Προαναγγελία Ν. Φίλη για χιλιάδες προσλήψεις καθηγητών και αναπληρωτών

«Το ζήτημα που έχει να κάνει με την κατοχύρωση στοιχειωδών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν είναι στενά κλαδικό, είναι ένα θέμα από το οποίο εξαρτάται η αξιοπιστία του σχολείου» τόνισε ο Υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ για τις αλλαγές που προωθούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Υπογράμμισε: «Σήμερα ο σχολάρχης απολύει όποτε θέλει, όποιον θέλει, αυτό όπως καταλαβαίνετε δεν μπορεί να διαμορφώσει ένα σχολικό ήθος και μια εκπαιδευτική αντίληψη. Αν ο σύλλογος καθηγητών λειτουργεί υπό το κράτος εκβιασμών, πιέσεων ή και απολύσεων δεν μπορεί να εγγυηθεί την αξιοπιστία των τίτλων σπουδών». Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε επίσης «σε καταγγελίες -που δεν απαντήθηκαν- ότι πήγε η επιθεώρηση εργασίας στα σχολεία και έβαλαν σεκιουριτάδες οι σχολάρχες για να μη μπει».
Απαντώντας στις κατηγορίες ότι «το υπουργείο υλοποιεί την πολιτική των συνδικαλιστών στον χώρο» σημείωσε: «Υλοποιούμε μια πολιτική που ξεκίνησε από τον Γεώργιο Ράλλη και τον Ευάγγελο Παπανούτσο το 1977».
Αναφορικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα στο ιδιωτικά σχολεία, ο Υπουργός Παιδείας εξήγησε: «Αν ένα σχολείο θέλει να κάνει επιπλέον πρόγραμμα, μπορεί να το κάνει, του το επιτρέπουμε, αρκεί να το δηλώνει. Να δηλώνει αν γίνεται δωρεάν ή με επιπλέον χρήματα. Και αν γίνεται με επιπλέον χρήματα, αυτά να φορολογούνται».
Για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ο Υπουργός τόνισε: «Για φέτος, έχουμε πιστώσεις για περίπου 21 χιλιάδες (20.800) αναπληρωτές, όσα είναι τα κενά. Το 2017 τον Σεπτέμβριο, θα γίνουν οι πρώτες -μετά από 7-8 χρόνια- μόνιμες προσλήψεις, μαζικοί διορισμοί, εκπαιδευτικών στο Δημόσιο. Σε βάθος τριετίας περίπου, θα διοριστούν 20 χιλιάδες εκπαιδευτικοί, όσοι είναι και οι αναπληρωτές που προσλαμβάνουμε».
Σε ερώτηση αν υπάρχει σχετική συνεννόηση με τους θεσμούς για το θέμα αυτό, ο υπουργός Παιδείας απάντησε: «Είναι ένα θέμα που αφορά την ελληνική κυβέρνηση».
Μιλώντας για τα ολοήμερα σχολεία είπε πως «θα λειτουργήσουν όπως και πέρυσι χωρίς όμως επτάωρα στο δημοτικό σχολείο. Είναι μη αποδοτικό». Τόνισε ακόμη: «Δεν πάμε σε πρόγραμμα μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων. Πρέπει να διαφυλάξουμε το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς». Για την ειδική αγωγή, ο Υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι θα ιδρυθούν επιπλέον 400 τμήματα ένταξης, ενώ για τα παιδιά των προσφύγων ότι θα δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής σε κέντρα φιλοξενίας, αλλά και νηπιαγωγεία και δομές δημιουργικής απασχόλησης, ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να μπουν σταδιακά στα σχολεία.

ΝΔ: Ο κ. Φίλης διεκδικεί ρόλο οδοστρωτήρα στο χώρο της Παιδείας

«Ο κ. Φίλης επιβεβαιώνει, άλλη μια φορά, τις χειρότερες διακρίσεις του και διεκδικεί επάξια ρόλο οδοστρωτήρα στο χώρο της Παιδείας» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση στον Υπ. Παιδείας.
Μεταξύ άλλων η ΝΔ κάνει λόγο πως «αντί να εργαστεί για να αναβαθμιστούν τα δημόσια σχολεία, προσπαθεί να διαλύσει και τα ιδιωτικά. Δεν νοιάζεται για τίποτε άλλο, παρά μόνο να ικανοποιήσει την εκλογική πελατεία του κόμματός του. Απεχθάνεται την ιδιωτική πρωτοβουλία και επιζητά την ισοπέδωση προς τα κάτω».

ΣΥΡΙΖΑ: Η στάση τους δεν μας εκπλήσσει
Άμεση ήταν η απάντηση στα σχόλια της ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ. Σε ανακοίνωσή του ρίχνει βολές στην αντιπολίτευση και αναφέρει χαρακτηριστικά πως «η μοναδική μέριμνα που έχει η Νέα Δημοκρατία για την παιδεία είναι η συνέχιση της απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης, την οποία άσκησε με εξαιρετικό ζήλο κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής της θητείας, καθώς και η άνευ όρων υπεράσπιση των συμφερόντων των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων» ενώ τονίζει πως «η στάση τους δεν μας εκπλήσσει».
Τέλος, υπογραμμίζει πως «ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει πλήρως την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για τον εξορθολογισμό και τον εκδημοκρατισμό του πλαισίου λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων. Οι πρακτικές της κακοπληρωμένης και ελαστικής εργασίας δεν πλήττουν μόνο τους διδάσκοντες, αλλά συνολικά την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι κοινές επιχειρήσεις, δεν είναι σούπερ μάρκετ».

typosthes.gr-Politiki

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: