Παρουσίαση του νέου Tiguan 2ης γενιάς –Η πρώτη δοκιμή στην Πελοπόννησο

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

 

 

 

Η παρουσίαση της 2ας γενιάς του Tiguan που εγκαινιάζει  μια νέα εποχή στα SUV έγινε στην Πελοπόννησο.  Σε μια διαδρομή που στην κυριολεξία είχε όλα τα είδη δρόμου εκτός από… χιόνι. Η ελληνική αντιπροσωπεία «έστησε» με τον καλύτερο τρόπο αυτήν την παρουσίαση που έφτασε μέχρι το Καταφύγιο στον ξενώνα Faris στον Ταΰγετο. Όλα τα αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις η στους δύο τροχούς πέρασαν από κακοτράχαλα  σημεία ευτυχώς χωρίς απώλειες.

Χρειάσθηκε να περάσουν  8,5 χρόνια ζωής μέχρι να αποφασίσει η VW ότι το 1 ης γενιάς Tiguan παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του πήγαιναν πολύ καλά  έπρεπε να αντικατασταθεί. Στο τέλος του  2007 πρωτοπαρουσιάσθηκε . Από τις αρχές του 2008 όπου λανσαρίστηκε στη χώρα μας μέχρι το 2015 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 9.985 Tiguan. Σε όλο τον κόσμο σ αυτά τα οκτώμισι χρόνια  πουλήθηκαν  2,8 εκατομμύρια  Tiguan.

Ας δούμε όμως το  νέο Tiguan  το οποίο βασίζεται στη σπονδυλωτή  πλατφόρμα MQB  που θέτει νέα δεδομένα στους τομείς της σχεδίασης, της άνεσης και της χρηστικότητας. Οι Γερμανοί πέτυχαν με ένα ανθεκτικό σύστημα μετάδοσης  κίνησης σε όλους τους τροχούς για την δίλιτρη έκδοση να κάνουν το SUV  αυτοκίνητο  εκτός δρόμου.

Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, σίγουρα δεν μπορεί να συναγωνισθεί ένα Jeep, όμως δεν πάει να πει ότι δεν κινείται  άνετα σε διαδρομές με κακό οδόστρωμα γεμάτο πέτρες.

Η ανάβαση …άρχισε

Αν με ρώταγε κάποιος τι μου άρεσε περισσότερο εκτός από τα στάνταρ της ασφάλειας και της λειτουργικότητας θα του έλεγα η ευρυχωρία στο εσωτερικό που κάνει άνετο το ταξίδι τεσσάρων ατόμων και η ευκολία που κινείτο στις  χωμάτινες διαδρομές. Βοηθάει αρκετά και το  νέο σύστημα 4MOTION Active Control.

Σε συνδυασμό με τη σωστή ρύθμιση στις αναρτήσεις οι ανωμαλίες στο δρόμο, δεν κουράζουν τους επιβάτες.

Το πέρασμα στο ποταμι και φυσικά η τυπική αναμνηστική φωτοηγραφία

Υπάρχει ακόμη το προαιρετικό σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων (Dynamic Chassis Control – DCC) και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με κρεμαριέρα μεταβλητού λόγου (Progressive Steering), το οποίο είναι διαθέσιμο στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Exclusive.

Προσεγμένο το εσωτερικό με καθίσματα που έχουν καλή πλευρική στήριξη

Ευρύχωρο και άνετο. Το εσωτερικό του νέου Tiguan είναι  κατά 26 mm μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Στο πίσω κάθισμα, οι  τρεις επιβάτες τώρα έχουν επιπλέον χώρο για τα γόνατα τους κατά  29 mm . Η  εργονομική σχεδίαση του οχήματος προσφέρει περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι.

Άνεση για τους πίσω επιβάτες. Μεγάλη ευρυχωρία

Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι το  νέο Tiguan ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες ασφαλείας και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό του εξοπλισμό.

Σε αυτά περιλαμβάνεται το Front Assist με City Emergency Braking και pedestrian monitoring (Σύστημα επιτήρησης εμπρόσθιου χώρου, με πέδηση έκτακτης ανάγκης και ολοκληρωμένη παρακολούθηση των πεζών), το Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας) το οποίο δεν ενημερώνει απλά τον οδηγό – όπως σε πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας – αλλά διορθώνει το τιμόνι, το Pre-Crash (ενεργά προληπτική προστασία των επιβατών) και το ενεργό καπό για την προστασία των πεζών και των δικυκλιστών.

Το αυτόματο σασμαν των 6 σχέσεων ειναι ευχρηστο και γρηγορο

Το σύστημα  4MOTION Active Control προσφέρει ασφάλεια με το πάτημα ενός κουμπιού ενώ το σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων  (Dynamic Chassis Control – DCC) προσφέρει βελτιωμένα χαρακτηριστικά οδήγησης. Πολύ καλό είναι και το  προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με κρεμαριέρα μεταβλητού λόγου (Progressive Steering) .

Το εντελώς ανασχεδιασμένο Tiguan, έχει μια ευρεία γκάμα κινητήρων  η οποία περιλαμβάνει οκτώ εκδόσεις μεταξύ 85 kW / 115 PS και 176 kW / 240 PS που όλες τους έχουν και δίνουν κάτι παραπάνω από την 1 η γενιά Tiguan.

Ο οδηγός θα χορτάσει …πληροφορίες. Το Tiguan είναι γεμάτο απο …συνδεσιμότητες

Πέντε είναι τα σημεία που πρέπει να κρατήσετε στο μυαλό σας. Η σχεδίαση , η συνδεσιμότητα, η άνεση, η ασφάλεια και η ευελιξία.

Στη διάθεση μας είχαμε και οδηγήσαμε το «μικρό» Tiguan με τον βενζινοκινητήρα  1.4 που αποδίδει 150 ίππους αλλά και τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα που είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του.

Το Tiguan μπορείτε να το βρείτε με τρεις βενζινοκινητήρες και τέσσερις πετρελαιοκινητήρες. Τα περισσότερα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα θα είναι εφοδιασμένα με το σύστημα 4MOTION συμπεριλαμβανομένου του νέου 4MOTION Active Control. Οι τέσσερις κινητήρες είναι διαθέσιμοι με το 4MOTION στο στάνταρ εξοπλισμό.

Κινητήρες :

Οι τρεις βενζινοκινητήρες  με ισχύ από 92 kW / 125 PS έως 132 kW / 180 PS.

Οι τέσσερις πετρελαιοκινητήρες με ισχύ από 85 kW / 115 PS έως 176 kW / 240 PS είναι όλοι τους πιο ισχυροί και πιο οικονομικοί από τους αντίστοιχους κινητήρες του προηγούμενου μοντέλου. Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 BiTDI με 176 kW / 240 PS είναι πλέον διαθέσιμος και στο νέο Tiguan αλλά θα έρθει αργότερα στη χώρα μας.

Σήμερα είναι διαθέσιμοι:

Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 140 kW / 190 PS συνδυασμένος με 4MOTION και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων.

Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI με 110 kW / 150 PS συνδυασμένος με 4MOTION και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) ή με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI με 92 KW / 125 PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο βενζινοκινητήρας 1.4 TSI με 110 KW / 150 PS συνδυασμένος με 4MOTION και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ή με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο ταχυτήτων.

Η Volkswagen αργότερα θα επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της με κίνηση σε όλους τους τροχούς με δύο ακόμα κινητήρες (2.0 BiTDI 176 kW /240 PS και 2.0 TSI 132 kW / 180 PS), ενώ την εμφάνισή του θα κάνει και ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI 85 KW / 115 PS με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Ο κ. Θανάσης Κονιστής manager marketing VW εκανε την παρουσίαση του νέου Tiguan

Τα βασικά στοιχεία του νέου Tiguan

Το Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian monitoring (Σύστημα επιτήρησης εμπρόσθιου χώρου, με αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και ολοκληρωμένη παρακολούθηση των πεζών), το Ενεργό καπό κινητήρα, το αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση και το Lane Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας) περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό.

To πρώτο ενεργό καπό της Volkswagen μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού των πεζών και των δικυκλιστών, με την ανύψωσή του σε περίπτωση σύγκρουσης

Το Adaptive Cruise Control (ACC) μετατρέπεται – σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG – σε Αυτόνομο Σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (Traffic Jam Assist)

Ο συντελεστής Cd περιορίζεται στο 0,32 και κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι κατά 13% καλύτερος από το συντελεστή προκατόχου του, που έφτανε το 0,37. ΄

Στην κατανάλωση οι εργοστασιακές τιμές είναι πολύ καλές αλλά δεν κατάφερα όσο και αν προσπάθησα τουλάχιστον στην εθνική οδό να πλησιάσω αυτά τα νούμερα που μας ανέφερε ο Θανάσης Κονιστής που έκανε και την παρουσίαση.

Το εργοστάσιο στη μικτή κατανάλωση λέει 5.7 και εγώ δεν έπεσα κάτω από τα 9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο βουνό έκαψε περισσότερα

Το μόνο που πρέπει να ομολογήσω είναι ότι οι ταχύτητες ήταν πολύ μεγαλύτερες από αυτές που ορίζει το εργοστάσιο για μεγαλύτερη οικονομία.

Οι τιμές του Tiguan ξεκινούν για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις από 28.300 ευρώ ( 1.4 TSi Active) μέχρι 37.550  ( 1.4 TSi 4motion advance) και για τις πετρελαιοκίνητες από 28.300 ( 1.6 TDi Advance) μέχρι 36.800 ( 2.0 TDi 150 ps Exclusive DSG7).

Δείτε τις τιμές:

 

Θανάσης Αγγελής (πίσω) και Βίκυ Καραδήμου (στο τιμόνι) . Ανθρωποι «κλειδια» για την VW στις σχέσεις της εταιρίας με τους δημοσιογράφους

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: