Το σύνθημα για την νέα CRF1000L Africa Twin είναι : “go anywhere”

Από τον Πέρη Χαλάτση

Τι χρειάζεται ένας σωστός αναβάτης εκτός από τα ειδικά ρούχα, το κράνος, τις μπότες και τα γάντια; Χρειάζεται να έχει πείρα και  μια σωστή μοτοσυκλέτα. Μια μοτοσυκλέτα που να την εμπιστεύεται και αυτή να τον βγάζει ασπροπρόσωπο.

«Πάμε Παντού»  είναι το σύνθημα για τη νέα 1000άρα  Honda , που επέστρεψε με  πολλές καινοτομίες και έναν ολοκαίνουργιο  κινητήρα. Η νέα μοτοσυκλέτα που δοκιμάσαμε σε άσφαλτο και χώμα έχει 32 καταχωρημένες ευρεσιτεχνίες. Τέλεια ισορροπία στον ανώμαλο δρόμο ενώ το ταξίδι με τουριστική «διάθεση»  είναι απόλαυση. Ο χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα σε προδιαθέτει για «παιχνίδια» αρκεί ο αναβάτης να ξέρει τι κάνει. Η εξαιρετική γραμμική απόδοση είναι από τα ατού της μοτοσυκλέτας που αποδίδει 95 ίππους στις 7.500 στροφές και 98 NM/ 6000 σαλ. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 998cc της CRF1000L Africa Twin βασίζεται στις αγωνιστικές CRF250R/450R της Honda, υιοθετώντας την ίδια τετραβάλβιδη σχεδίαση κεφαλής Unicam για συμπαγείς συνολικές διαστάσεις.

Οι γιαπωνέζοι με τη νέα μοτοσυκλέτα που κατασκεύασαν έχουν απαιτήσεις. Άλλωστε όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρίας « Εάν δημιουργήσεις ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας, οι άνθρωποι θα την αγοράσουν» .Και δεν έχει άδικο. Η  νέα Honda βαδίζει ολοταχώς προς την επιτυχία.

Οδηγήσαμε την έκδοση με το 6άρι κιβώτιο . Είναι για τους πατροπαράδοτους αναβατές.

Οδηγήσαμε και την άλλη έκδοση  με  ABS και το πρωτοποριακό  σύστημα DCT . Αυτή απευθύνεται στη νέα γενιά που ψάχνει εκτός από την ασφάλεια και την απόλαυση στην οδήγηση. Κάποιοι συνάδελφοι  – έμπειροι στους δύο τροχούς -από την πρώτη στιγμή που την οδήγησαν πήγαιναν αέρα. Και στην άσφαλτο και στο χώμα.

Κάποιοι άλλοι απόλαυσαν μια όμορφη   βόλτα  με τη νέα μοτοσυκλέτα. Ο έμπειρος σε διοργανώσεις μεγάλων ταξιδιών και όχι μόνο, Ηλίας Αντονόπουλος από την Andeli Mototouring ανέλαβε να «οδηγήσει» τα γκρουπ των δημοσιογράφων σε όμορφες διαδρομές.

Νέα τεχνολογία

Όταν  οδηγήσετε την Honda με το σύστημα DCT  θα την αγαπήσετε. Η μοναδική έκδοση DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνει το στάνταρ manual mode (χειροκίνητη λειτουργία) – που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το αριστερό γκριπ – και δύο automatic modes (αυτόματες λειτουργίες). Το D mode προσφέρει την καλύτερη ισορροπία οικονομίας καυσίμου και άνεσης στο ταξίδι, ενώ το S mode έχει αναβαθμιστεί με σκοπό τις ανώτερες σπορ επιδόσεις, με τρία διαφορετικά μοτίβα αλλαγών.

Το DCT είναι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί σε περιβάλλον off-road , κάτι που αναβαθμίζεται με το μπουτόν G. Πιέζοντας το μπουτόν G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλεται ο έλεγχος του συμπλέκτη για να επιτυγχάνεται πιο άμεση μετάδοση κίνησης.  Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου για το Honda Selectable Torque Control (HSTC): Level 1, 2 & 3 και off. Ο βαθμός ηλεκτρονικού ελέγχου από το σύστημα μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, επιτρέποντας αυξημένη ολίσθηση του πίσω τροχού και με το πίσω ABS κλειστό, ελευθερία για πλήρες μπλοκάρισμα του πίσω τροχού.

Μπορεί οι πατροπαράδοτοι αναβάτες να προτιμούν την έκδοση με το κιβώτιο ταχυτήτων που αλλάζουν με το λεβιέ και το πόδι αλλά θυμηθείτε ότι η έκδοση με το DCT είναι το μέλλον στη μοτοσυκλέτα.

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.

*** Η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο και ισχυρό, εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα σε ελαφρύ, ευέλικτο πλαίσιο. Εκτός από το στάνταρ μοντέλο, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC), και η δεύτερη με το μοναδικό Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission της Honda (που περιλαμβάνει νέα λειτουργία off-road), ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και HSTC.

*** Σε μοντέλα με ABS, ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιεί το ABS για το πίσω φρένο, κάτι που του επιτρέπει να μπλοκάρει τον πίσω τροχό σε συνθήκες off road. Ο χρήστης δύναται να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου στο Honda Selectable Torque Contol: Επίπεδο 1, 2, 3 και Off. Ο βαθμός παρέμβασης μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, ώστε να επιτρέπεται μεγαλύτερη ολίσθηση του πίσω τροχού.

*** Η μοναδική έκδοση DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνει το στάνταρ manual mode (χειροκίνητη λειτουργία) – που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το αριστερό γκριπ – και δύο automatic modes (αυτόματες λειτουργίες).

*** Η μινιμαλιστική σχεδίαση του σώματος της μοτοσυκλέτας προστατεύει τον επιβάτη χωρίς υπέρογκες διαστάσεις. Η LCD οθόνη αρνητικής αντίθεσης προσφέρει μια στήλη πληροφοριών για τον αναβάτη σε στυλ ράλι για ταχεία ανάγνωση. Νέοι διακόπτες είναι εργονομικά σχεδιασμένοι για ευχρηστία και τοποθετούνται σε ένα κωνικό αλουμινένιο τιμόνι. Όλα τα φώτα είναι LED.

***  Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας περιπέτειας  είναι ο  ισχυρός κινητήρας, το ανθεκτικό πλαίσιο με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, η όρθια θέση οδήγησης και το μεγάλο τιμόνι . Όλα αυτά  διασφαλίζουν χρηστικότητα ανεξαρτήτως εδάφους. Αυτή η πρακτικότητα είναι το μυστικό της δημοτικότητας των συγκεκριμένων μοτοσυκλετών: οδηγούνται εύκολα, είναι άνετες και ευπροσάρμοστες, απόλυτα εξοικειωμένες με το δρόμο είτε πρόκειται για ορεινές διαδρομές ή αυτοκινητόδρομους, ακόμα και σε συνωστισμένους δρόμους πόλεων.

*** Σε όλη τη διάρκεια εξέλιξης της CRF1000L Africa Twin, μόνιμο θέμα ήταν η επίτευξη του καλύτερου συνδυασμού επιδόσεων εκτός δρόμου, άνεσης τουρισμού και ευελιξίας.

*** Το ανεστραμμένο πιρούνι 45mm της Showa είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και φέρει δύο πλευστούς κυματοειδείς δίσκους 310mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin. Το πίσω αμορτισέρ Showa προσφέρει υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Όπως η CRF450R Rally, η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί εμπρός τροχό 21 ιντσών και πίσω 18 ιντσών με ακτίνες. Αυτό επιτρέπει τη χρήση μιας ευρείας γκάμας ελαστικών off-road πέραν των στάνταρ διπλής χρήσης 90 εμπρός / 150 πίσω.

*** Διπλοί προβολείς LED παραπέμπουν στο ένδοξο παρελθόν, ενώ το ύψος της σέλας μπορεί να ρυθμιστεί κατά 20mm χαμηλότερα από το στάνταρ 870mm στα 850mm. Ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 18.8-L – και η οικονομία καυσίμου των 21,8km/l (WMTC in DCT mode) – προσφέρει αυτονομία πάνω από 400km.

*** Έχει  ελάχιστες εξοχές, κάτι που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς σε ελαφριές πτώσεις. Οι διπλοί προβολείς LED παραπέμπουν στην XRV750L Africa Twin, ενισχυμένοι με τους διπλούς χαρακτηριστικούς δακτυλίους LED. Το πίσω φως είναι επίσης LED.

*** Για καλύτερη προστασία από τον αέρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – χωρίς να περιορίζεται η ελευθερία εκτός δρόμου – το εμπρός τμήμα και η ζελατίνα αποτελούν μία ενιαία μονάδα. Ο κεντρικός αεραγωγός ελέγχει το στροβιλισμό του αέρα και επιτρέπει την τοποθέτηση μιας υψηλότερης ζελατίνας, ενώ οι δύο πλευρικοί αεραγωγοί οδηγούν τον αέρα μακριά από τα χέρια και τους ώμους. Διατίθεται προαιρετικά μια ζελατίνα 90mm ψηλότερη/30mm πλατύτερη για τουριστική χρήση.

*** Μια κάθετη οθόνη LCD αρνητικής αντίθεσης, παραπέμπει σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα rally, επιτρέποντας ταχεία πρόσβαση στις πληροφορίες με ελάχιστες κινήσεις των ματιών. Τρεις σειρές (ρολόι, σχέση, HSTC, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, θερμοκρασία περιβάλλοντος και δείκτης καυσίμου) εμφανίζονται στο κάτω τμήμα και μπορούν να αλλάζουν από τον αναβάτη μέσω ενός κέρσορα. Το πάνω τμήμα της οθόνης LCD εμφανίζει τις σημαντικές πληροφορίες, ταχύτητα, στροφές και καύσιμο. Οι πληροφορίες DCT– επιλογές D-S και διακόπτης G – είναι συγκεντρωμένες μαζί.

*** Τα χειριστήρια/διακόπτες και των δύο εκδόσεων (μηχανικής και DCT) έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένο έλεγχο και ευχρηστία. Οι λειτουργίες των οργάνων ελέγχονται από ένα μπουτόν στο αριστερό χειριστήριο, όπως και το HSTC, ενώ ο διακόπτης του φλας βρίσκεται πιο κοντά στο γκριπ. Δεξιά υπάρχει ένας ενιαίος διακόπτης start/ stop του κινητήρα, και το μπουτόν αλάρμ.

***  Ο έλεγχος του κιβωτίου DCT της CRF1000L Africa Twin γίνεται από δύο εξαιρετικής εργονομίας μπουτόν αριστερά στο τιμόνι, έναν για το ανέβασμα σχέσης μέσω του δείκτη και έναν για το κατέβασμα μέσω του αντίχειρα. Ο δεξιός περιλαμβάνει ένα μπουτόν επιλογής AT/MT (automatic/manual) και το διακόπτη N-D-S (neutral, drive, sport).

*** Το χειρόφρενο λειτουργεί μέσω μοχλού αριστερά στο τιμόνι, με τέσσερα επίπεδα δύναμης φρένου ανάλογα με τις συνθήκες – κλίση μέχρι 18% με δύο άτομα και πλήρες φορτίο. Απενεργοποιείται με απλή πίεση του μοχλού. Ένα πλαστικό προστατεύει τη δαγκάνα του χειρόφρενου και τον πίσω δίσκο.

*** Το κωνικό αλουμινένιο τιμόνι είναι ανθεκτικό και ελκυστικό. Κατασκευάζεται στην Ιαπωνία από ένα υλικό νέων προδιαγραφών με υψηλό συντελεστή αντοχής/πάχους τοιχωμάτων, δηλαδή από σωλήνα με πάχος τοιχωμάτων 3mm. Το κεντρικό του τμήμα έχει διάμετρο 28,45mm, ενώ τα άκρα είναι κωνικά κατά 22,2mm και είναι 50% ελαφρύτερο – και πολύ ανθεκτικότερο – από ένα συμβατικό ατσάλινο.

Η CRF1000L Africa Twin θα διατίθεται σε τέσσερις χρωματικές εκδόσεις: δύο στάνταρ και δύο Special Edition: CRF Rally (SE),Africa Twin Tricolor (SE),Digital Silver Metallic,Matte Ballistic Black Metallic.

Η έκδοση αυτή με το ABS και το DCT κοστίζει 15.990 ευρώ ενώ η έκδοση με το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο κοστίζει  13.990 ευρώ. Η δεύτερη έκδοση που είναι και η πιο φθηνή  χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση φουρκετών – όπως και η CRF250R/450R – για διασφάλιση θετικών αλλαγών . Εφοδιάζεται με αλουμινένιο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης / υποβοήθησης (Assist Slipper Clutch).

Υπάρχουν ακόμη και δύο  πακέτα με αξεσουάρ. Το πιο πλούσιο με τις τρεις βαλίτσες η Honda το προσφέρει με 2.470 ευρώ. Περιλαμβάνει μπαγκαζιέρα, πλαϊνές βαλίτσες, φιμέ ζελατίνα, ψηλή ζελατίνα, πάνω και κάτω ανακλαστικά αέρα, ελαστικά μαρσπιέ συνεπιβάτη, επιλογέας ποδιού για το DCT, θερμαινόμενα γκριπ, πρίζα 12V, προβολείς ομίχλης με μπάρα έδρασης, λωρίδες τροχών και συναγερμός.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος    Τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος εν σειρά δικύλινδρος με στρόφαλο 270° και Unicam

Κυβισμός             998cm3

Διάμετρος & Διαδρομή                92.0 x 75.1mm

Μέγιστη Ισχύς   70kW (95,2ΗΡ)/7,500rpm (95/1/EC)

Μέγιστη Ροπή   98Nm/6,000rpm (95/1/EC)

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

Ρεζερβουάρ       18.8 λίτρα

Κατανάλωση (πρόγραμμα WMTC)          MT: 21.7 km/l (WMTC)

DCT: 21.8 km/l (WMTC)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Συμπλέκτης        MT: Υγρός πολύδισκος με ελατήρια, μονόδρομο σύστημα Aluminium Cam Assist and Slipper

DCT: 2 Υγροί πολύδισκοι με ελατήρια

Κιβώτιο                6-τάχυτο μόνιμης εμπλοκής μηχανικό (MT) / 6-τάχυτο DCT

Τελική Μετάδοσης         Αλυσίδα O-ring

Honda Selectable Torque Control System (HSTC) (=Σύστημα Πρόσφυσης Πίσω Τροχού) * HSTC 3-επίπεδα +  Απενεργοποίηση

(*μόνο σε μοντέλα ABS & DCT, όχι στο στάνταρ μοντέλο)

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος    Ατσάλινο ημίδιπλο κλειστό με ατσάλινο υποπλαίσιο

Διαστάσεις (Μ x Π x Υ)  2,335 x 875 x 1,475mm (STD), 2,335 x 930 x 1,475mm (ABS/DCT)

Μεταξόνιο         1,575mm

Ύψος σέλας (Στάνταρ θέση / Χαμηλή θέση)        870/850mm

Απόσταση από το έδαφος           250mm

Βάρος χωρίς υγρά           208kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT)

Βάρος με υγρά 228kg (STD), 232 kg (ABS), 242kg (DCT)

Κύκλος Στροφής               2.6m

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός Ανεστραμμένο πιρούνι τύπου φυσιγγίου Showa 45mm με περιστροφική ρύθμιση προφόρτισης και ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή 230mm.

Πίσω      Μονοκόμματο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι με μοχλικό Pro-Link, αμορτισέρ αερίου, περιστροφική υδραυλική ρύθμιση προ-φόρτισης και ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης, διαδρομή 220 mm.

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός Αλουμινένια στεφάνη με ακτίνες

Πίσω      Αλουμινένια στεφάνη με ακτίνες

Εμπρός ζάντα    21 x 2.15

Πίσω ζάντα         18 x 4.00

Εμπρός ελαστικό             90/90-21 με σαμπρέλα

Πίσω ελαστικό  150/70-18 με σαμπρέλα

ΦΡΕΝΑ

Τύπος ABS           Δικάναλο ABS* με δυνατότητα απενεργοποίησης για το πίσω φρένο

(*μόνο σε μοντέλα ABS & DCT, όχι στο στάνταρ μοντέλο)

Εμπρός                Δύο πλευστοί κυματοειδείς δίσκοι 310mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, αλουμινένια κέντρα και τακάκια με συσσωματωμένο μέταλλο

Πίσω      Κυματοειδής δίσκος 256mm με δαγκάνα ενός εμβόλου και τακάκια με συσσωματωμένο μέταλλο. Μοχλός χειρόφρενου Lever-Lock Type Parking Brake System στο μοντέλο DCT με πρόσθετη δαγκάνα ενός εμβόλου

ΟΡΓΑΝΑ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Όργανα               Τύπου Rally με αρνητικής αντίθεσης οθόνη LCD: Ταχύμετρο, Στροφόμετρο, Καύσιμο, Σχέση, *ABS, *HSTC, Χιλιομετρητής μερικός και ολικός, Ρολόι

*ενδείξεις ABS/DCT

Προβολείς          Διπλοί LED (1 Μεγάλης Σκάλας/1 Μεσαίας)

Πίσω φώτα         LED

Φλας     STD: Λυχνίες

ABS/DCT: LED. Και τα δύο με πορτοκαλί φώτα θέσεως Amber Position Light (APL)

 

 

 

now24.gr-auto

Tags: , , , , , , , , , , , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: