Tι κοινό έχει η Anna Wintour με τη θεά Kali; Ένα νέο brand με T-Shirts!

H Αnna Wintour μεταμορφώνεται σε θεά Kali, ο Karl Lagerfeld γίνεται ο Brahma, o θεός της δημιουργίας, η Donatella Versace κρατάει λουλούδια στα δύο από τα τέσσερα χέρια της και είναι η Lakshmi που αντιπροσωπεύει την καλή τύχη και την πολυτέλεια. Όλα αυτά δεν συμβαίνουν σε κάποιο σουρεαλιστικό όνειρο που δεν ξέρεις πώς να διηγηθείς το πρωί, ούτε στο νέο film του David Lynch. Συμβαίνουν στο εργαστήριο του Πέτρου Πετροζέλη, creative director και founder του fashion brand PTRSdesign Co, o οποίος φέρνει στη ζωή μας εδώ και αρκετό καιρό τα πιο ευφάνταστα T-Shirts της πόλης. Με υπερβατικά graphics που αν τα δεις έστω και μία φορά είναι δύσκολο να μην θυμάσαι μετά το «κορίτσι –ή και το αγόρι- με αυτό το μπλουζάκι». Μιλήσαμε μαζί του για τη νέα του συλλογή «Holly F*» και μάθαμε γιατί τι όνομά της «δεν είναι αυτό που νομίζεις»…. Όπως και πολλά άλλα που πίστευες ότι ξέρεις για τα μπλουζάκια που φοράς.

Μίλησε μου λίγο για το background σου; Τι έκανες πριν αρχίσεις να σχεδιάζεις T-Shirts;
Έχω σπουδάσει Αρχιτεκτονική. Όσο σπούδαζα είχα ήδη σχεδιάσει το πρώτο μου T-Shirt, ήθελα να φορέσω κάτι μοναδικό που δεν θα το είχε κανένας άλλος οπότε και ζωγράφισα πάνω σε μία λευκή μπλούζα που είχα ένα σχέδιο. Μετά όλοι μου οι φίλοι ήθελαν να τους φτιάξω ένα. Και μετά ήθελαν οι φίλοι των φίλων μου. Οπότε κάπως έτσι άρχισα να ψάχνω πρώτες ύλες και τεχνικές εκτύπωσης ώστε να έχω ένα ποιοτικό προϊόν που θα φοράνε όλοι. Έτσι ξεκίνησα δειλά-δειλά και επειδή budget δεν υπήρχε αρκετό για να το υποστηρίξω όλα αυτά τα χρόνια, έχω δουλέψει σε διάφορους κλάδους. Έχω περάσει από αρχιτεκτονικά γραφεία, από διαχείριση e-shop, από τον τομέα των πωλήσεων, από το retail marketing σε μεγάλη εταιρεία, από edit σε φωτογραφικό studio και φυσικά ασχολούμαι ως freelance με το Graphic Design.

To brand σου ονομάζεται PTRSdesign Co., η τελευταία σου συλλογή όμως λέγεται Holy F*; Ήσουν αγανακτισμένος όσο τη σχεδίαζες;
Καθόλου αγανακτισμένος. Είναι γραμμένο με αυτόν τον τρόπο για να σε παραπέμπει στο Holy Fuck ενώ η ονομασία της συλλογής είναι Holy Fashion. Ένα μικρό γραφιστικό τρικ και παιχνίδι των λέξεων. Η «Holy Fashion» συλλογή είναι ένα ακατέργαστο μείγμα θρησκείας και εικονικών προσωπικοτήτων της μόδας. Ο Karl Lagerfeld, η Anna Wintour και η Donatella Versace μπλέκονται με θεότητες του Ινδουισμού δημιουργώντας υβριδικές φιγούρες ενώνοντας δύο διαφορετικούς κόσμους που το μόνο τους κοινό χαρακτηριστικό, είναι πως έχουν εκατομμύρια πιστούς.

Τα μπλουζάκια σου κάνουν fashion statement και μας γυρίζουν λίγο πίσω στα 90s, όταν το τι «έδειχνε πάνω η μπλούζα μας» πραγματικά σήμαινε κάτι. Θες τα ρούχα σου να περνάνε κάποιο μήνυμα , να ξαφνιάζουν, να προκαλούν, να μένουν αξέχαστα;
Γενικά οι συλλογές που έχω δημιουργήσει μέχρι τώρα, αν και λίγες, έχουν μία φιλοσοφία από πίσω και ένα νόημα. Το κάνω για μένα πάνω απ” όλα, θέλω ό,τι κάνω να συμβολίζει κάτι. Όποιος αγοράσει ένα Τ-Shirt μου «γιατί έχει ένα ωραίο σχέδιο πάνω» μου δίνει ικανοποίηση και χαρά. Όποιος όμως αγοράσει ένα T-Shirt μου γιατί έχει δει, έστω και λίγο, τι έχω κάνει και για ποιο λόγο ή έχει δώσει τη δική του ερμηνεία σε αυτό, τότε μου δίνει διπλάσια ικανοποίηση και χαρά. Θέλω σίγουρα τα σχέδια μου να είναι χαρακτηριστικά και νομίζω το έχω πετύχει με τον τρόπο που σχεδιάζω: καθαρές μίνιμαλ μαύρες γραμμές που συνθέτουν μια εικόνα με λεπτομέρειες πάνω σε άσπρη βάση.

Μετά τον Karl, την Donatella και την Anna Wintour γιατί η Florence; Μετά από τόσους εμβληματικούς ανθρώπους από τον χώρο της μόδας μια μουσικός…
Το «FLORENCE Τ-Shirt είναι ένα limited edition σχέδιο που δημιούργησα ως φόρο τιμής στη Florence Welch. Η Florence, για μένα προσωπικά, αποτελεί αστείρευτη πηγή έμπνευσης τόσο σε καλλιτεχνικό επίπεδο όσο και σε ανθρώπινο, λόγω της φιλοσοφίας ζωής που υπηρετεί. Με αφορμή την επερχόμενη μεγάλη συναυλία των Florence and the Machine που θα γίνει στην Αθήνα τον Σεπτέμβρη, σκέφτηκα πως είναι ευκαιρία να το προσθέσω νοητά στη προηγούμενη συλλογή μου που ονομαζόταν «Idols of our Generation», και ήταν σχέδια εμπνευσμένα από τραγουδιστές, είδωλα της εποχής μας, σε εξώφυλλα γνωστών περιοδικών.

Τα Τ-Shirts σου είναι unisex; Έχουν μια συγκεκριμένη γραμμή;
Τα T-Shirts μου είναι κατά κύριο λόγο unisex, η γραμμή τους είναι αντρική με loose-fit και μπορούν να φορεθούν άνετα και από γυναίκες. Σε αυτή τη συλλογή, όμως, πρόσθεσα και αμιγώς γυναικέια T-Shirts, από άποψη γραμμής, ώστε να ικανοποιήσουμε και το γυναικείο κοινό που ψάχνει κάτι πιο θηλυκό. Σε γενικές γραμμές θέλω να κρατήσω την unisex αισθητική σε ό,τι κάνω. 

Γιατί μόνο άσπρα; Συμβολίζει κάτι για εσένα αυτό το χρώμα;
Είχα διαβάσει κάπου ότι το λευκό είναι το χρώμα της αγνότητας και της τελειότητας, συμβολίζει τις επιτυχημένες νέες αρχές, την πληρότητα και την ολοκλήρωση. Το λευκό επίσης είναι η αρχή κάθε σχεδίου μου. Πάνω σε ένα λευκό κομμάτι χαρτιού ή σε έναν λευκό καμβά ξεκινάω και σχεδιάζω. Οπότε για μένα το λευκό είναι η αρχή των πάντων.

Πώς νιώθεις όταν βλέπεις τα ρούχα σου φορεμένα στο δρόμο από κόσμο που δεν ξέρεις;
Μεγάλη χαρά και περηφάνεια. Νιώθω ότι είναι πολύ μεγάλη τιμή όταν κάποιος έχει προτιμήσει τα σχέδια μου και τα έχει κάνει μέρος της γκαρνταρόμπας του, είτε γιατί απλά του αρέσει σαν σχέδιο, είτε γιατί θέλει να στηρίξει έναν Έλληνα designer, είτε γιατί με ξέρει προσωπικά και θέλει να με ενισχύσει. Η μεγαλύτερη χαρά βέβαια έρχεται όταν τύχει φίλοι μου από το εξωτερικό να μου στείλουν φωτογραφία περαστικού στο δρόμο που φοράει Τ-Shirt μου.

Περιέγραψέ μου το στυλ της κοπέλας που φοράει τα T-Shirts σου. Τι μουσική ακούει; Πού συχνάζει; Πώς τα φοράει ;
Το T-Shirt σαν ρούχο είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι στις ντουλάπες μας, οπότε δεν θεωρώ ότι περιορίζεται το κοινό της PTRSdesign Co. από ηλικία, φύλο, στυλ ή διάθεση. Η εφαρμογή τους είναι unisex και universal.

Ο Οίκος Victor & Rolf παρουσίασε extravagant φορέματα με μότο πάνω όπως «no selfies» και «less is more». Πιστεύεις πως υπάρχει μια συνολική στροφή της διεθνούς fashion σκηνής σε μια πιο σατυρική προσέγγιση της μόδας;
Δεν είμαι σίγουρος αν μπορούμε να μιλήσουμε για μια συνολική στροφή, είμαι όμως απόλυτα βέβαιος πως εμένα μου αρέσει να βλέπω δουλειές που έχουν πιο σατυρικό ή και σαρκαστικό ακόμα χαρακτήρα, γιατί είναι πιο κοντά στη προσωπικότητά μου και σε αυτό που θέλω να προβάλλω. Εννοείται ότι πρέπει να είσαι σοβαρός και επαγγελματίας με ό,τι ασχολείσαι, αλλά πρέπει να υπάρχει και το στοιχείο της διασκέδασης και του χιούμορ. 

Τα ρούχα μας πρέπει να μας κάνουν μόνο να νιώθουμε όμορφες ή να λένε και κάτι περισσότερο για εμάς, για το ποιες είμαστε;
Μπορώ να απαντήσω από τη αντρική μεριά αλλά νομίζω ισχύει και για τα δύο φύλα. Εννοείται πως νιώθουμε πιο ωραία μέσα σε ένα ρούχο που έχει τη σωστή εφαρμογή και κόψιμο αλλά υπάρχει και ο συναισθηματικός παράγοντας. Πόσες φορές όλοι μας έχουμε κρατήσει ρούχο γιατί μπορεί κάτι να σημαίνει για εμάς ή κάτι να μας θυμίζει ή κάποιος πολύ ξεχωριστός άνθρωπος μας το έχει χαρίσει. Νομίζω σε αυτά τα ρούχα νιώθουμε ακόμα πιο όμορφα και “τα περπατάμε” με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ίσως δείχνουν καλύτερα ποιοι είμαστε. Εννοείται πως όταν κάποιος αγοράσει ένα T-Shirt για παράδειγμα με χαρακτηριστικό quote ή εικόνα σημαίνει ότι τον/την εκφράζει αυτό που είναι αποτυπωμένο πάνω.

Επόμενα επαγγελματικά σχέδια; Να περιμένουμε να δούμε και κάτι άλλο εκτός από T-Shirts;
Ήδη σχεδιάζω την SS20 συλλογή μου, η οποία θα είναι πιο σύνθετη και με μεγαλύτερη ποικιλία αλλά δεν μπορώ να πω παραπάνω αυτή τη στιγμή. Μπορώ να πω ότι κάθε χρόνο η PTRSdesign Co. θα μεγαλώνει και θα εξελίσσεται δημιουργικά.

Πού βρίσκουμε τα ρούχα σου;
Όλα μου τα προϊόντα μπορείτε να τα βρείτε στο eshop μου www.ptrsdesign.store καθώς και σε μαγαζιά σε Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό.

(?)

moda

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: