Στο Ναύπλιο η πρώτη παρουσίαση του Honda HR- V δεύτερης γενιάς

 

Του Πέρη Χαλάτση

Αν και τα πρώτα αυτοκίνητα του νέου  HR-V  ήδη κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά , η εταιρία του Σαρακάκη που αντιπροσωπεύει τα ιαπωνικά αυτοκίνητα Honda στη χώρα μας, έκανε –με μικρή καθυστέρηση- την πανελλαδική του παρουσίαση στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.

Είναι το HR-V δεύτερης γενιάς που μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο «Τρία σε Ένα».  Το νέο Crossover, το νέο   HR- V  δείχνει COUPE   (νεανικό με όμορφη εμφάνιση) , είναι SUV  και ταυτόχρονα είναι ένα έξυπνο MPV πολυμορφικό.

Η αρχική  επιθυμία  των γιαπωνέζων -να συνδυάζει την κομψότητα και την αεροδυναμική ενός coupé με τη χρηστικότητα και αντοχή ενός SUV- υλοποιήθηκε.

Οι Γιαπωνέζοι που έχουν τη γραμμή παραγωγής στο Μεξικό, ποντάρουν στο νέο Honda HR-V.  Και ποντάρουν γιατί  το αυτοκίνητο αυτό απευθύνεται κυρίως στο μοντέρνο οικογενειάρχη, που θέλει χώρους, αξιοπιστία και ασφάλεια. Αυτό δεν σημαίνει ότι το νέο αυτοκίνητο μήκους 4.3 μ δεν μπορεί να αγαπηθεί από έναν εργένη. Κάθε άλλο.  Η Honda εκτιμά ότι το 70% των πελατών του νέου HR-V  θα είναι πελάτες που θα κατακτήσει από άλλες μάρκες. Είναι αυτοί που έχουν  MPV και hatchback κατηγορίας C.

Στην Ελλάδα διατίθενται τα HR-V με κινητήρα ντίζελ  1.597 κ.εκ και το βενζινοκίνητο HR-V με κινητήρα 1.498 κ.εκ. Το αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ( 1.6 I – DTEC ) είναι εφοδιασμένο με 6 τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και έχει τελική ταχύτητα 192 χλμ . Η  βενζινοκίνητη έκδοση ( 1.5 i-VTEC) έχει δύο επιλογές για τον αγοραστή. Η πρώτη με  χειροκίνητο 6 τάχυτο κιβώτιο με τελική ταχύτητα 192 χλμ και η δεύτερη με κιβώτιο CVT που είναι  συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων ( 7 προεπιλεγμένες σχέσεις) και τελική ταχύτητα 187 χλμ.

Η παρουσίαση περιελάμβανε και οδήγηση περίπου 300 χιλιομέτρων. Η διαδρομή ήταν Αθήνα – Κόρινθος- Λυγουριό- Ναύπλιο και επιστροφή. Λόγω των τρακτέρ που είχαν κλείσει την εθνική οδό στον Ισθμό,  η διαδρομή έγινε ακόμη πιο διασκεδαστική αφού θυμηθήκαμε την παλιά εθνική οδό Αθηνών-  Κορίνθου από τους Αγίους Θεοδώρους και μετά , αλλά και τη βυθιζόμενη γέφυρα στη διώρυγα της Κορίνθου.

Λίγοι γνωρίζουν τη βυθιζόμενη γέφυρα στον Ισθμό. Απο εκεί «ξεφύγαμε» απο τα μπλόκα των αγροτών

Με φόντο τη διώρυγα

Το αυτοκίνητο «πατάει» καλά στο δρόμο. Δεν χρειάζονται πολλά χιλιόμετρα για να το εμπιστευθεί ο οδηγός. Το τιμόνι υπάκουο και το κιβώτιο με τις σχέσεις να κουμπώνουν εύκολα.

Το σημαντικότερο είναι ο οδηγός αισθάνεται ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές και μπορεί να κινηθεί με μεγάλες ταχύτητες. Ενώ οι τελικές του είναι αξιόλογες, το HR-V όταν ξεκινάει από μηδέν χιλιόμετρα, θέλει το χρόνο του μέχρι να  ανεβάσει χιλιόμετρα.

Στην εθνική οδό άριστο. Στις «φιδίσιες» διαδρομές δεν έχει τις φοβερές επιταχύνσεις. Αλλά μην τα ζητάμε όλα δικά μας. Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο 1313  κιλών  ( φορτωμένο με τα καύσιμα) και ο κινητήρας του αποδίδει στην βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας 130 ps στις 6.600 στροφές. Η ροπή του είναι 155 NM στις 4.600 rpm.

Το σίγουρο είναι ότι κάνεις μεγάλο ταξίδι και δεν κουράζεσαι. Σ αυτό βοηθάει η  πλατφόρμα και το κέλυφος του αμαξώματος του νέου HR-V . Το  27% του αμαξώματος να αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής και να προσφέρει βελτιωμένη ακαμψία συνδέσμων πλαισίου. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας H-type πίσω.

 Έχει άφθονους  εσωτερικούς χώρους  αλλά και ένα τεράστιο πορτ παγκάζ χωρητικότητας  453 λίτρα με τα καθίσματα όρθια και 1026 με αναδιπλωμένα τα καθίσματα.

Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι το HR-V με ύψος 1.605 mm , δίνει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό. Κάθεται ψηλά και ελέγχει όλο το δρόμο χωρίς να στραβολαιμιάζει. Σ αυτό βοηθάνε και τα καθίσματα που είναι ψηλότερα.

Ευρύχωρη καμπίνα, οι ψηλοί έχουν αρκετό αέρα μέχρι την οροφή ενώ άπλετος είναι ο χώρος και για τους πίσω επιβάτες. Στο νέο HR-V έχουν  ενισχυθεί τα υλικά της ηχομόνωσης. Το πολύ καλό υπόστρωμα σε συνδυασμό με τις απορροφητικές μοκέτες μετατρέπουν αθόρυβη την καμπίνα με κλειστά παράθυρα. Η διαφορά φαίνεται αμέσως όταν ανοίξεις τα παράθυρα. Για παράδειγμα ακούγεται το ζόρισμα του κινητήρα στα ανηφορικά κομμάτια όταν  ο οδηγός αποφασίσει να το σανιδώσει. Με κλειστά παράθυρα και με σταθερή ταχύτητα 100 km/h, οι επιβάτες απολαμβάνουν τα ταξίδι τους με θόρυβο στην καμπίνα μόλις 65 dB.

Το νέο HR-V  διατίθεται σε τέσσερις μεταλλικές αποχρώσεις (Brilliant Sporty Blue, Alabaster Silver,  Modern Steel, Ruse Black) και τρεις ιριδίζουσες (Morpho Blue, Crystal Black, White Orchid) και με την απλή Milano Red. Οι νέες Ruse Black και Morpho Blue διατίθενται αποκλειστικά για το νέο HR-V.

Στο εσωτερικό

Το ταμπλό έχει μοντέρνα σχεδίαση και έχει λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Μπροστά στον οδηγό υπάρχει ένας πίνακας τριών οργάνων που περιλαμβάνει δακτυλίους φωτισμού. Με τη λειτουργία ECO Assist της Honda,  αλλάζει το φόντο του ταχύμετρου από λευκό μέχρι πράσινο κατά τη διάρκεια αποδοτικής οδήγησης. Οι νέοι αεραγωγοί έχουν μεγάλη  ροή  του αέρα και το εσωτερικό ζεσταίνεται η ψύχεται αρκετά γρήγορα.

Το νέο ‘Smart Touch Interior’ της Honda  επιτρέπει το χειρισμό ορισμένων λειτουργιών με ελάχιστη κίνηση και προσπάθεια. Οι λειτουργίες περιλαμβάνουν: Electric Park Brake, Touch Panel Climate Control και One-Touch Indicator.

Στα σύν του αυτοκινήτου θα πρέπει να επισημάνουμε την προηγμένη συνδεσιμότητα, ενημέρωση και ψυχαγωγία με το σύστημα Honda Connect . Αυτό τοποθετείται στάνταρ στις μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις του HR-V, και προαιρετικά στο βασικό μοντέλο. Για το λόγο αυτό το  σύστημα Honda Connect διατίθεται με προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει περισσότερες εφαρμογές από το Honda App Centre. Η προ-εγκατεστημένη εφαρμογή “Aha” επιτρέπει την άνετη πρόσβαση σε χιλιάδες σταθμούς – με μουσική, ειδήσεις, podcasts & audio books – καθώς και social media feeds και τοπικές υπηρεσίες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και συστήματα ασφαλείας

*** Με το βενζινοκινητήρα 1.498 cc, το νέο HR-V επιταχύνει απο 0 – 100 km/h σε 10,7 ‘’ (μηχανικό κιβώτιο) και 11,2 ‘’(CVT ). Η οικονομία καυσίμου φτάνει σύμφωνα με το εργοστάσιο τα  5,2 l/100 km (μικτός κύκλος) με εκπομπές CO2 από 120 g/km – και τα δύο με το κιβώτιο CVT.

*** Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να βοηθήσει τον οδηγό στο φρενάρισμα. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει μία επιβράδυνση, κατηφόρα ή στροφή μέσω του συστήματος πέδησης, το EDDB αυτόματα αυξάνει τις στροφές για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Στη συνέχεια μπορεί να ανακτήσει  την ταχύτητα που είχε.

*** Το σύστημα Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα σε αυτές τις περιπτώσεις. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται στους  Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων και υψηλών ταχυτήτων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο όχημα, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό λόγω ενός οχήματος στη γειτονική λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off  διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα.

*** Το νέο κιβώτιο CVT επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του, το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού.

***  Νέο σύστημα φρεναρίσματος. Με δισκόφρενα και με  αεριζόμενους εμπρός δίσκους 293 mm και συμπαγείς πίσω δίσκους 282 mm.

*** Ηλεκτρονικά βοηθήματα που αυξάνουν την ισχύ πέδησης και βελτιώνουν τη σταθερότητα του οχήματος είναι: Anti-Lock Braking System (ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Brake Assist, Vehicle Stablity Assist και Hill Start Assist.

*** Forward Collision Warning ( Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης )

***  Forward Collision Warning εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.

*** Traffic Sign Recognition . Αυτό το  Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας -Traffic Sign Recognition System χρησιμοποιεί τη κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την ανίχνευση οδικών σημάτων που συναντά το όχημα στην πορεία του. Το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα και προβάλλει τα σήματα στην οθόνη του ταμπλό μόλις το αυτοκίνητο περάσει την πινακίδα.

*** Intelligent Speed Limiter. Ο Ευφυής Περιοριστής Ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter) συνδυάζει δύο κατά τα άλλα ανεξάρτητα συστήματα ασφάλειας– Adjustable Speed Limiter (Προσαρμοζόμενο Περιοριστή Ταχύτητας) και Traffic Sign Recognition system (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας) – προσφέροντας ένα προηγμένο στοιχείο υποστήριξης της ασφάλειας. Το σύστημα Adjustable Speed Limiter –στάνταρ σε όλα τα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη– ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε επίπεδο που ορίζει ο οδηγός.

 

 

Στο Ναύπλιο….

 

Με φόντο το Μπούρτζι

Κινητήρες

1.6 i-DTEC (diesel) 1.5 i-VTEC (petrol) Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Κυβισμός 1,597 1,498 Διάμετρος x διαδρομή 76.0 x 88.0 73.0 X 89.5 Λόγος συμπίεσης 16.0 11.5 Ισχύς 120 PS @ 4.000 rpm 130 PS @ 6.600 rpm Ροπή 300 Nm @ 2.000 rpm 155 Nm @ 4.600 rpm

Επιδόσεις και κατανάλωση

Κινητήρας 1.6 i-DTEC

6- τάχυτο μηχανικό 1.5 i-VTEC

6- τάχυτο μηχανικό 1.5 i-VTEC

CVT Τελική ταχύτητα (km/h)

192

192

187

Επιτάχυνση 0-100 km/h (δεύτερα)

10.1

10.7

11.2

Κατανάλωση πόλης (l/100 km)

4.2 (ζάντες 16”)

4.4 (17”)

7.0 (16”)

7.1 (17”)

6.1 (16”)

6.3 (17”)

Κατανάλωση καυσίμου εκτός πόλης (l/100 km)

3.8 (16”)

3.9 (17”)

4.8 (16”)

4.9 (17”)

4.6 (16”)

4.8 (17”)

Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)

4.0 (16”)

4.1 (17”)

5.6 (16”)

5.7 (17”)

5.2 (16”)

5.4 (17”)

Εκπομπές CO 2 στο μικτό κύκλο (g/km)

104 (16”)

108 (17”)

130 (16”)

134 (17”)

120 (16”)

125 (17”)

 

Οι τιμές

 

 

 

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: