Πόσο διαμορφώθηκαν οι τιμές στο αναβαθμισμένο Jeep Compass

Παρά το γεγονός ότι το Jeep Compass είναι ένα αρκετό καλό C-SUV , οι επικεφαλής της Stellantis  προχώρησαν σε αλλαγές με σκοπό να το αναβαθμίσουν και να πλησιάσουν τους πελάτες μεγάλων και ακριβότερων εκδόσεων που θέλουν  «βαρύ» τεχνολογικό εξοπλισμό.

Σχεδιαστικά άλλαξαν μπροστά και πίσω τα φωτιστικά σώματα και καθιέρωσαν την  τεχνολογία full-LED από τη βασική έκδοση. Το νέο Compass έχει μια φρεσκαρισμένη εμφάνιση, μια ποιοτική ψηφιακή αναβάθμιση, έναν «ζωντανό» κινητήρα και ένα καλύτερο αυτόματο κιβώτιο.

Ας δούμε όμως αναλυτικά ποιες είναι αυτές οι παρεμβάσεις που άλλαξαν τελείως τα στάνταρ του Compass από τη βασική τους κιόλας έκδοση.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το Compass 1.3 T (DDCT 2WD) στην έκδοση Limited με τους 150 ίππους. Όταν με ρωτούσαν στο δρόμο πόσα κυβικά ήταν το αυτοκίνητο που οδηγούσα, έβλεπα την απογοήτευσή τους όταν άκουγαν  ότι είναι  1300 κ.εκ.  Και όταν με τη σειρά μου τους  ρωτούσαν γιατί αυτή η απογοήτευση όλοι μου έλεγαν…

«Θα σέρνεται με τόσα λίγα κυβικά».

Και όμως το αυτοκίνητο δεν σέρνεται. Γιατί ο κινητήρας είναι τούρμπο και αποδίδει 150 ίππους.  Για τους δύσπιστους να επισημάνουμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ είναι 9.2’’ (εργοστασιακή μέτρηση) ενώ η τελική αγγίζει τα 200 χλμ.

Το Compass 1.3 T είναι ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο, με σημαντικές αναβαθμίσεις στα στοιχεία που εστιάζουν οι Ευρωπαίοι οδηγοί. Άλλο στυλ , νέα τεχνολογία στην ασφάλεια, πιο χρηστικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Οι σχεδιαστές τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά προσέγγισαν ακόμη περισσότερο στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων χωρίς φυσικά να αλλοιώσουν το βασικό χαρακτήρα της φίρμας Jeep. Και όπως λένε αυτές οι σχεδιαστικές αλλαγές θα επηρεάσουν τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

Ένας μη παρατηρητικός οδηγός μπορεί να μην εντοπίσει όλες τις αλλαγές που έγιναν εξωτερικά. Όπως για παράδειγμα τα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω που διατηρούν το σχεδιαστικό τους μοτίβο. Στο νέο Compass είναι πιο λεπτά και φυσικά πιο όμορφα. Σχεδιαστικές αλλαγές έγιναν στον προφυλακτήρα, την εισαγωγή του αέρα που αγκαλιάζουν τα φώτα ομίχλης και τις ζάντες που στο «δικό» μας αυτοκίνητα ήταν 19άρες.

Μεγαλύτερες και πιο εντυπωσιακές αλλαγές έγιναν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί το  μεγάλο ταμπλό  κυριαρχεί. Ποιοτικότερα είναι τα υλικά που χρησιμοποιούνται ενώ πιο όμορφο και λειτουργικό είναι το νέο τιμόνι. Γενικότερα άλλαξε ο εσωτερικός διάκοσμος που έγινε πιο premium .

Στον νέο εσωτερικό σχεδιασμό έχει δοθεί έμφαση στις κομψές γραμμές, στην πρακτικότητα και στην υψηλή τεχνολογία. Εντυπωσιακός είναι ο νέος, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 10,25’’ και οθόνη πολυμέσων διάταξης “tablet” με οθόνη 10,1’’ και κάμερα 360ο. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Jeep στην Ευρώπη τοποθετείται το πλέον προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 (ασύρματο mirroring, ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών smartphones και συμβατότητα με δίκτυα 5G)  αλλά και το σύστημα Highway Assist, το οποίο προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Η  λίστα επιλογών ADAS περιλαμβάνει περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ο οδηγός μέσω της εφαρμογής My UConnect,  μπορεί  να ελέγχει την κατάσταση του αυτοκινήτου του από απόσταση, να το κλειδώνει/ξεκλειδώνει αλλά και να απολαμβάνει σειρά υπηρεσιών προηγμένης συνδεσιμότητας. Στα καινούρια κινητά η φόρτιση γίνεται ασύρματα.

Οι  αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό ,είναι τριπλάσιας χωρητικότητας σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει και κλείνει με το τηλεκοντρόλ. Χωρίς να την αγγίξετε. Αυτό εξυπηρετεί κυρίως όταν το αυτοκίνητο είναι λερωμένο. Στο νέο Compass η χωρητικότητα είναι 438 λίτρα ενώ με πεσμένα τα καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.387 λίτρα.

Το μόνο που δεν έχει είναι ρεζέρβα ασφαλείας. Η Jeep ακολουθεί τη γενικότερη οδηγία και διαθέτει κιτ επισκευής ελαστικού fix and go.Εδώ διαφωνούμε γιατί όταν έχεις Jeep θα κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Πράγμα που σημαίνει αν σε μια κοφτερή πέτρα σκίσεις το ελαστικό σου το κιτ δεν μπορεί να σου προσφέρει καμιά βοήθεια. Ακινητοποιείσαι και περιμένεις την οδική βοήθεια. Το έχουμε ξαναπεί.  Το κιτ επισκευής ελαστικού είναι χρήσιμο μόνο αν κινείσαι σε αξιοπρεπείς δρόμους και αποφεύγεις το χώμα και τις πέτρες.

Κινητήρας βενζίνης 1.3Τ

Η γκάμα του νέου μοντέλου εφοδιάζεται με ένα ευρύ σύνολο κινητήρων Euro 6D-Final βενζίνης και diesel με χαμηλές εκπομπές CO2, καθώς και με το πρωτοποριακό Plug-in Hybrid υβριδικό σύστημα 4xe.

Μπορείτε να βρείτε το Compass με Τurbo κινητήρα  βενζίνης 1.3Τ με απόδοση 130hp με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η το Compass με Τurbo -σαν αυτό της δοκιμής μας — με Τurbo κινητήρα βενζίνης 1.3Τ με απόδοση 150hp . Αυτό είναι διαθέσιμο  μόνο για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT 6 σχέσεων. Όμως και οι δύο εκδόσεις έχουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοση της μέγιστης ροπής 270Nm σε χαμηλότερες σ.α.λ. (1.560 αντί 2.500).

Ο κινητήρας στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας (1.332 κ.εκ) λειτουργεί με το σύστημα Multiair III με άμεσο ψεκασμό και στροβυλοσυμπιεστή καυσαερίων. Ο κινητήρας τους 150 ίππους τους αποδίδει στις 5.500 στροφές ενώ η ροπή αποδίδεται στα 270 Nm στις 1.560 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.Το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Στο ταξίδι οι επιβάτες ούτε ταλαιπωρούνται ούτε στριμώχνονται.Οι διαστάσεις είναι 4.404 mm (μήκος) 1.874 mm (πλάτος) και 1.694 mm ύψος. Το μεταξόνιο είναι 2.636 mm.

Στο δρόμο το Compass κινείται άνετα και ξεκούραστα. Το τιμόνι είναι υπάκουο και αντιδρά αμέσως στις εντολές του οδηγού ενώ έχει πάνω του όλες τις ρυθμίσεις με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος για να μην αποσπά την προσοχή του.

Έχει καλό πάτημα στο δρόμο και δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό οι εξωτερικές ανωμαλίες του οδοστρώματος .Σ αυτό βοηθούν οι σωστές αναρτήσεις αλλά και τα μεγάλα ελαστικά διαστάσεων 235/45 R19.

Τα αμορτισέρ σε όλες τις εκδόσεις είναι τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) για καλύτερη απόκριση, πιο δυναμική συμπεριφορά και ακόμα καλύτερο επίπεδο απόσβεσης και ποιότητας κύλισης.

Μπορεί το αυτοκίνητο να μην έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς ωστόσο σε βατούς χωμάτινους δρόμους οδηγείται ευχάριστα και σχετικά γρήγορα. Άλλωστε η απόσταση από το έδαφος είναι 198 mm και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας μη βρει σε κάποια πέτρα.

Η κατανάλωση καυσίμου (WLTP) στη μικτή διαδρομή είναι 6.6 λίτρα ενώ οι εκπομπές  CO2 είναι 152. Στην Αθήνα με τα συνεχόμενα σταμάτα –ξεκίνα η κατανάλωση έφθασε τα 8.6 λίτρα/100 χλμ. Το Compass το οδηγήσαμε στην εθνική οδό, σε φιδίσιους δρόμους αλλά και στο χώμα. Με τέσσερα άτομα χωρίς αποσκευές κινήθηκε αξιοπρεπέστατα.

Στις χαμηλές ταχύτητες ορισμένες φορές αισθανθήκαμε κάποια κομπιάσματα στην αυτόματη αλλαγή σχέσεων. Αντίθετα στις υψηλές ταχύτητες δεν καταλαβαίνεις τις αλλαγές. Χαμηλά κοντά στον αυτόματο επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει ένα μπουτόν με την ένδειξη «Sport». Όταν ο οδηγός πατήσει το κουμπί το αυτοκίνητο αλλάζει συμπεριφορά ακόμη και στις χαμηλές στροφές όπου εξαφανίζονται τα οποιαδήποτε κομπιάσματα. Λογικό αφού αυξάνεται η ισχύς. Προσωπικά μου άρεσε να το οδηγώ με πατημένο το κουμπί Sport.

Το νέο Compass διαθέτει το πλήρες πακέτο εξοπλισμού με φώτα τεχνολογίας Full-LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων UConnect, ADAS (Active brake assist, Active lane departure warning, Intelligent Speed Assist και brake assist και διζωνικό κλιματισμό.

Σε περίπτωση κινδύνου αν ο αισθητήρας διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο πλησιάζει εμπόδιο και ο οδηγός είναι αφηρημένος ,τότε τον προειδοποιεί ηχητικά με το σύστημα full speed FWD Collision Warn Plus.

Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.Το καταλαβαίνεις αμέσως από το μάζεμα που κάνει και το τρέμουλο στο τιμόνι όταν οι ρόδες πατήσουν  στη διαχωριστική γραμμή και ο οδηγός δεν έχει βγάλει φλάς.

Ακόμη αν ο αισθητήρας διαπιστώσει χαλάρωση των αντανακλαστικών του οδηγού, βγάζει ένδειξη να σταματήσει για καφεδάκι.

Όλες οι Plug-in Hybrid εκδόσεις 4xe έχουν λιανική τιμή Προ Φόρων κάτω από 40.000 ευρώ. Οι εκπομπές ρύπων είναι κάτω από 50g/km και απαλλάσσονται πλήρως από την καταβολή φόρου χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου.

Το σύνολο των εκδόσεων του νέου Compass καλύπτονται με 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας. Η συντήρηση γίνεται κάθε 15.000χλμ ή κάθε 12 μήνες.

Η τιμή εκκίνησης είναι 26.200 ευρώ (1.3 lt 130 PS – 6άρι μηχανικό). Η τιμή εκκίνησης με το αυτόματο κιβώτιο είναι 28.400 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε (εξοπλιστική έκδοση Limited) κοστίζει 31.500έχει  της δοκιμής μας 27.900 ευρώ

 

 

Πόσο διαμορφώθηκαν οι τιμές στο αναβαθμισμένο Jeep Compass gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: