"Απαραίτητη η Βιολογία ως βασικό μάθημα και μάθημα επιλογής"

«Απαραίτητη η Βιολογία ως βασικό μάθημα και μάθημα επιλογής»

"Απαραίτητη η Βιολογία ως βασικό μάθημα και μάθημα επιλογής"

Τους προβληματισμούς τους εκφράζουν αναπληρωτές βιολόγοι ως προς τα δημοσιεύματα για το σύστημα εισαγωγής στα οποία υπονοείται ότι δεν θα υπάρχει πλέον πεδίο επιστημών Υγείας.

Οι αναπληρωτές βιολόγοι στηρίζουν την προσπάθεια του υπουργείου να δώσει περισσότερες επιλογές στους υποψηφίους των Πανελληνίων και δεν επιθυμούν την καταπόνηση των μαθητών με μαθήματα που δεν προαπαιτούνται από τις σχολές τους για την πρόσβαση και την φοίτηση σε αυτές. Πιστεύουν όμως ότι η παρουσία της Βιολογίας θα πρέπει να είναι απαραίτητη ανάμεσα στις άλλες φυσικές επιστήμες στο νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τόσο ως βασικό μάθημα όσο και ως μάθημα επιλογής .

Ακολούθως παρατίθενται οι απόψεις τους:

Αναφέρεται, από τα Μέσα Ενημέρωσης, ότι η Βιολογία θα είναι μάθημα επιλογής για τους μαθητές του πεδίου θετικών επιστημών, οι οποίοι θα επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές Υγείας. Και αυτός ο αποκλεισμός των μαθητών από την εμπεριστατωμένη επαφή τους με τη Βιολογία συμβαίνει τον 21ο αιώνα, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως ο αιώνας της Βιολογίας και της Βιοτεχνολογίας!

Σημειώνουμε ότι ούτε το πρόγραμμα σπουδών που θα εφαρμοζόταν από τον επόμενο χρόνο για τη Γ΄Λυκείου, με το χαρακτηρισμό του αντίστοιχου πεδίου ως πεδίου Υγείας, απαιτούσε τη διδασκαλία του μαθήματος ως Κατεύθυνσης ή Γενικής Παιδείας για την εισαγωγή σπουδαστών σε μιά σειρά από σχολές, όπου αποδεδειγμένα προαπαιτείται γνώση Βιολογίας, π Γεωπονίας, Περιβάλλοντος, Δασοπονίας, Φυτικής Ζωικής Παραγωγής.

Όλα αυτά, όχι σε μια γενικότερη στροφή του αναλυτικού προγράμματος της Γ’ Λυκείου όσον αφορά στις θετικές επιστήμες, αλλά σε μια υποβάθμιση που τελικά αφορά μόνο το μάθημα της Βιολογίας. Πρόκειται κατά τη γνώμη μας για μια άδικη διάκριση, υπονοώντας πως το γνωστικό αντικείμενο της βιολογίας ως φυσικής επιστήμης είναι δευτερεύουσας σημασίας, τόσο για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, όσο και για την ακαδημαϊκή ζωή των σπουδαστών. Οφείλουμε να θυμίσουμε ότι η ύλη, που μέχρι πρόσφατα διδάσκονταν τα παιδιά μας, ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τους στόχους του Λυκείου, και την μόρφωση των παιδιών για άκρως σημαντικά θέματα, όπως το Περιβάλλον, τα Σeξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα και η Εξέλιξη.

Επιπλέον, οποιοσδήποτε μπορεί να διαπιστώσει από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών τη θέση της Βιολογίας στις προαναφερθείσες σχολές .

Στηρίζουμε την προσπάθεια του Υπουργείου να δώσει περισσότερες επιλογές στους υποψηφίους των Πανελληνίων και δεν επιθυμούμε την καταπόνηση των μαθητών με μαθήματα που δεν προαπαιτούνται από τις σχολές τους για την πρόσβαση και την φοίτηση σε αυτές. Πιστεύουμε όμως ότι η παρουσία της Βιολογίας θα πρέπει να είναι απαραίτητη ανάμεσα στις άλλες φυσικές επιστήμες στο νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τόσο ως βασικό μάθημα όσο και ως μάθημα επιλογής .

Ζητούμε συνάντηση το συντομότερο δυνατόν με τον αναπληρωτή υπουργό κ. Κουράκη για την έκθεση και την τεκμηρίωση των απόψεων μας καθώς και για την κατάθεση προτάσεων με γνώμονα πάντα το συμφέρον των μαθητών και τις ανάλογες εφαρμογές άλλων ευρωπαϊκών κρατών.

Καλόγηρος Βασίλειος

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: