Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping

Ο Μark Twain, παρόλο που ήταν Αμερικάνος, συνήθιζε να λέει πως «ο Θεός δημιούργησε την Ιταλία βασισμένος στα σχέδια του Michelangelo» και σε ό,τι αφορά το Μιλάνο αυτό το αντιλαμβάνεσαι την στιγμή που θα αντικρίσεις για πρώτη φορά τον Καθεδρικό ναό Duomo. Mία πόλη που συνδυάζει τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική με τις τελευταίες τάσεις στο βιομηχανικό design δεν θα μπορούσε παρά να είναι το σημείο που θα επέλεγε η Zara να ανοίξει το μεγαλύτερο, το πιο σύγχρονο, το πιο φουτουριστικό και ταυτόχρονα το πιο artistic flagship store της σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
O CEO της Inditex, Pablo Isla
Και εμείς βρεθήκαμε εκεί για να γιορτάσουμε μαζί της αυτήν την μεγάλη στιγμή για το shopping και την καταναλωτική εμπειρία και εξειδίκευση. Βρεθήμαμε στο «μέλλον της μόδας» χωρίς να χρειαστεί να μπούμε σε καμία χρονομηχανή, μόνο να περπατήσουμε από το ξενοδοχείο μας, Grand Hotel et de Milan στην Via Alessandro Manzoni, μέχρι την Corso Vittorio Emanuele.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
Το opening του πιο σύγχρονου και στυλάτου καταστήματος Zara, έγινε στις αρχές Σεπτεμβρίου στο Μιλάνο και για την περίσταση «επιστρατεύτηκε» μέχρι και ο Ισπανός CEO της Inditex, Pablo Isla, ο οποίος μας μίλησε με πολύ αγάπη για αυτό το τεράστιο εγχείρημα. «Είναι ένα μοναδικό κατάστημα καθώς παρουσιάζει έναν εξαιρετικό αρχιτεκτονικό σχεδιασμό μέσα σε ένα ξεχωριστό πλαίσιο, ενώ ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με γνώμονα τόσο να ικανοποιήσει τις νέες ανάγκες shopping των πελατών όσο και για να ενισχύσει τη σταθερή δέσμευση της εταιρίας για την φροντίδα του περιβάλλοντος.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
Είναι αναμφισβήτητα ένα πρότυπο για τη νέα εποχή των online αγορών και την ενσωμάτωσή τους σε μία εμπειρία shopping μέσα στο ίδιο το κατάστημα», εξήγησε στους δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη που παρακολουθούσαμε την ομιλία του μέσα στον χώρο του ανδρικού Zara store που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το «Cinema Zara». Και αν σου προκαλεί έκπληξη το σινεφίλ όνομα του καταστήματος διαβάζοντας παρακάτω θα καταλάβεις αμέσως τις «κινηματογραφικές καταβολές» του.

Το νέο flagship store έχει έκταση 3.500 τετραγωνικών μέτρων και μέσα από την ανακατασκευή του έχει κρατήσει την αρχική αίσθηση που σου έδινε το κτίριο το οποίο χρονολογείται από το 1941, λειτουργώντας μέχρι το 1999 ως cinema, ενώ ταυτόχρονα με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του έχει ενσωματώσει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με επίκεντρο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Άνοιξε ξανά τις πόρτες του, μετά από μία τετράμηνη ανακαίνιση, μία ζεστή Τετάρτη του Σεπτεμβρίου και το εμβληματικό κτίριο του που βρίσκεται στον πιο εμπορικό δρόμο του Μιλάνου, στην Corso Vittorio Emanuele, πλημμύρισε με ανθρώπους των media, fashion bloggers και καλλιτέχνες της ιταλικής τηλεοπτικής σκηνής και μουσικής βιομηχανίας, αλλά πάνω από όλα γέμισε με ανθρώπους που αγαπάνε το brand και τις δημιουργίες του.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
Mε φόρεμα Zara F/W 2018
Τεχνολογική Επανάσταση
Περιηγηθήκαμε στους 4 ορόφους του καταστήματος και αφού θαυμάσαμε τις γυναικείες (Woman, Βasic και TRF) και την παιδική συλλογή σταθήκαμε λίγο παραπάνω στο πιο καινοτόμο τμήμα του store: στον νέο τομέα των online αγορών. Εκεί οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια επιλογή από κομμάτια που αντιπροσωπεύουν τις τελευταίες τάσεις της μόδας και να τα αγοράσουν διαδικτυακά από το site www.zara.com. Στη συνέχεια, το κατάστημα διαθέτει το «Automated Collection Point», έναν έξυπνο «διανομέα» που επιτρέπει στους πελάτες να παραλάβουν από εκεί τις παραγγελίες που έκαναν online όποτε θέλουν εισάγοντας τον κωδικό QR ή το PIN που έλαβαν μέσω mail όταν επιβεβαίωσαν την παραγγελία τους. Σε λίγα δευτερόλεπτα από την στιγμή που θα βάλουν τον κωδικό τους, το «Automated Collection Point», θα εντοπίσει το πακέτο τους και θα το παραδώσει αυτόματα στον πελάτη.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
Το έξυπνο αυτό μηχάνημα, που θυμίζει κάτι από «The Jetsons» και θα μπορούσες άνετα να το βρεις σε κάποιο φουτουριστικό Mall, είναι ικανό να διαχειρίζεται ταυτόχρονα μέχρι και 900 πακέτα. Μπαίνεις στο κατάστημα, στέκεσαι μπροστά του, βάζεις τον κωδικό σου και παίρνει τα ρούχα σου. Σαν να σηκώνεις λεφτά από το ATM της περιοχής σου… εύκολα και απλά. Και επειδή «το ταξίδι στο μέλλον» δεν σταματά εδώ, αυτό το νέο flagship στο Μιλάνο περιλαμβάνει και διαδραστικούς καθρέπτες εξοπλισμένους με RFID (aka «Σύστημα Ταυτοποίησης Μέσω Ραδιοσυχνοτήτων») οι οποίοι μπορούν να αναγνωρίσουν τα ρούχα που ενδιαφέρουν τους πελάτες, επιτρέποντάς τους να τα δούνε φορεμένα πάνω τους μαζί με κάποιο άλλο κομμάτι ή αξεσουάρ που έχει ξεχωρίσει η εξειδικευμένη ομάδα stylists του brand. Aυτά τα «επιλεγμένα κομμάτια που αναγνωρίζει ο καθρέπτης» συμπληρώνονται με συνεχώς με ρούχα από τις τελευταίες συλλογές Zara.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
Architectural Digest
Για αυτό το μοναδικό κατάστημα, η Ζάρα πραγματοποίησε ένα τεράστιο έργο ανακαίνιση με επικεφαλή την αρχιτέκτονα Elsa Urquijo, η οποίο προσπάθησε να αναδείξει το πνεύμα και την αίσθηση του «παλιού κινηματογράφου» ενώ ταυτόχρονα προσπάθησε σε αυτό να ενσωματώσει τις πιο σύγχρονες λύσεις shopping, δημιουργώντας ένα κατάστημα-πρότυπο για τον 21ο αιώνα. Η «βάση» του κλασικού κτιρίου έχει διατηρηθεί, ενώ παράλληλα έχουν γίνει αρχιτεκτονικές καινοτομίες σε συνδυασμό με ό,τι πιο τελευταίο κυκλοφορεί στην τεχνολογία εξυπηρέτησης πελατών. Η βάση ολόκληρης της αρχιτεκτονικής ιδέας είναι η αξιοποίηση του αίθριου που υπάρχει στην είσοδο του καταστήματος.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
H Elsa Urquijo μας δείχνει τα σχέδια του καταστήματος
Από εκεί ο επισκέπτης μπορεί να δει μερικά από τα σημαντικότερα στοιχεία αυτού χώρου, όπως την διπλή πέτρινη σκάλα, το μωσαϊκό στους τοίχους και τον εντυπωσιακό κεντρικό πολυέλαιο, κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από γυαλί Murano. Όσον αφορά την επίπλωση του flagship store, τα πάντα έχουν σχεδιαστεί σε γήινες αποχρώσεις, διαμορφωμένες ώστε να προσαρμόζονται στις αρχιτεκτονικές μορφές του χώρου. Αυτό επιτρέπει την ομαδοποίηση των συλλογών σε τέσσερα ή πέντε ανεξάρτητα μέρη σε κάθε όροφο, διευκολύνοντας την άμεση επαφή των πελατών με τα ρούχα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια επεκτείνεται και στην επιλογή των υλικών. Οι τοίχοι καλύπτονται με γυψομάρμαρο στους τόνους της ώχρας, οι οποίοι ταιριάζουν άψογα με τα έπιπλα. Αυτές οι αποχρώσεις ενσαρκώνουν τη χαρακτηριστική παλέτα του αρχικού σχεδίου του σινεμά που ήταν λιθόστρωτο και φτιαγμένο με μάρμαρο Breccia Aurora και Rosso Verona.
Το καινούργιο flagship store Zara στο Μιλάνο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή του shopping
Με Οικολογική Συνείδηση…
Και επειδή εξέλιξη στο shopping χωρίς eco-friendly φιλοσοφία δεν υφίσταται, το κατάστημα παραμένει πιστό στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις του Ομίλου και ενσωματώνει όλα τα στοιχεία βιωσιμότητας που συναντάμε στα οικολογικά καταστήματα της Inditex. Σε αυτό το store εξοικονομούν το 20% της συνολικής ενέργειας που δαπανάτε σε έναν τέτοιο χώρο και καταναλώνουν 40% λιγότερο νερό σε σύγκριση με ένα άλλο, κοινό κατάστημα. Τα νέα, οικολογικά στοιχεία διακόσμησης που εγκρίθηκαν κατά την ανακαίνιση αντανακλώνται στον καλύτερο φωτισμό LED ο οποίο αποσκοπεί στην μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας. Επίσης η «οικολογική συνείδηση» αυτού του Zara store φαίνεται και στην αποδοτικότητα των συστημάτων θέρμανσης και ψύξης με τη δαπάνηση μικρότερου ποσοστού ενέργειας αλλά και στη δέσμευση των υπευθύνων για επαναχρησιμοποίηση υλικών και για τη διαχείριση των αποβλήτων με τρόπο ιδιαίτερα υπεύθυνο και ευαισθητοποιημένο απέναντι στη διάσωση των φυσικών πόρων.

Το μέλλον του shopping κάπως έτσι χαράχθηκε στη «φυσική έδρα της μόδας», στο Μιλάνο και έγινε με τρόπο «κινηματογραφικό» όπως άξιζε στην αισθητική και στην τεχνογνωσία της Zara. Kαι το καλό με αυτό το «film» είναι ότι από εδώ και μετά όχι μόνο μπορούμε να το δούμε όλοι μας, αλλά και να πρωταγωνιστήσουμε σε αυτό γιατί ο απώτερος στόχος του brand δεν είναι άλλος από το να βάλει τον καταναλωτή στο επίκεντρο τον εξελίξεων… και αυτός ο στόχος κάτι μας λέει πως θα έχει «happy end». #cinemazara

(?)

moda

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: