Πως έβλεπαν οι παππούδες μας στο δρόμο- Πώς βλέπουμε εμείς σήμερα

 

ΟΙ παλιότεροι θα θυμόσαστε ότι η οδήγηση τη νύχτα σε δρόμους χωρίς φωτισμό ήταν μαρτύριο. Και αυτό γιατί τα φώτα των αυτοκινήτων ήταν τόσο ασθενή που οι οδηγοί δυσκολεύονταν να οδηγήσουν με ασφάλεια αφού δεν έβλεπαν σχεδόν καθόλου σε μακρινή απόσταση.

Ένας ποδηλάτης  με κόκκινο φωτάκι στον προφυλακτήρα του , από  απόσταση 12 μέτρων ήταν σχεδόν αόρατος. Φαντασθείτε οι πεζοί  δεν φαίνονταν  παρά μόνο αν έφτανες σε απόσταση πέντε μέτρων. Ευτυχώς τα συστήματα φωτισμού από τις λυχνίες ασετιλίνης  εξελίχθηκαν με σύγχρονους προβολείς xenon και LED.

Οι προβολείς Xenon έχουν σχεδόν τριπλάσια ισχύ από αυτή των λαμπτήρων αλογόνου. Όπως και οι προηγμένοι προβολείς LED που αποτελούν εξοπλισμό μοντέλων όπως το Ford Edge, τα φώτα xenon παράγουν ένα λαμπερό λευκό φως που τους κάνει να φαίνονται μέχρι πέντε φορές φωτεινότεροι, σε σχέση με το κιτρινωπό φως των λαμπτήρων αλογόνου.

Η Ford έκανε μια σύγκριση  προβολέων αυτοκινήτων της  από τον περασμένο αιώνα μέχρι σήμερα και με τις κατάλληλες φωτογραφίσεις αποδεικνύει τα θετικά αποτελέσματα της σύγχρονης τεχνολογίας. Το σενάριο φωτογράφισης ξεκινάει το 1907 –δηλαδή πριν από  109 χρόνια — και φτάνει μέχρι το 2016. Πρόκειται για μια προσομοίωση του ίδιου σεναρίου νυχτερινής οδήγησης με έξι αυτοκίνητα σε χρονικό πλαίσιο 109 ετών.

Με τη νέα τεχνολογία των προβολέων Ford, οι σημερινοί  οδηγοί πραγματικά απολαμβάνουν την οδήγηση τη νύχτα. Οι σύγχρονοι  προβολείς μπορούν όχι μόνο να κάνουν τη νύχτα μέρα αλλά να ακολουθούν και την κατεύθυνση που έχει το αυτοκίνητο αλλάζοντας τη δέσμη πότε δεξιά και πότε αριστερά. Τα φώτα τώρα προσαρμόζονται στην ταχύτητα και το περιβάλλον. Και το βασικότερο με τα νέα εξελιγμένα  συστήματα που εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες , τα  αυτοκίνητα μπορούν να φρενάρουν αυτόματα τη νύχτα ακόμη και μπροστά σε πεζούς.

Ο φωτισμός  προσαρμόζεται στην ταχύτητα και το περιβάλλον. Οι φωτεινές δέσμες ‘σβήνουν’ σταδιακά στα άκρα τους και όχι απότομα, για να μπορούν τα αντικείμενα στο σκοτάδι να γίνονται επίσης σταδιακά ορατά αντί απλώς να ‘εμφανίζονται ξαφνικά’.

Μία σειρά φωτογραφιών όπου φαίνεται τι βλέπουν οι οδηγοί μέσα από τα αυτοκίνητα, από την εποχή του 1908 Ford Model T μέχρι σήμερα στο τιμόνι μιας σύγχρονης Ford Mustang ρίχνει φως στην εξέλιξη της τεχνολογίας των προβολέων. Ένας ποδηλάτης βρίσκεται σε απόσταση μόλις 12 m μπροστά από κάθε αυτοκίνητο με αναμμένα φώτα.

Οι οδηγοί του Model T – με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ 1908 και 1927 – έπρεπε πρώτα να ανάβουν τις λάμπες ασετιλίνης πριν ξεκινήσουν το ταξίδι. Οι σημερινοί οδηγοί όχι μόνον ωφελούνται από τους λαμπερούς προβολείς xenon και τους προβολείς LED αλλά και από την τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος μπροστά από έναν πεζό. Οι υπόλοιπες φωτογραφίες δείχνουν τα φώτα των αυτοκινήτων στο πέρασμα των δεκαετιών του 1930, 1960, 1970 και 1990.

Δείτε αυτές τις φωτογραφίες που δείχνουν καθαρά πόσο ευκολότερο είναι για τους σημερινούς οδηγούς να βλέπουν έναν ποδηλάτη να διασχίζει το δρόμο σε απόσταση μόλις 12 m, συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές.

*** Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στο Heritage Centre της Ford, στο Dagenham, UK, και χρησιμοποιήθηκαν τα μοντέλα  Ford Model T (1908), Ford Model Y (1932), Ford Anglia 105e (1966 — λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1959), Ford Fiesta (1976), Ford Mondeo (1994) και μία  Ford Mustang GT (2016) φωτίζοντας το σκηνικό από σχεδόν 12 m απόσταση. Ρυθμίσεις κάμερας για όλες τις φωτογραφίες: iso 1600, έκθεση 1/13, διάφραγμα f/9. Οι  φωτογραφίες δείχνουν τα φώτα των αυτοκινήτων στο πέρασμα των δεκαετιών του 1930, 1960, 1970 και 1990.

 

 

 

 

 

Πως έβλεπαν οι παππούδες μας στο δρόμο- Πώς βλέπουμε εμείς σήμερα

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: