Τα ελληνικά αναψυκτικά που φιλοδοξούν να δροσίσουν όλο τον πλανήτη!

Παρόλο το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και τις αντιεπιχειρηματικές συνθήκες, που επικρατούν στην ελληνική αγορά, νέοι άνθρωποι συνεχίζουν να επενδύουν στην επιχειρηματικότητα, δημιουργώντας τη δική τους επιχείρηση. Το ίδιο συνέβη και με την Three Cents, την πρώτη επιχείρηση παρασκευής «χειροποίητης» ελληνικής συλλογής ποιοτικών αναψυκτικών, η οποία δημιουργήθηκε από 4 φίλους τον Δημήτρη Νταφόπουλο, τον Βασίλη Καλατζή, τον Γιώργο Μπάγκο και τον Γιώργο Τσιρίκο.

“Οι τρεις εργαζόμασταν ως μπάρμαν και ο Βασίλης ήταν ιδιοκτήτης μπαρ. Επειδή ταιριάζαμε πολύ στη νοοτροπία σκεφτόμασταν να συνεργαστούμε στον επιχειρηματικό τομέα. Κάναμε λοιπόν ένα brainstorming και θεωρήσαμε ότι το πιο σωστό θα ήταν να φτιάξουμε ένα αναψυκτικό premium χωρίς συντηρητικά και χρωστικές, που θα το ήθελε ένας σύγχρονος μπάρμαν να το χρησιμοποιήσει στα κοκτέιλ του. Εντοπίσαμε λοιπόν ότι κάτι αντίστοιχο δεν υπήρχε στην ελληνική αγορά και πήραμε την απόφαση να το παράγουμε εμείς”, μας είπε ο Γιώργος Τσ.

Η επιχείρηση Three Cents ξεκίνησε πριν από 15 μήνες και τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της κατάφερε να πουλήσει 444.000 μπουκάλια αναψυκτικά μόνο στην εγχώρια αγορά. “Συνεργαζόμαστε με μία εταιρεία διανομής και προμηθεύουμε κάβες, εστιατόρια, μπαρ, καφέ και γενικά μαγαζιά από τον χώρο της εστίασης, αλλά και κάποια ξενοδοχεία. Πρόσφατα, δώσαμε πιλοτικά και σε ένα μεγάλο κατάστημα πώλησης τροφίμων”, μας είπε ο Γιώργος Τσιρίκος. Τα αναψυκτικά Τhree Cents εξάγονται ήδη σε 10 χώρες όπως είναι η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Πολωνία, το Λουξεμβούργο κ.ά. “Αυτή τη στιγμή συζητάμε με μαγαζιά στην Αγγλία και στη Νότιο Κορέα. Γενικά, έχουμε προσφορές από διάφορες χώρες. Tη δεύτερη σεζόν αναμένουμε τριπλασιασμό στη ζήτηση, χωρίς να υπολογίσουμε τις εξαγωγές”, μας εξήγησε ο Γιώργος Τσ.

Τι είναι αυτό όμως που κάνει τα Three Cents να γίνονται ανάρπαστα μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα από την ημέρα της κυκλοφορίας τους; “Oι πρώτες ύλες, που χρησιμοποιούμε είναι μόνο φυσικές. Δεν προσθέτουμε τίποτα τεχνητό στα αναψυκτικά μας». Ένα ακόμα πλεονέκτημα των Three Cents είναι ότι περιέχουν 1,5 bar περισσότερο ανθρακικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όταν χρησιμοποιούνται στα ποτά, το ανθρακικό τους να διαρκεί και να μην εξατμίζεται εύκολα, όπως συμβαίνει με όλα τα άλλα.

Βέβαια, καθοριστικός παράγοντας στην ποιότητα του αναψυκτικού παίζει και το νερό. Όπως μας ανέλυσε ο Γιώργος Τσ. “Το νερό μας προέρχεται από την πηγή της Ροδοδάφνης, η οποία περνάει ακριβώς κάτω από το εργοστάσιο, στο Αίγιο, στο οποίο παρασκευάζονται τα αναψυκτικά μας. Το νερό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για ένα αναψυκτικό, γιατί όσο πιο καθαρό είναι τόσο πιο γευστικό γίνεται το αναψυκτικό. Εμείς στο νερό που χρησιμοποιούμε δεν κάνουμε καμία επεξεργασία. Το παίρνουμε από την πηγή και αμέσως το ανθρακώνουμε».

Η επιχείρηση Three Cents παράγει 6 διαφορετικά αναψυκτικά το Aegean Tonic, το Lemon Tonic, το Ginger Beer, το Pink Grapefruit Soda, το Tonic Water και το Τwo Cents Plain. “To Τwo Cents Plain είναι ανθρακούχο νερό, το οποίο είναι η βάση για όλα τα άλλα μας αναψυκτικά”, μας επισήμανε ο Γιώργος Τσ. “Τώρα ετοιμάζουμε και μία νέα γεύση, η οποία θα κυκλοφορήσει στην αγορά, όπως υπολογίζουμε, μέχρι τον Οκτώβρη. Θέλουμε κάθε χρόνο να προσφέρουμε κάτι καινούργιο στην αγορά».

To όνομα των αναψυκτικών Three Cents οι 4 επιχειρηματίες το εμπνεύστηκαν από τα ιστορικά soda bars, που υπήρχαν στην Αμερική την εποχή της μεγάλης κρίσης του 1929, η οποία συνέπεσε και με την ποτοαπαγόρευση. Τότε, με την υποτίμηση του δολαρίου το ανθρακούχο νερό το σέρβιραν έναντι 2 cents plain. Όταν παρήγγειλε κάποιος ανθρακούχο νερό με κάποιο σιρόπι, για να έχει γεύση, κόστιζε 3 cents. “Θέλαμε τα αναψυκτικά μας να έχουν ένα χαρακτήρα Vintage τόσο σε ό,τι αφορά στο όνομά τους, όσο και στο μπουκάλι και στην ετικέτα τους”, πρόσθεσε ο Γιώργος Τσ.

“Όλα έγιναν με προσωπική δουλειά και των τεσσάρων μας, αλλά και του γραφίστα, ο οποίος είναι φίλος μας. Δεν πήγαμε σε κάποια μεγάλη γραφιστική εταιρεία, για να μας σχεδιάσει τις ετικέτες και το μπουκάλι. Βλέπετε, οι εποχές είναι δύσκολες, γι” αυτό και εμείς όταν ξεκινήσαμε να υλοποιούμε την επιχειρηματική μας ιδέα επενδύσαμε σε αυτή όλες μας τις αποταμιεύσεις. Η οικονομική κατάσταση δεν μας επέτρεψε να δανειστούμε από αλλού το αρχικό κεφάλαιο”, τόνισε ο Γιώργος Τσ. Και συνέχισε λέγοντας “Είτε είχαμε μία καλή ιδέα είτε όχι ήταν αδιάφορο για τον περισσότερο κόσμο. Η μόνη στήριξη, που είχαμε ήταν από τους συναδέλφους μας, που μας γνώριζαν και μας προτίμησαν”.

Μία ακόμα δυσκολία, που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι 4 φίλοι ήταν η εφαρμογή των capital controls πέρυσι το καλοκαίρι. Όπως μας δήλωσε ο Γιώργος Τσ. “Όταν εφαρμόστηκαν τα capital controls ήμασταν οριακά στο να κολλήσει η παραγωγή μας, καθώς δεν μπορούσαμε να εισάγουμε το τζίντζερ και την κινίνη. Γεγονός που θα μας δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα, καθώς η ζήτηση για τα αναψυκτικά αυξάνεται το καλοκαίρι κατά 80%”.

Όμως, το πείσμα και η όρεξη, που διέθεταν οι 4 επιχειρηματίες συνετέλεσαν στο να μην σταματήσουν την προσπάθειά τους. “Όλα εξαρτώνται από το πόση όρεξη διαθέτει κάποιος. Εάν έχει πολλή όρεξη θα του βγει σε καλό. Και εμείς δεν είχαμε πολλές γνώσεις, αλλά με δουλειά και μεράκι καταλάβαμε ότι όλα γίνονται. Αν έχει κάποιος μία καλή ιδέα, πρέπει να γνωρίζει ότι απαιτείται προσωπική δουλειά και χρόνος”.

Τα όνειρα όμως του Γιώργου Τσ. Και των τριών φίλων του και συνεταίρων του δεν σταματούν εδώ “Αυτό που θέλουμε εμείς είναι η Three Cents να εδραιωθεί στην Ελλάδα ως μια εταιρεία premium αναψυκτικών. Στόχος μας είναι να μπούμε στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων και στα περίπτερα. Θέλουμε δηλαδή την εταιρεία μας να τη γνωρίσει περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα και όχι μόνο”.

Πηγή: epixeiro.gr, Συνέντευξη στην Ευαγγελία Κακλειδάκη

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: