Σε δύο εκδόσεις η ηλεκτρική BMW iX- Θα παρουσιασθεί τον Νοέμβριο 2021

Σχεδιάστηκε από την αρχή να είναι ηλεκτρική. Βασίζεται σε ένα νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων για το μέλλον, με τεράστιες δυνατότητες για καινοτομίες στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών.

Η νέα ηλεκτρική BMW iX θα παράγεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. Και οι δύο εκδόσεις  θα είναι εφοδιασμένες με ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης  και θα ακολουθήσουν τη  νέα φιλοσοφία των Sports Activity Vehicle (SAV).

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του αμαξώματος  είναι βασισμένη στην άνεση ,στην οδηγική απόλαυση αλλά και τη σπορ συμπεριφορά. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα συμβάλλουν στον πολύ καλό  συντελεστή οπισθέλκουσας ( 0,25). Τα υλικά που χρησιμοποιεί  αυξάνουν την ακαμψία ενώ με τη χρήση της μπαταρίας χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου, το αυτοκίνητο έχει καλύτερα πατήματα και μεγαλύτερη ασφάλεια.

Το  σύστημα κίνησης στην BMW iX 5ης  γενιάς,  βασίζεται σε ένα σύστημα που  συγκεντρώνει σε ένα κέλυφος τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο. Η έξυπνη ενσωμάτωση του συστήματος ηλεκτροκίνησης προσφέρει πλεονεκτήματα τόσο στην ενεργειακή πυκνότητα όσο και στην απόδοση. Το σημαντικό είναι ότι καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο μεταξύ του μπροστινού και του  πίσω άξονα.

Στο γερμανικό επιτελεία της BMW αποφάσισαν να προχωρήσει η μαζική παραγωγή και μέσα στους επόμενους πέντε μήνες αναμένεται να γίνει η επίσημη παρουσία της. Το Νοέμβριο 2021 αμέσως μετά την παρουσίαση  στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου θα κάνει και τα πρώτα χιλιόμετρα στους δρόμους της Ευρώπης.

Η  BMW iX περιλαμβάνει έναν εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια, πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία Servotronic

Με δύο άξονες είναι η αερανάρτηση ενώ ελεγχόμενα  ηλεκτρονικά είναι τα αμορτισέρ, Integral Active Steering. Αντί για τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου 20” μπορεί να γίνει παραγγελία για  ζάντες Air Performance 21” και 22”. Φυσικά με αυτές τις ζάντες αλλάζουν και τα λάστιχα που είναι μειωμένου θορύβου. Μάλιστα τα ελαστικά αυτά θα έχουν στο εσωτερικό ένα στρώμα αφρού που μειώνουν  τους εξωτερικούς θορύβους και κραδασμούς.

Και οι δύο εκδόσεις της  BMW iX διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης.

Για την BMW iX xDrive50 η συνδυασμένη ισχύς είναι  385 kW/523 hp   (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 23,0 – 19,8 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km).

Για την  BMW iX xDrive40 η συνδυασμένη ισχύς είναι   240 kW/326 hp (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 22,5 – 19,4 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km).

Το αποδοτικό σύστημα κίνησης σε συνδυασμό με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών προσφέρει αυτονομίες 630 km στην BMW iX xDrive50 και μέχρι 425 km στην BMW iX xDrive40 (υπολογισμός σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).

Η BMW iX xDrive50 εφοδιάζεται με μπαταρία υψηλής τάσης με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 105,2 kWh (συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο: 111,5 kWh).

Η  BMW iX xDrive40 εφοδιάζεται με μπαταρία με  καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο of 71 kWh (συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο: 76,6 kWh).

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία σύντομα  θα προστεθεί η γκάμα  BMW iX M60 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 21,6 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km) με μέγιστη ισχύ πάνω από 440 kW/600 hp που υπόσχεται μία εξαιρετικά σπορ, αμιγώς ηλεκτρική οδηγική εμπειρία.

Την ευθύνη για τη σωστή ποσότητα ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, έχει το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης της BMW iX . Με τον ευφυή έλεγχο μεταβλητής μετάδοσης,  η κίνηση όταν χρειασθεί μεταφέρεται και στους μπροστινούς τροχούς και μεγιστοποιεί έτσι την πρόσφυση.

Αυτή η μονάδα ελέγχου δημιουργεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις έτσι ώστε να κινείται το αυτοκίνητο με ασφάλεια ακόμη και όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές.

Η  BMW iX xDrive40 από 0-100 χρειάζεται  6,1 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη συνδυασμένη ροπή ανέρχεται σε 630 Nm.

Η BMW iX xDrive 50 έχει επιτάχυνση 0 — 100 km/h σε 4,6 δευτ. Η συνδυασμένη ροπή ανέρχεται στα 765 Nm.

Αντί για μόνιμους μαγνήτες  υπάρχει ρότορας επαγωγικής διέγερσης (ρεύμα σε πηνίο). Και πάνω σ αυτή τη λογική λειτουργούν σύμφωνα με την αρχή ενός σύγχρονου μοτέρ ηλεκτρικής διέγερσης, οι  δύο ηλεκτροκινητήρες της BMW iX . Αυτό σημαίνει ότι παράγουν άμεσα τη μέγιστη ροπή τους από στάση, και τη διατηρούν σε μεγάλο εύρος στροφών.

Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μία διασταύρωση, η ισχύς ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αυξηθεί και η ενέργεια να τροφοδοτηθεί στη μπαταρία υψηλής τάσης ενώ παράγεται και η απαιτούμενη ισχύς πέδησης. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης μία μπαταρία υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών.

Η στάνταρ έκδοση της BMW iX περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης για την καμπίνα, μαζί με τη μπαταρία υψηλής τάσης και ένα σύστημα κίνησης που λειτουργεί μέσω μιας εξαιρετικά αποδοτικής αντλίας θερμότητας.

Η φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) μπορεί να γίνεται με ισχύ έως και 200 kW (BMW iX xDrive50) ή 150 kW (BMW iX xDrive40). Το επίπεδο φόρτισης μπορεί να αυξηθεί από 10 – 80% σε περίπου 35 λεπτά στην BMW iX xDrive50 ή 31 λεπτά στην περίπτωση της BMW iX xDrive40.

Η  αυτονομία μπορεί να αυξηθεί μέχρι 150 km για την BMW iX xDrive50 και πάνω από 95 km για την BMW iX xDrive40 σε δέκα λεπτά από τη στιγμή που θα συνδεθούν σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης DC και με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας να είναι στο 10%.

Το ειδικό σύστημα χρεώσεων που προσφέρει η BMW Charging επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν ενέργεια σε πολύ λογικές τιμές από δημόσιους και υψηλής ισχύος σταθμούς φόρτισης.

 

 

Σε δύο εκδόσεις η ηλεκτρική BMW iX- Θα παρουσιασθεί τον Νοέμβριο 2021 gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: