Σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας

Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) συνεδρίασε τη Δευτέρα 25 Απριλίου 2016 υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.

1.            Το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. ενέκρινε την εισήγηση της Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, αρμόδιας για τη Βιομηχανία, Θεοδώρας Τζάκρη, σχετικά με την πρόταση Σχεδίου Δράσης για την ανάπτυξη της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, έτσι όπως αυτή αποτυπώθηκε στην αντίστοιχη μελέτη που πραγματοποιήθηκε. Στόχος της κυβέρνησης είναι ο κλάδος της φαρμακοβιομηχανίας να αποτελέσει πρότυπο για τη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου σχέσεων μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με ξεκάθαρους ρόλους και αμοιβαίες δεσμεύσεις. Μάλιστα η μελέτη για το χώρο της φαρμακοβιομηχανίας θα λειτουργήσει πιλοτικά για τη σύνταξη μελετών και για άλλους κλάδους της οικονομίας στο πλαίσιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.

Σε ότι αφορά το Σχέδιο Δράσης, στο επίκεντρο βρίσκονται όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου του φαρμάκου που διαθέτουν ερευνητική ή/και παραγωγική δραστηριότητα στην ελληνική επικράτεια, οι οποίες στην πλειονότητα τους είναι ελληνικών συμφερόντων.

Στόχος του Σχεδίου είναι η αντιμετώπιση των υφιστάμενων προβλημάτων και η ανάδειξη των προοπτικών που διανοίγονται για τον κλάδο μέσω των δράσεων που πρέπει να αναληφθούν από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων του κλάδου, προκειμένου να υποστηριχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας.

Στο πλαίσιο αυτό η κλαδική μελέτη εντόπισε τους ακόλουθους 6 άξονες προτεραιότητας: α) Τόνωση της ζήτησης των προϊόντων της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, β) ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και των εξαγωγικών δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων του κλάδου, γ) στήριξη δραστηριοτήτων έρευνας και καινοτομίας, δ) αναβάθμιση του ανθρωπίνου δυναμικού, ε) διασφάλιση υποστηρικτικών υπηρεσιών και υποδομών και στ) βελτίωση του περιβάλλοντος χρηματοδότησης.

Για να διασφαλιστεί η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης αποφασίστηκε η συγκρότηση διυπουργικής επιτροπής (με τη συμμετοχή των υπουργείων Οικονομίας, Υγείας και Παιδείας με αρμοδιότητα στα θέματα έρευνας) η οποία θα εξειδικεύσει περαιτέρω τους άξονες προτεραιότητας με στόχο την ανάπτυξη του κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας, την εξωστρέφεια και την μείωση της τιμής των φαρμάκων.

2.            Το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. ενέκρινε την εισήγηση του Υφυπουργού Οικονομίας, αρμόδιου για θέματα ΕΣΠΑ, Αλέξη Χαρίτση σχετικά με την ενίσχυση δομών στήριξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, όπως είναι οι θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων (business incubators). Με τη λειτουργία των δομών αυτών επιδιώκεται να αντιμετωπιστούν κάποια από τα βασικά προβλήματα που αποτρέπουν την ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών ή και ευθύνονται για την αποτυχία επιχειρηματικών εγχειρημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, πέραν της προκήρυξης της δράσης «Ενίσχυση Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας», ξεκίνησε η δημιουργία του Μητρώου Δομών Ενεργού Στήριξης της Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας. Στο Μητρώο θα καταγραφούν αναλυτικά στοιχεία που αφορούν στην ταυτότητα, τις υποδομές, τις προσφερόμενες υπηρεσίες και το δυναμικό δομών και προγραμμάτων υποστήριξης επιχειρηματικότητας, τις διαδικασίες επιλογής και το χρόνο στήριξης των επιχειρηματικών σχημάτων, την τιμολογιακή πολιτική των δομών, τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη δημιουργηθεί, τα επιχειρηματικά σχήματα που φιλοξενούνται σε αυτές και κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία. Το Μητρώο, αρχικά σε πιλοτική εφαρμογή, θα επικαιροποιείται με ευθύνη των δομών ώστε η παρεχόμενη πληροφορία να είναι ακριβής και να αποτυπώνεται η τρέχουσα κατάσταση της δομής.

3.            Το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. ανέθεσε στη Διοίκηση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων να ετοιμάσει αναλυτική εισήγηση που να περιλαμβάνει: α) σχέδιο για τη ρύθμιση, εντός του 2016, των στεγαστικών και επισκευαστικών δανείων που έχει χορηγήσει σε 145.000 δημόσιους και δημοτικούς υπαλλήλους και β) προτάσεις για την ενίσχυση του αναπτυξιακού του ρόλου στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η σχετική εισήγηση θα συζητηθεί στο ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. εντός του Μαίου.

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: