Ανδρείκελα δοκιμών πρόσκρουσης γένους θηλυκού στη Mercedes-Benz

Η Mercedes θεωρείται ο εφευρέτης της μοντέρνας ασφάλειας στα αυτοκίνητα και παραμένει πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα. Η ασφάλεια αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της.

Μέχρι σήμερα στα τεστ πρόσκρουσης όλες οι μεγάλες εταιρίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν ανδρείκελα με συγκεκριμένο ύψος και βάρος. Η νέα γενιά έχει ακόμα μεγαλύτερη ομοιότητα με τους ανθρώπους και ήδη χρησιμοποιείται σε δοκιμές ενώ οι σύγχρονες κούκλες μοντελοποιούν τον κίνδυνο τραυματισμού των επιβατών οχημάτων ανεξαρτήτως φύλου.

 

Οι προσομοιώσεις επιβατών υπολογίζουν κυρίως πώς ένα ανδρείκελο θα συμπεριφερόταν σε ένα όχημα. Η Mercedes-Benz εργάζεται συστηματικά στα λεγόμενα «Μοντέλα Ανθρώπινου Σώματος» (Human Body Models (HBMs)), τα οποία είναι σχεδιασμένα για να αντιπροσωπεύουν την ανθρώπινη ανατομία – οστά, μυς και όργανα – με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

Εδώ και 20 χρόνια, η Hybrid III 5, λεγόμενη και «μικροκαμωμένη κούκλα», έχει καθίσει στη θέση του οδηγού, του συνοδηγού και τα πίσω καθίσματα σε μετωπικές δοκιμές πρόσκρουσης όπως και το παραδοσιακό «αρσενικό» ανδρείκελο, το Hybrid III 50 .

Έχει ύψος περίπου 1,5 μέτρο, ζυγίζει 49 κιλά και στα ανδρείκελα της νεότερης γενιάς ενώ διαθέτει αισθητήρες σε διάφορα σημεία του σώματος, φτάνοντας έως και τα 150 σημεία μέτρησης.

H Mercedes ξεκίνησε τη χρήση του θηλυκού ανδρείκελου πολύ πριν αυτό απαιτηθεί επίσημα από το νόμο. Το ανδρείκελο αυτό αναπαράγει τη γυναικεία ανθρωπομετρία, με το ανάλογο στήθος και οστά της λεκάνης.

Σύμφωνα με τις στατιστικές, μόνο το 5% των Αμερικανίδων είναι πιο κοντές ή πιο αδύνατες. Σήμερα, αξιολογήσεις από οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή και διάφοροι νόμοι σε όλο τον κόσμο περιλαμβάνουν προδιαγραφές για δοκιμές με «θηλυκά» ανδρείκελα αυτού του μεγέθους.

Ένας άλλος τύπος ανδρείκελου που η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί σε δοκιμές πρόσκρουσης εδώ και δύο δεκαετίες είναι το SID-II female dummy. Με ανατομία παρόμοια με εκείνη του Hybrid III 5, έχει σχεδιαστεί ειδικά για πλευρικές συγκρούσεις. Αντίθετα με τις ΗΠΑ ωστόσο, η χρήση της δεν απαιτείται ακόμα από το νόμο στην Ευρώπη.

Η γερμανική εταιρία ανέφερε ότι κάθε χρόνο υποβάλλονται σε έως 900 δοκιμές πρόσκρουσης 120 ανδρείκελα σε 21 διαφορετικές εκδόσεις.

Η ασφάλεια αποτελεί βασικό συστατικό του DNA της Mercedes-Benz, γι’ αυτό και θεωρείται ο εφευρέτης της μοντέρνας ασφάλειας στα αυτοκίνητα, παραμένοντας πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα μέχρι και σήμερα.

Η βάση για τη δέσμευση της εταιρείας είναι η στρατηγική της ασφάλειας στην πραγματική ζωή: για περισσότερα από 50 χρόνια, το ιδιόκτητο κέντρο διερεύνησης ατυχημάτων της εταιρείας  ερευνά ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματα της Mercedes-Benz.

Ο στόχος είναι να γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο συμβαίνουν τα ατυχήματα και ποια προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσαν να τα αποτρέψουν. Επιπλέον, τα ευρήματα από πραγματικά ατυχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οριστούν οι απαιτήσεις για δοκιμές πρόσκρουσης. Το Κέντρο Τεχνολογίας για την Ασφάλεια Οχημάτων της Mercedes-Benz στο Sindelfingen διενεργεί έως και 900 δοκιμές πρόσκρουσης και 1.700 δοκιμές ολίσθησης (sled tests) κάθε χρόνο.

Οι δοκιμές αυτές περιλαμβάνουν 120 ανδρείκελα σε 21 διαφορετικές εκδόσεις – από βρέφη, παιδιά όλων των ηλικιών, «μικροκαμωμένες» γυναίκες έως τον μέσο όρο μεγέθους και βάρους ενός άνδρα, καθώς και ανδρείκελα μεγαλόσωμων, βαριών ανδρών . Τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης και της έρευνας ατυχημάτων χρησιμοποιούνται για να εξελίξουν νέες τεχνολογίες ασφαλείας και να βελτιώσουν τα υπάρχοντα συστήματα.

Οι προσομοιώσεις επιβατών υπολογίζουν κυρίως πώς ένα ανδρείκελο θα συμπεριφερόταν σε ένα όχημα. Η Mercedes-Benz εργάζεται συστηματικά στα λεγόμενα «Μοντέλα Ανθρώπινου Σώματος» (Human Body Models (HBMs)), τα οποία είναι σχεδιασμένα για να αντιπροσωπεύουν την ανθρώπινη ανατομία – οστά, μυς και όργανα – με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

Σε σύγκριση με τα ανδρείκελα, με τη χρήση των HBMs στις δοκιμές πρόσκρουσης οι ερευνητές έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν τον πραγματικό τύπο τραυματισμού ενός συγκεκριμένου μέρους του σώματος και όχι μόνο την πιθανότητα σοβαρότητας του τραυματισμού του. Μεταξύ άλλων χρήσεων,  η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί τα HBMs για να αξιολογήσει τα καινοτόμα συστήματα συγκράτησης της μάρκας, όπως το  PRE-SAFE Impulse Side.

 

 

 

Ανδρείκελα δοκιμών πρόσκρουσης γένους θηλυκού στη Mercedes-Benz gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: