Αφροδίτη Λατινοπούλου: Το «μανιφέστο» της τρίχας με σήμα το… ξυραφάκι

Η  πρώην πρωταθλήτρια του τένις, νυν φιλόδοξη πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας από τη , πρωταγωνίστησε  στο μίνι σκάνδαλο της εβδομάδας, προκάλεσε την οργή των κοινωνικών δικτύων και απηύθυνε έμμεση αυστηρή προειδοποίηση στους μελλοντικούς ψηφοφόρους της να μην την ψηφίσουν αν είναι αξύριστοι, ασμίλευτοι σωματικά και με κυτταρίτιδα

Μπορεί το 2021 μια μασχάλη να είναι τριχωτή; Ενα στέρνο να αποτίει σπονδή στους δασύτριχους προγόνους μας πιθήκους; Ενα στήθος να μην αψηφά τον νόμο του Νεύτωνα; Δικαιούνται οι γλουτοί μιας μέσης γυναίκας να μην είναι εικόνα και ομοίωση εκείνων της Τζένιφερ Λόπεζ και οι κοιλιακοί μύες ενός άνδρα να παραμένουν καμουφλαρισμένοι κάτω από στρώματα λιποκυττάρων; Δεν χρειάζεται να σπαταλήσει κανείς καντάρια φαιάς ουσίας για να δώσει απαντήσεις. Τη δουλειά ανέλαβε οικειοθελώς και αυτοβούλως η Αφροδίτη Λατινοπούλου, παλαίμαχη πρωταθλήτρια της αντισφαίρισης, εκκολαπτόμενη διχαστική περσόνα των κοινωνικών δικτύων, φιλόδοξη μελλοντική Εθνομητέρα και -με το στανιό- παρεμβατική στον δημόσιο διάλογο. Στο ολιγόλεπτο viral πια βίντεό της η πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας, όπως αυτοπροσδιορίζεται, κατακεραύνωσε τη νοσηρή, σύμφωνα με τον επιθετικό προσδιορισμό που χρησιμοποίησε, μειοψηφία που «μολύνει» τα κοινωνικά δίκτυα με φωτογραφίες από τρίχες, ραγάδες, πανάδες, κυτταρίτιδα, σωματικά κατά τη συλλογιστική της ψεγάδια που καθόλου δεν ταιριάζουν με την προσωπική, μονολιθικά διαμορφωμένη αισθητική της. Ως αυτόκλητη ιεροκήρυκας της ετεροκανονικότητας, η 30χρονη μελαχρινή Θεσσαλονικιά -στην περίπτωση που ακολουθήσει κανείς τον τρόπο σκέψης της θα έπρεπε ήδη να έχει διατυπώσει μομφή για το οξύμωρο του πράγματος, αν δηλαδή οι Θεσσαλονικές βγαίνουν και σε άλλα χρώματα πέραν του ξανθού- η Λατινοπούλου έθεσε κατά τη γνώμη της καίρια υπαρξιακά για τον κόσμο μας ερωτήματα. Είναι δυνατόν οι άνδρες να υιοθετούν ολοένα περισσότερο θηλυκά χαρακτηριστικά και οι γυναίκες να κυκλοφορούν ανάμεσά μας με πόδια τόσο τριχωτά που θα τα ζήλευε και ο Κινγκ Κονγκ;

Λίγα λόγια για το έργο

Θρυαλλίδα για το ξέσπασμα -στην πραγματικότητα ξεμπρόστιασμα σε βαθμό ξεβρακώματος- της πολιτευτή έγινε μια σχετικά πρόσφατη φωτογραφία της Ελα Εμχοφ ή αλλιώς της δεύτερης κόρης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Οχι δηλαδή ότι η θετή κόρη της αντιπροέδρου Κάμαλα Χάρις έκανε κάτι εξεζητημένο, καινοφανές ή στην πραγματικότητα άξιο σχολιασμού. Πρόβαλε απλώς τη μοναδικότητά της επιδεικνύοντας στο Instagram ανάμεσα σε άλλα μέρη του σώματός της και το τριχωτό της μασχάλης της. Υπενθυμίζεται ότι λίγες ημέρες μετά την ορκωμοσία Μπάιντεν — Χάρι, η Εμχοφ εντάχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία μοντέλων στον κόσμο. Το IMG Models που εδώ και δεκαετίες αναζητά και καλλιεργεί τη διαφορετικότητα υποδέχτηκε με τυμπανοκρουσίες την 22χρονη Εμχοφ με το καθόλου στερεοτυπικά όμορφο παρουσιαστικό στις τάξεις του. Ο κόσμος αλλάζει -προς το καλύτερο-, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για την πολιτευτή από τη Θεσσαλονίκη που ιδανικά θα μπορούσε να εμπλουτίσει σκηνικά το μίνι διάγγελμά της κραδαίνοντας ένα ξυραφάκι. Αυτό, όμως, θα απαιτούσε και μια υποψία χιούμορ και σαρκασμού.


Η Αφροδίτη Λατινοπούλου σπούδασε Νομική. Και μπορεί να χρειάστηκε εννέα χρόνια για να ολοκληρώσει τη φοίτησή της, όμως απ’ ό,τι φαίνεται έμαθε και με το παραπάνω να υπερασπίζεται το δίκαιο του αδυνάτου. Γιατί η έξωθεν καλή μαρτυρία, το «τι θα πει η γειτονιά», αυτά δηλαδή που στην πραγματικότητα υπερασπίστηκε μιλώντας για τρίχες είναι και εκείνα που διαρκώς χάνουν έδαφος στον αληθινό κόσμο — αν και ο δρόμος για να γίνει η ανεκτικότητα αποδοχή είναι ακόμα μακρύς. Η Λατινοπούλου είναι γέννημα θρέμμα της συμπρωτεύουσας. Εκτός από φύσει δηλώνει και θέσει Θεσσαλονικιά. «Η Θεσσαλονίκη», λέει στο επίσημο βιογραφικό της, «είναι επιλογή». Μεγαλωμένη σε μια κλασική, πυρηνική οικογένεια -έχει δύο μικρότερους αδελφούς-, από παιδί ακόμα είχε δίψα για διάκριση, ήθελε να ξεχωρίσει. Τεσσάρων ετών μπήκε στα κορτ του τένις, τα οποία δεν άφησε παρά μόνο όταν ένας τραυματισμός, πολλά χρόνια αργότερα, της στέρησε την καριέρα της πρωταθλήτριας. Με τη φράση «Αφοσίωση, θυσίες, πίκρες αλλά και χαρές έπλασαν αυτό που είμαι σήμερα» έχει περιγράψει τα χρόνια της στα κορτ. Το τένις ήταν και ο λόγος, όπως η ίδια δηλώνει, που κάποιος κακοπροαίρετος θα μπορούσε να τη θεωρήσει αιώνια φοιτήτρια, πράγμα σχεδόν ανήκουστο για τη σκληροπυρηνικά δεξιά κοσμοθεωρία και ρητορική της. Πέρασε στο Τμήμα Νομικής του ΑΠΘ το 2009 και αποφοίτησε το 2017.

Από εκεί και έπειτα η φιλόδοξη νεαρή γυναίκα βάλθηκε να αποδείξει πως είναι ένας τουλάχιστον αναγεννησιακός άνθρωπος. Ασχολήθηκε με το ραδιόφωνο, με την επικοινωνία, θήτευσε ως υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ στην ομάδα του Αγροτικού Αστέρα, ξεκίνησε τις εισηγήσεις και τις ομιλίες σε συνέδρια, συμπόσια και λαοσυνάξεις αθλητικού ενδιαφέροντος. Πολλοί λένε ότι καθοριστική ήταν η γνωριμία της με τον Κυριάκο Κερανόπουλο. Ο συντοπίτης της διοργανωτής καλλιστείων, μάνατζερ και παρουσιαστής καθοδήγησε τα πρώτα βήματα της πρώην πρωταθλήτριας της αντισφαίρισης στη δημόσια σφαίρα. Βέβαια, η Λατινοπούλου δεν είχε ανάγκη από δεκανίκια. Από το μπουσούλημα πέρασε κατευθείαν στο κυνηγητό και την αμπάριζα. Οι λογαριασμοί της στα κοινωνικά δίκτυα -στο Facebook ακολουθείται από σχεδόν 15.000 followers και στο Twitter το ακροατήριό της φτάνει τους 17.000 χιλιάδες- είναι ένα πραγματικό μνημείο του τώρα. Η Λατινοπούλου καταπιάνεται με όλο το επιστητό. Ή για να είναι κανείς δίκαιος, με ό,τι αναδεικνύεται σε θέμα συζήτησης, ή ακόμα καλύτερα σε trending topic των κοινωνικών δικτύων. Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη η φλυαρία με την οποία τοποθετείται σε μια ευρεία γκάμα θεμάτων: από το πρότυπο ομορφιάς της αξύριστης μασχάλης μέχρι τον Δημήτρη Κουφοντίνα, από την αναγνώριση της Βόρειας Μακεδονίας ως τη Γενοκτονία των Αρμενίων, από την πύρινη κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στο ΚΚΕ μέχρι την εγκληματικότητα, από τη σeξουαλική παρενόχληση μέχρι τα reality shows. Ολα διατυπωμένα στο πόδι και κυρίως με ρητορική που θα θρέψουν το αττενσιοφρικιλίκι της (εκ του αμερικανικού attention freak), δηλαδή θα την αναδείξουν στον αφρό της επικαιρότητας. Για σωστούς ή λάθος λόγους δεν έχει σημασία. Σκοπός είναι να μαθευτεί το όνομά της.


Πατρίς, θρησκεία, τριχοφυΐα

Η κορυφαία στιγμή στη βραχεία πολιτική σταδιοδρομία της Λατινοπούλου μέχρι σήμερα ήταν το δίχως άλλο η υποψηφιότητά της στις βουλευτικές εκλογές του 2019 στο ψηφοδέλτιο Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας. Η σοδειά των 5.297 σταυρών που την κατέταξε τρίτη από το τέλος ήταν μάλλον κατώτερη των προσδοκιών της, αλλά ουδόλως την αποθάρρυνε. Είχε άλλωστε αρχίσει να πραγματοποιεί μια καταπώς λέγεται μύχια επιθυμία της, να βαδίσει δηλαδή στα βήματα της Ελενας Ράπτη και -γιατί όχι;- να γίνει το μελαχρινό αντίπαλον δέος της. Φυσικά και καθένας μπορεί να φαντάζεται ό,τι θέλει για τον εαυτό του. Εναν χρόνο, πάντως, πριν από το εκλογικό βάπτισμά της η ίδια δήλωνε: «Η πολιτική είναι όραμα, αγάπη και πίστη στο καλύτερο αύριο για την Ελλάδα. Δεν είναι επάγγελμα, είναι θέμα ψυχής. Δεν την είδα ποτέ ως επάγγελμα, παρά μόνο ως δεσμό με τον κόσμο. Αν δεν πάει καλά σημαίνει πως δεν κατάφερα να με αγαπήσει ο κόσμος, όμως αυτό που πάντα πίστευα και πιστεύω είναι πως ο κόσμος έχει ανάγκη να αγαπήσει τους πολιτικούς της χώρας του, αλλά και να αγαπηθεί από αυτούς. Τα πράγματα μπορούν, λοιπόν, να πάνε μόνο προς το καλύτερο. Είμαι πάρα πολύ αισιόδοξη».

Η πολιτική της πλατφόρμα, την οποία μπορεί κανείς να διαβάσει στην καλά οργανωμένη είναι η αλήθεια επίσημη σελίδα της, κινείται μεταξύ εύπεπτων και θελκτικών σε συγκεκριμένο συντηρητικό ακροατήριο τσιτάτων (βλ. «Η Μακεδονία είναι ελληνική», «Πατρίδα θρησκεία οικογένεια») και πιο βαρετών κι από τη βαρεμάρα κλισέ. «Επιθυμώ μία Θεσσαλονίκη πιο σύγχρονη και γοητευτική από ποτέ, που θα ανταποκρίνεται σε όλες τις νέες προκλήσεις, φιλική προς τον πολίτη, το περιβάλλον, με πράσινο και βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, με διασύνδεση ισχυρή με όλα τα Βαλκάνια και τη Νότια Ελλάδα», αναφέρει, μεταξύ άλλων, στο εκλογικό μανιφέστο της η 30χρονη πολιτευτής, πιο ξύλινη και από vintage σερβάντα φτιαγμένη από μασίφ καρυδιά.

Αλλά μικρή σημασία έχουν αυτά. Το ουσιώδες είναι πως πλέον όλοι γνωρίζουν την «ωραία του Θερμαϊκού», όπως ήταν ο τίτλος πρόσφατης συνέντευξης που παραχώρησε λίγο πριν από το Πάσχα. Ο αγώνας της να αυτοφωτογραφίζεται από κάθε πιθανή γωνία για το Instagram της, να δημοσιεύει selfies της με πολιτικά και κομματικά στελέχη αλλά και πειστήρια από τις επισκέψεις της σε υπουργεία -περίοπτη θέση έχουν στον λογαριασμό της οι φωτογραφίες από τις συναντήσεις της με τον υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη και την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως- τώρα δικαιώνεται.
Την επομένη της κυκλοφορίας του αμφιλεγόμενου βίντεο η Λατινοπούλου άρπαξε την ευκαιρία από τα μαλλιά και ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Γιώργου Λιάγκα και της Φαίης Σκορδά. Βρέθηκε δηλαδή σε ένα βήμα ακόμα πιο μαζικό από τα κανάλια της στα κοινωνικά δίκτυα για να επαναλάβει μέχρι κεραίας την ασυνάρτητη σκέψη της. Οι παρουσιαστές, αν και προσπάθησαν, δεν κατάφεραν να την πείσουν να ανασκευάσει και να αποδεχτεί πως καθένας μπορεί να είναι όσο τριχωτός θέλει και να το προβάλλει όσο θέλει χωρίς να δίνει λογαριασμό στην αστυνομία της τρίχας που αποφάσισε να καμωθεί η πολιτευτής. Το αυτί της δεν ίδρωσε ούτε από τις μαζικές αντιδράσεις αναγνωρίσιμων και μη πολιτών στα social media. Οι άφιλτρες και αφκιασίδωτες φωτογραφίες έδωσαν και πήραν, από την Ελεονώρα Μελέτη, τη Δανάη Μπάρκα, τη Μαρία Σολωμού, την Ελλη Τρίγγου, την Ελένη Φουρέιρα, τη Μαίρη Συνατσάκη, τη Ζέτα Δούκα και άλλους πολλούς. Κανείς βέβαια δεν μπήκε στον κόπο να σκεφτεί ότι σημασία δεν έχει μόνο τι λέει κανείς όσο επιδραστικός ή μη είναι στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ποιος είναι αυτός που το λέει. Τι δηλαδή; Πολύ κακό για το τίποτα για την Αφροδίτη Λατινοπούλου, η οποία μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ κοινωνικών δικτύων και λογικά αποτρίχωσης; Το δίχως άλλο.


Η Λατινοπούλου ευγνωμονούσα

«Είμαι ευγνωμονούσα που υπάρχουν τα social media», είπε σε πρόσφατη συνέντευξή της, «διότι δίνουν τη δυνατότητα σε ανθρώπους σαν εμένα, που χωρίς να προέρχονται από κάποιο πολιτικό τζάκι και με μικρή οικονομική επιφάνεια, να κατορθώνουν να έχουν μια δυνατή πολιτική φωνή και βήμα που πιθανότατα δεν θα είχαν. Οπως και στην πραγματική ζωή, έτσι και στο Διαδίκτυο επιλέγεις τι είδους ανθρώπους θα συναντήσεις και θα συναναστραφείς διαδικτυακά. Καμία διαφορά». Θα μπορούσε να πει κανείς ότι τώρα ενδεχομένως μόλις έπεσε στον λάκκο που η ίδια έσκαβε. Διότι καθένας έχει την επιλογή. Να τη σχολιάσει, να την κρίνει, να την αποδομήσει, αλλά τελικά να την αναδείξει -την ίδια και τις σκονισμένες απόψεις της- ή απλώς να την προσπεράσει. Και να την αφήσει να βαυκαλίζεται με τις τόσο στέρεες και ξεπερασμένες απόψεις της, τις οποίες αμολά -με συνέπεια είναι η αλήθεια- σε Facebook, Instagram, Twitter και TikTok, βυθισμένη στη μακαριότητα και την αδιατάρακτη βεβαιότητα της δικής της προφανώς βελούδινα αποτριχωμένης μασχάλης.

.

Πηγή: Protothema.gr

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: