Το νέο Ford Puma με κορυφαία στάνταρ ασφαλείας

Το συμπαγές crossover της Ford, το νέο Puma,δεν κερδίζει τυχαία τα βραβεία στον τομέα της ασφάλειας. Διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη παλέτα συστημάτων που εξασφαλίζουν αυτοπεποίθηση, σιγουριά, αλλά και απόλυτη ασφάλεια σε όλα τα οδηγικά σενάρια. Είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα στοιχεία και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που εξασφαλίζουν κορυφαία στάνταρ ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής, σε όλες τις συνθήκες.

Είναι γνωστό ότι η Ford επενδύει στην ασφάλεια. Όχι μόνο για τους επιβάτες αλλά και για τους πεζούς. Κάθε καινούργιο μοντέλο της Ford που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής διαθέτει μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που εμπνέουν αυτοπεποίθηση και σιγουριά.Ένα από τα πλέον ασφαλή αυτοκίνητα, σε όλες τις εκδόσεις, Ο  ανεξάρτητος οργανισμός αξιολόγησης Euro NCAP, απένειμε στο Puma,το συμπαγές SUV της Ford, την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων – με κορυφαίες μάλιστα βαθμολογίες στους επιμέρους τομείς.

Το νέο Puma πήρε «άριστα» τόσο στις δοκιμές πλευρικών συγκρούσεων σε μπαριέρα, όσο και στις πιο σοβαρές πλευρικές προσκρούσεις σε στύλο. Εξαιρετικές κριτικές από τον Euro NCAP έλαβαν τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης του αυτοκινήτου, όπως οι Pre-Collision Assist με Active Braking, Intelligent Speed Limiter και Lane-Keeping System. 

Τι είναι όμως αυτό που κάνει το νέο Puma να διακρίνεται στον τομέα της ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής. Ας τα δούμε όλα αυτά αναλυτικά.Το νέο Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, 3 ραντάρ και 2 κάμερες που είναι τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «πακέτου» τεχνολογιών ασφαλείας Ford Co-Pilot360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης. Με όλα τα νέα συστήματα που είναι εξοπλισμένο το Puma ο οδηγός μπορεί να κινηθεί πιο άνετα αλλά και με μεγαλύτερη σιγουριά

Με τα Adaptive Cruise Control (ACC) , το Speed Sign Recognition και το Lane-Centring ο οδηγός κινείται ασφαλέστερα και με λιγότερο άγχος. Είναι σημαντικό στο ταξίδι ο οδηγός να ορίζει την ταχύτητα που επιθυμεί να κινείται και ταυτόχρονα το αυτοκίνητο -χωρίς να κάνει τίποτα ο οδηγός- να επιβραδύνει αν διαπιστώσει ότι κάποιο προπορευόμενο όχημα κινείται πιο αργά η να διατηρεί τη λωρίδα του (Lane Centring) αν αυτός αφαιρεθεί. Σ αυτήν την περίπτωση προϋποθέτει ότι οι διαγραμμίσεις στο δρόμο είναι ευδιάκριτες και όχι σβησμένες από την πολυχρησία.

Το σύστημα ACC, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου εντός των νόμιμων ορίων παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου καθώς και τις εναέριες πινακίδες. Έτσι ακόμη και αν ο οδηγός δεν είδε καθώς περνούσε την πινακίδα, αυτή ανιχνεύεται ηλεκτρονικά και η ένδειξη εμφανίζεται μπροστά στο καντράν.
(Οι λειτουργίες Stop & Go και Lane Centring διατίθενται μόνο σε συνδυασμό με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Powershift της Ford).

Πιο ξεκούραστη γίνεται η οδήγηση με το σύστημα  Stop & Go το οποίο επιτρέπει στο Adaptive Cruise Control (ACC) να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, αξιοποιώντας μέχρι και το 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.Αν η στάση είναι μεγαλύτερη των τριών δευτερολέπτων τότε μόνο επεμβαίνει ο οδηγός που απλά πιέζει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή πατάει ελαφρά το γκάζι για να ενεργοποιήσει εκ νέου τη λειτουργία.

Πολλές φορές ρωτάμε τους οδηγούς που έχουν Puma αν γνωρίζουν τις ηλεκτρονικές δυνατότητες που διαθέτει το αυτοκίνητο τους. Δυστυχώς τρείς στους πέντε αγνοούν ακόμη και τις ποιο απλές λειτουργίες. Θα πρέπει όμως να μάθουν τα ηλεκτρονικά συστήματα που είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητό τους έτσι ώστε να οδηγούν με λιγότερο άγχος και μεγαλύτερη ασφάλεια.

Στο νέο Puma υπάρχει η λειτουργία Local Hazard Information – που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect .Με αυτή τη λειτουργία ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο,ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων.

Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εμφανίζονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο cloud.
Για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του πεδίου ορατότητας των οδηγών, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες.

Είπαμε στην αρχή ότι η Ford φροντίζει και την ασφάλεια των πεζών. Πως γίνεται αυτό; Μια ευρυγώνια πίσω κάμερα προβάλλει μία εικόνα 180 μοιρών σε οθόνη αφής μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε πεζοί, δικυκλιστές και άλλα οχήματα να γίνονται καλύτερα αντιληπτά όταν το όχημα εξέρχεται από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους.

Ένα σύστημα που βοηθά τους οδηγούς του νέου Puma να κάνουν όπισθεν με μεγαλύτερη σιγουριά είναι το Blind Spot Information System (BLIS) της Ford με Cross Traffic Alert. Το BLIS είναι σε θέση να προειδοποιήσει τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων στο πίσω τμήμα. Σε περίπτωση εμποδίου αν ο οδηγός δεν το αντιληφθεί παρά την οπτική εικόνα που έχει, τότε το Puma αναλαμβάνει δράση. Ενεργοποιούνται τα φρένα μόνα τους και αποφεύγεται μια σύγκρουση η ένας τραυματισμός.

Περιληπτικά αναφέρουμε τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το crossover της Ford
Το Active Park Assist της Ford βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν κάθετα ή παράλληλα σε σχέση με άλλα οχήματα.
Με την τεχνολογία Auto High Beam μειώνεται αυτόματα η ένταση φωτισμού της μεγάλης σκάλας και έτσι δεν «τυφλώνονται» οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί.
Με το σύστημα Lane-Keeping της Ford, η λειτουργία Road Edge Detection είναι σε θέση να αναγνωρίζει που τελειώνει ο δρόμος και αρχίζει το πεζοδρόμιο ή το γρασίδι. Το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει ροπή στο τιμόνι για να αποτρέψει την έξοδο του οχήματος από το δρόμο.

Η τεχνολογία Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές που βρίσκονται ήδη ή ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση. Το νέο Puma διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση της τεχνολογίας με ακόμα πιο ευρυγώνια κάμερα, η οποία βοηθά στον καλύτερο εντοπισμό των κινήσεων των πεζών.

Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η τεχνολογία Post-Collision Braking συμβάλλει στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, εάν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο όχημα.


Ford Puma ST

Οι πρόσθετες τεχνολογίες, είναι σχεδιασμένες ώστε να βοηθούν τους οδηγούς του νέου Puma να αποφύγουν ατυχήματα. Και είναι οι εξής:
•    Evasive Steering Assist : Tο σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία. Το Evasive Steering Assist υποστηρίζει ελιγμούς ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης
•    Wrong Way Alert: Tο σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, ώστε να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας, εκτός από τους μετωπικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, οι πλευρικοί αερόσακοι του νέου Ford Puma παρέχουν άριστη προστασία του θώρακα και έχουν σχεδιαστεί για να κατευθύνουν τον επιβάτη μακριά από τον χώρο πρόσκρουσης. Επιπρόσθετα, οι αερόσακοι κεφαλής προσφέρουν μέγιστη κάλυψη, ενώ τα στηρίγματα κεφαλής προσφέρουν προστασία από τους αυχενικούς τραυματισμούς.

Τέλος το νέο Puma έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε τα μικρά παιδιά να παραμένουν ασφαλή και προστατευμένα σε κάθε μετακίνηση. Διαθέτει υποδοχές παιδικού καθίσματος ISOFIX πίσω, ώστε να μπορείτε εύκολα να τοποθετήσετε δύο παιδικά καθίσματα.

Per Hal

Το νέο Ford Puma με κορυφαία στάνταρ ασφαλείας gr.

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: