Mustang έχουν άλλες προϋποθέσεις και φυσικά χώρους για να φορτίζουν τις  μπαταρίες τους. Με τους άλλους  όμως που είναι η πλειοψηφία τι γίνεται;

Με το Kuga ST-Line 2.5 PHEV η Ford «πάντρεψε» την ηλεκτροκίνηση με το θερμικό κινητήρα. Η αν θέλετε ποιο σωστά το θερμικό κινητήρα με την …πρίζα. Έτσι κέρδισε την εμπιστοσύνη αυτών των αγοραστών που θέλουν να κάνουν το μεγάλο βήμα αλλά για αντικειμενικούς λόγους δεν το τολμούν.

Το κορυφαίο σε τεχνολογία υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Kuga Plug-in Hybrid προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης με την απόδοση, τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και την αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτροκινητήρα.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα που καθημερινά μπορεί να κάνει ο ιδιοκτήτης ενός Kuga ST-Line 2.5 PHEV φθάνουν με το παραπάνω για να φτάσει από το γραφείο στο σπίτι και αντίστροφα χωρίς να μολύνει το περιβάλλον. Και όταν το Σαββατοκύριακο αποφασίσει να κάνει μια εκδρομή με την οικογένεια του ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει δράση.

Άλλωστε αυτή ήταν η επιτυχία. Να εισάγει μια νέα «νοοτροπία» στην κατηγορία των SUV μοντέλων. Αθόρυβη λειτουργία , μηδενικοί ρύποι αλλά και ελευθερία επιλογής χωρίς το άγχος να μείνεις στο δρόμο από ρεύμα.

Οι επικεφαλής των εταιριών στο εξωτερικό προσπαθούν με κάθε τρόπο να προωθήσουν τη λογική της 100% κίνησης με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχουμε μιλήσει με αρκετούς από αυτούς και αυτό που καταλάβαμε ήταν ότι αν ήταν να επιλέξουν ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο η ένα PHEV θα προτιμούσαν τη δεύτερη λύση.

Αυτό εκμεταλλεύτηκαν στη Ford και με το δυναμικό και σπορτίβ Kuga ST-Line 2.5 PHEV έκαναν “Roua Mat” αφού εκτός των άλλων τα Plug in Hybrid μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο αλλά και απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου. Οι διαστάσεις είναι 4.614 mm (μήκος), 2.178 mm (πλάτος με τους καθρέφτες- 1.883 χωρίς καθρέφτες) και ύψος από 1.666 έως 1.680 mm.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε την εναλλακτική λύση της Ford με κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς. Ο οδηγός γρήγορα βρίσκει την ιδανική θέση οδήγησης, μαθαίνει εύκολα τις λειτουργίες που του παρέχονται από τον πίνακα οργάνων και ξεκινάει τη βόλτα του χωρίς άγχος.

Στο εσωτερικό δεσπόζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών και η οθόνη αφής με το σύστημα πολυμέσων SYNC3. Το ηχοσύστημα B&O με ραδιόφωνο AM/FM ξεχωρίζει. Έχει ψηφιακό δέκτη DAB, σύστημα πλοήγησης, SYNC 3 με κεντρική οθόνη αφής 8″ TFT, 2 υποδοχές USB και ασύρματη σύνδεση BLuetooth για τη σύνδεση εξωτερικών συσκευών και 10 ηχεία (με κεντρικό ηχείο και subwoofer).

Οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα ενώ υπάρχει και η επιλογή να αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο χώρος αφού συρόμενα είναι και τα πίσω καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος. Μπορεί να φιλοξενήσει 581 λίτρα (εκεί βρίσκονται και τα καλώδια της μπαταρίας) ενώ αν αναδιπλωθούν τα καθίσματα τότε ο χώρος φθάνει τα 1.481 λίτρα.

Φυσικά μην ψάξετε για ρεζέρβα. Δεν υπάρχει. Όλη η Ευρώπη έχει καταργήσει τη ρεζέρβα. Υπάρχει μόνο το κιτ επισκευής ελαστικών.

Το Kuga Plug-In Ηybrid με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.5 λίτρων των 152 ίππων, συνδυάζεται με ηλεκτρογεννήτρια 97 ίππων, που συνδυαστικά αποδίδει συνολική ισχύ 225 ίππων. Δυνατό αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στα δικά μας δεδομένα. Ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας συνεργάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα). Η συνδυαστική τους ισχύ φτάνει τους 225 ίππους.

Το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Ευτυχώς το βουητό από το CVT δεν είναι ενοχλητικό.

To ισχυρό Kuga στην Plug-In Hybrid έκδοση χρειάζεται 9.2 δευτερόλεπτα για να φθάσει από στάση τα 100 χλμ ενώ η τελική -που δεν το επιχειρήσαμε- φθάνει τα 200 χλμ.

Στο αριστερό μπροστινό φτερό υπάρχει η υποδοχή για τη φόρτιση. Σύμφωνα με την εταιρία οι μπαταρίες για να φορτίσουν με οικιακό ρεύμα χρειάζονται έξι ώρες (ίσως και λίγο παραπάνω) ενώ με το Ford Wall-Box μόνο 3,5 ώρες. Όταν το βράδυ ο ιδιοκτήτης του Kuga φορτίσει τις μπαταρίες θα μπορεί να κινηθεί από 60 έως 70 χιλιόμετρα χωρίς να καταναλώσει βενζίνη. Η διαφορά των 10 χιλιομέτρων οφείλεται στον τρόπο οδήγησης αλλά και στις συνθήκες κυκλοφορίας. Η μέση κατανάλωση ήταν περίπου 5.1 λίτρα (δεν είχαμε αποκλίσεις από τις επίσημες μετρήσεις) ενώ οι εκπομπές κυμαίνονται από 22-29 γρ./χλμ.

Αν ο οδηγός χρησιμοποιεί το σύστημα ανάκτησης ενέργειας τότε συνδυαστικά η κατανάλωση του Kuga μειώνεται αισθητά. Μπορεί να πέσει και κάτω από 4 λίτρα τα 100 χλμ.

Οι επίσημες μετρήσεις της Ford αναφέρουν ότι το Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 72 χλμ. στον κύκλο NEDC (56 χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP), κατανάλωση από 1,4 l/100 km και εκπομπές CO2 από 32 g/km στο πρωτόκολλο WLTP.

Ο οδηγός ανάλογα σε τι δρόμο κινείται από το μπουτόν στη βάση της κονσόλας μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί. Για το Kuga η Ford δίνει πέντε επιλογές οδήγησης. Την Normal για τα ταξίδια, την Eco για την πόλη, την Sport αν θέλει να κινηθεί γρηγορότερα σε δρόμους με στροφές, ανηφόρες η κατηφόρες, την Slippery αν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές και την Trail αν αποφασίσει να κινηθεί σε κάποιο χωματόδρομο.

Δεν είναι τυχαίο ότι η Ford με το Kuga βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη. Στο δρόμο είναι ξεκούραστο. Χωρίς να κάνεις καμιά στάση φθάνεις από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα χωρίς να το καταλάβεις. Σταθερό στο δρόμο με πολύ καλό πάτημα. Το Kuga της δοκιμής μας είχε ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά Continental (225/60/R 18 V-XL). Τα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες ξεχωρίζουν τόσο οπτικά και αισθητικά όσο και σε απόδοση. Φοβερά κρατήματα. Μπροστά οι δίσκοι είναι 330 χλστ. και πίσω 302  χλστ.

Ας δούμε το αυτοκίνητο τι καλούδια έχει. Αρχικά οι προβολείς είναι LED με αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας και φώτα ημέρας LED. Η πόρτα στο χώρο των αποσκευών ανοίγει αυτόματα ηλεκτρικά. Έχει δύο απολήξεις και όμορφο σχεδιασμό.  Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας οδηγού, είναι εξοπλισμένο με κάμερες μπροστά και πίσω για ευκολότερο παρκάρισμα. Για να μη σας κουράσουμε με κωδικούς και γράμματα που πολλοί δεν γνωρίζουν τι ακριβώς λένε θα σας αναφέρουμε περιληπτικά ορισμένα από τα συστήματα που διαθέτει. Απλά να γνωρίζετε ότι το Kuga Plug-in Hybrid εξοπλίζεται με όλες τις κορυφαίες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Πριν αναφέρουμε τι ακριβώς περιέχει ο στάνταρ εξοπλισμός να σας επισημάνουμε δύο πολύ σημαντικές λειτουργίες. Πρώτον η τεχνολογία Head-up display βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο και δεύτερον το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη.

Πιο αναλυτικά το Ford Kuga ST-Line 2.5 PHEV περιέχει:

Κάμερες εμπρός και πίσω ευρυγώνιας απεικόνισης με διαιρούμενη εικόνα (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack) ,Driver Alert (DAC)2) – Σύστημα ελέγχου επαγρύπνησης του οδηγού (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack), Lane-Keeping Alert, Προειδοποίηση διατήρησης λωρίδας (περιλαμβάνεται με υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας Lane Keeping Aid, Lane-Keeping Aid (LKA)2) – Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας με προειδοποίηση διατήρησης λωρίδας Lane-Keeping Alert, Blind Spot Information System (BLIS)2) – Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων με υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα σε περίπτωση ανίχνευσης οχήματος στα τυφλά σημεία των εξωτερικών καθρεφτών (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack) , Blind Spot Information System (BLIS) με κάλυψη ρυμουλκουμένου και αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανίχνευσης οχήματος κατά την όπισθεν (περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, με ενσωματωμένα φλας και φώτα εδάφους (με μνήμη ρύθμισης στο Vignale)) (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack), Traffic Sign Recognition (TSR)1) – Σύστημα αναγνώρισης οδικών πινακίδων (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack), Intelligent Speed Limiter (ISL) – Έξυπνο σύστημα περιορισμού της ταχύτητας (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack), Cruise control – Σύστημα σταθερής ταχύτητας με ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού της ταχύτητας Adjustable Speed Limiter (ASL) , Adaptive Cruise Control (ACC) – Αυτορρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας (μόνο με μηχανικό κιβώτιο) (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack), Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC) – Έξυπνο αυτορρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας με αυτόματη ακινητοποίηση και επανεκκίνηση ACC με Stop&Go και αυτόματη ευθυγράμμιση στη λωρίδα Lane Centering Assist (LCA) (περιλαμβάνει αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων Anti-lock Braking System (ABS) με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης Electronic Brake Distribution (EBD) (μόνο με αυτόματο κιβώτιο) (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack).

Τέλος υπάρχει το Pre-Collision Assist 2 (PCA) – Υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης με δυναμική υποστήριξη των φρένων Dynamic Brake Support (DBS) και ενεργό σύστημα πέδησης Active Braking , Pre-Collision Assist 3, Υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης τρίτης γενιάς σε διασταύρωση με συνδυασμό ραντάρ και κάμερας, υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης Pre-Collision Assist (PCA) δεύτερης γενιάς, προειδοποίηση προσέγγισης Forward Alert, υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής, Evasive Steering Assist, δυναμική υποστήριξη των φρένων Dynamic Brake Support (DBS), ενεργό σύστημα πέδησης Active Braking με ένδειξη προσέγγισης Distance Indicator (περιλαμβάνεται στο Driver Assistance Pack).

Φυσικά υπάρχει Electric Power-Assisted Steering (EPAS) – Ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού και ανάλογα με την περίπτωση και αυτόματο παρκάρισμα.

Δύο επισημάνσεις που προκύπτουν από ερωτήσεις. Η πρώτη έχει σχέση με την αυτονομία. Πολλοί οδηγοί ρωτούν τι πρέπει να κάνουν όταν η ηλεκτρική αυτονομία τελειώσει. Η απάντηση είναι, τίποτα απολύτως. Το μόνο πρέπει να κάνουν όταν κινούνται στην πόλη είναι να επιλέξουν το σωστό προφίλ για να κάνουν μεγαλύτερη οικονομία. Οι επιλογές είναι EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν εξαντληθεί το απόθεμα της μπαταρίας ο οδηγός δεν κάνει απολύτως τίποτα. Το Kuga Plug-in Hybrid αυτόματα επιστρέφει στο πρόγραμμα EV Auto.

Το δεύτερο που πρέπει να γνωρίζετε είναι η χρησιμότητα που έχει το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect που ελέγχει από απόσταση ένα μεγάλο μέρος από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Oι τιμές ξεκινούν από τα 49.990 ευρώ . Tο Ford Kuga με τον πολυβραβευμένο κινητήρα EcoBoost είναι διαθέσιμο με επιτόκιο 2,99% (πλέον εισφοράς 0,6%), προκαταβολή 20% και 8 χρόνια εγγύηση. (Υπάρχει περιορισμένος αριθμός ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων).
Για τις εκδόσεις με κινητήρα Ecoboost παρέχεται και όφελος ανταλλαγής 2.141€ (συμπ/νου ΦΠΑ 24%), ενώ για την έκδοση PHEV  προσφέρονται 3 χρόνια συντήρησης.

 

 

Ford Kuga ST-Line 2.5 PHEV: Στην πόλη άνετα, ηλεκτρικά και αθόρυβα gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: