Ρεζέρβα η κίτ επισκευής

Στην Ελλάδα ακόμη προτιμούν τη ρεζέρβα και όχι το κιτ επισκευής.

Του Πέρη Χαλάτση

Ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλοντας να περιορίσουν το κόστος στα καινούργια αυτοκίνητα  έχουν καταργήσει τη ρεζέρβα και αντί αυτής τοποθετούν κίτ επισκευής ελαστικών.

Από τη μια μεριά η απόφασή αυτή είναι σωστή.

Γιατί το κιτ επισκευής είναι πιο εύκολο στη  χρήση.

Είναι πιο  φθηνό σε σχέση με τη ρεζέρβα με ελαστικό.

Και γιατί  εξοικονομείται  χώρος στο πορτμπαγκάζ.

Όμως το κίτ επισκευής δεν λύνει πάντα το πρόβλημα όπως συμβαίνει με τον πατροπαράδοτο τρόπο της ρεζέρβας.

Σε μια πρόσφατη παρουσίαση ενός καινούργιου SUV περάσαμε ορεινές περιοχές  που το χειμώνα λόγω της χιονόπτωσης η πρόσβαση είναι δύσκολη. Οι δρόμοι γεμάτο τρύπες και παγίδες. Και εκεί πήραμε την πρώτη γεύση από την άγνοια που υπάρχει στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με τα κίτ επισκευής. Στην άκρη του δρόμου με σκασμένο λάστιχο ένας οδηγός μας ζητάει βοήθεια. Δεν έχει ρεζέρβα αλλά κίτ επισκευής. Μόνο που δεν ξέρει να το χρησιμοποιήσει.

Πρώτη διαπίστωση – σε έρευνα που κάναμε αργότερα – είναι ότι ελάχιστοι πωλητές αυτοκινήτων κάνουν επίδειξη στους πελάτες τους πως δουλεύει το κίτ επισκευής. Μάλλον ούτε οι ίδιοι το γνωρίζουν.

Δεύτερη διαπίστωση είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος ελέγχου για να είσαι σίγουρος ότι το κίτ επισκευής δεν έχει κάποια βλάβη. Για παράδειγμα ο οδηγός που σε μια ερημική περιοχή, στο δρόμο προς το χωριό Κυριάκι  Βοιωτίας, στις πλαγιές του Ελικώνα, είχε μείνει αβοήθητος , θα περνούσε τη νύκτα του εκεί αν δεν σταματούσαμε να τον βοηθήσουμε.

Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι οι ελληνικοί επαρχιακοί δρόμοι δεν έχουν καμιά  σχέση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς. Δεν  υπάρχει μέριμνα γι αυτό υπάρχει αυτή η εικόνα εγκατάλειψης. Πρέπει  να πλησιάζουν εκλογές για να δούμε κάποια κίνηση εντυπωσιασμού. Κάι πάλι όποια ασφαλτόστρωση γίνεται είναι άρπα κόλα.

Τα αυτοκίνητα που είναι 4Χ4 και κινούνται σε δύσβατες περιοχές δεν είναι δυνατόν να πουλιούνται με κιτ επισκευής. Πρέπει να είναι εξοπλισμένα απαραίτητα με ρεζέρβα.

Βέβαια υπάρχει πρόβλεψη  για παραγγελία με ρεζέρβα  και φυσικά υπάρχει και ο απαραίτητος χώρος .Θα έχετε παρατηρήσει ότι όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται με κιτ επισκευής έχουν στο πορτμπαγκάζ τον προβλεπόμενο χώρο για ρεζέρβα. Όπως τον είχαν πάντα.

Καλό θα είναι οι εταιρίες να έχουν στο στάνταρ εξοπλισμό ρεζέρβα ειδικά  στα αυτοκίνητα εκτός δρόμου η SUV.

Κάποιοι θα με κατηγορήσετε ότι η άποψη αυτή είναι οπισθοδρομική. Σας διαβεβαιώνω όμως ότι αν η ρεζέρβα( ζαντο-λάστιχο)  είχε μικρότερο κόστος από το κίτ επισκευής καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα τολμούσε να το προτείνει.

Μην μπερδεύουμε το κόστος με το σωστό και το  λάθος . ‘Άλλωστε αυτοί που σέβονται τους πελάτες τους, προτείνουν με ένα πρόσθετο κόστος την αγορά της ρεζέρβας.

Ρεζέρβα η κίτ επισκευής

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: