Skoda Yeti 1.2 TSi : Κομμένο και ραμμένο για την ελληνική αγορά

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

Αν βάλετε δίπλα δίπλα ένα Skoda Yeti και ένα VW Golf θα πείτε ότι μεγαλύτερο είναι το Yeti. Η αλήθεια είναι ότι έτσι φαίνεται. Όμως στην πραγματικότητα τα δύο αυτοκίνητα βασίζονται στο ίδιο πάτωμα. Άρα έχουν ίδιες διαστάσεις. Αυτό που σε ξεγελάει είναι ότι το  Skoda Yeti έχει μεγαλύτερη μάσκα και ποδιά.

Το ίδιο τέστ μπορείτε να το κάνετε αν βάλετε δίπλα δίπλα ένα Yeti με ένα Ford Kuga. Το Yeti δείχνει μικρότερο αλλά δεν είναι. Οι διαστάσεις είναι 4.222 x 1.793 x 1.691 mm.

Το Yeti το έχουμε παρουσιάσει στην έκδοση diesel. Σήμερα θα δούμε αυτό με τον  κινητήρα βενζίνης 1.2 TSi .

Από το 2009 μέχρι και σήμερα το Skoda Yeti έχει υποστεί αρκετές εξωτερικές παρεμβάσεις ενώ χρησιμοποιήθηκαν και διαφορετικοί κινητήρες. Το 2013 η εταιρία χώρισε την γκάμα στις απλές και τις Outdoor εκδόσεις που διακρίνονται από  τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στο αμάξωμα αλλά και τις ποδιές στους προφυλακτήρες.

Ο  1.600άρης κινητήρας TDI αντικαταστάθηκε από ένα δίλιτρο . Οι ισορροπίες άλλαξαν αφού πήραν την ανηφόρα και οι τιμές. Στη χώρα μας η αγορά έχει ιδιαιτερότητες. Η οικονομική κρίση ανάγκασε  το αγοραστικό κοινό να προσέχει και να προβλέπει για τουλάχιστον μια 8ετία.

Για να γίνει εμπορεύσιμο και ανταγωνιστικό το Yeti η ελληνική αντιπροσωπεία βρήκε τη χρυσή τομή. Για να γίνει εμπορεύσιμο το αυτοκίνητο έριξε όλο της το βάρος στο Yeti με τον 1.200άρη TSi  κινητήρα που αποδίδει 110 ίππους. Ο βενζινοκινητήρας  είναι αλουμινένιος 4κύλινδρος Euro 6 με εκπομπές ρύπων  128 g CO2/km.

Το Skoda Yeti της δοκιμής μας έχει Outdoor εμφάνιση, με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Η ανάρτηση έχει  μπροστά γόνατα Μακφέρσον και πίσω τέσσερις συνδέσμους.

Το αυτοκίνητο που είναι άνετο και εύκολο στην οδήγηση κατατάσσεται στην κατηγορία των SUV.  Μπορεί να μην έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς αλλά κινείται με άνεση στους χωματόδρομους και περνάει τις ανωμαλίες χωρίς να σου σπάει η μέση. Το σημαντικό είναι ότι έχει 18 cm απόσταση από το έδαφος και σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς δεν προβληματίζει τον οδηγό. Δεν θα θεωρηθεί υπερβολή αν πω ότι οι  λακκούβες περνούν απαρατήρητες.

Οι σχεδιαστές έκαναν καλή δουλειά και αξιοποίησαν όλους τους χώρους. Οι πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για τον ελεύθερο  χώρο που έχουν στα πόδια.  Το μεγάλο ύψος της οροφής κάνει ακόμη πιο ευχάριστο το εσωτερικό. Εύκολα με το σύστημα VarioFlex που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ο καθένας μπορεί να διαμορφώσει το χώρο του αυτοκινήτου όπως θέλει.    Έχει τρία ξεχωριστά πίσω καθίσματα και διευκολύνει τη μεταβλητότητα στο εσωτερικό. Μπορούν να μετακινηθούν κατά μήκος αλλά και προς το πλάι η ακόμη να αναδιπλωθούν τελείως προς τα μπροστά. Άνετο είναι και το πόρτ παγκάζ . Ο βασικός χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 416 λίτρα. Αν όμως αναδιπλωθούν τα καθίσματα τότε φτάνουμε τα 1760 λίτρα.

Χαίρεσαι να το οδηγείς. Είναι εύκολο και παρά τον όγκο του δεν προβληματίζεσαι ακόμη και στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Πολύ καλός και αθόρυβος ο κινητήρας TSi με ροπή 17,8 χλγμ. Η μέση κατανάλωση  φτάνει τα 7,3 λίτρα/100 χλμ. αλλά κάνοντας λιγότερη επιθετική την οδήγηση μπορεί να κατέβεις και κάτω από τα 6 λίτρα. Από το 0-100 km/h το Yeti χρειάζεται 10.7”. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 178 χιλιόμετρα.

Ο οδηγός έχει έναν ευανάγνωστο πίνακα. Το τιμόνι είναι «υπάκουο»   και οι διακόπτες εύκολοι στη χρήση.  Το Yeti έχει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας σημαντικό σε περίπτωση ολίσθησης. Η μονάδα ελέγχου συγκρίνει διαρκώς τρέχοντα δεδομένα που σχετίζονται με την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με τις αντίστοιχες προεπιλεγμένες τιμές. Όταν οι τιμές δεν συμφωνούν μεταξύ τους, η μονάδα ελέγχου ενεργεί αυτόματα για τη σταθεροποίηση του οχήματος.

Το πρόγραμμα ευστάθειας χρησιμοποιεί τις δυνατότητες του ABS, του ASR και άλλων ειδικών αισθητήρων.

Θα μπορούσαμε να συγκρίναμε το Skoda Yeti με το Nissan Qashqai 1.2 μια οι τιμές στις επιδόσεις λίγο πολύ μοιάζουν.  Στο ίδιο επίπεδο -αλλά λίγο πιο κάτω — βρίσκεται και το Suzuki SX4 S-Cross. Αν τώρα με ρωτούσατε ποιο από τα τρία αυτοκίνητα θα προτιμούσα, θα σας έλεγα χωρίς κανένα ενδοιασμό  το Skoda Yeti 1.2 TSI που η τιμή του ξεκινάει από τα 19.900 ευρώ.

Skoda Yeti 1.2 TSi : Κομμένο και ραμμένο για την ελληνική αγορά

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: