Πως είναι στημένο το νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 που κέρδισε το Ράλι Μόντε Κάρλο 2022

To Rally Monte Carlo 2022 τέλειωσε και τώρα τα βλέμματα έχουν στραφεί στη Σουηδία όπου από τις 24 έως τις 27 Φεβρουαρίου θα γίνει ο 2ος αγώνας  του  FIA World Rally Championship. Στόχος της M-Sport Ford WRT είναι νίκη και στη Σουηδία.

Ας δούμε όμως τι έγινε στον 1ο αγώνα της χρονιάς.

O εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sébastien Loeb έχοντας στο μπάκετ του συνοδηγού την Isabelle Galmiche αξιοποίησε την εμπειρία του, τον ενθουσιασμό της ψύχραιμης συνοδηγού του και την αξιοπιστία του νέου M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 και κέρδισε το δύσκολο ράλι που έγινε στις χιονισμένες γαλλικές βουνοπλαγιές . Μπορεί τα περισσότερα χιλιόμετρα φέτος να μην είχαν χιόνι είχαν όμως σε πάρα πολλά σημεία πάγο.

Στον αγώνα ξεκίνησαν τέσσερα  Ford Puma Hybrid Rally, της Μ-Sport Ford WRT. Τα πληρώματα ήταν εκτός από το δίδυμο των νικητών οι Craig Breen-Paul Nagle, Adrien Fourmaux- Alexandre Coria και  Gus Greensmith-Jonas Anderson

Από τα τέσσερα πληρώματα μόνο το δίδυμο Adrien Fourmaux- Alexandre Coria εγκατέλειψαν μετά από μια τρομακτική έξοδο που είχαν. Χτύπησαν σε ένα βράχο και κατέληξαν με κατεστραμμένο το Puma στην πλαγιά του βουνού. Ευτυχώς τα συστήματα ασφαλείας είναι άριστα και το πλήρωμα βγήκε από το αυτοκίνητο χωρίς τραυματισμούς.

Οι Craig Breen-Paul Nagle τερμάτισαν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης και οι Gus Greensmith-Jonas Anderson στην 5η θέση της γενικής. Ήταν ο πρώτος τερματισμός στην καριέρα του Gus Greensmith στο WRC και δικαιολογημένα το πανηγύρισε.

Με αυτές τις θέσεις το νέο Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 απέδειξε την ταχύτητα και αξιοπιστία του στις απαιτητικές ειδικές διαδρομές του Ράλι Μόντε Κάρλο.

Η αγωνιστική ομάδα της Ford έκανε σωστά που δεν εξέλιξε το Fiesta σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς και επένδυσε στο ολοκαίνουριο Puma. Η M-Sport Ford WRT έκανε φοβερή δουλειά κάτι που αναγνώρισαν οι άλλες δύο εργοστασιακές ομάδες της Toyota και της Hyundai.

Ο Tim Jackson, Επικεφαλής Μηχανικός Εξέλιξης του M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, λίγες ημέρες πριν την έναρξη του 1ου αγώνα του WRC για το 2022 αναφέρθηκε στη διάταξη αλλά και την τεχνολογία που βρίσκεται πίσω από το υβριδικό μηχανικό σύνολο του νέου «όπλου» της Ford στο WRC.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο ίδιος EcoBoost που χρησιμοποιούσε το Fiesta WRC, ενώ το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είναι πλέον 5 σχέσεων, με πιο απλοποιημένη τεχνολογία για χαμηλότερο κόστος.

Το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης της κίνησης στο  νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, εξακολουθεί να είναι τετρακίνητο χωρίς ωστόσο να διαθέτει κεντρικό διαφορικό.

Η σημαντικότερη ωστόσο διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι η υβριδική μονάδα, η οποία προσθέτει μία «ένεση ισχύος» 100kW, με αποτέλεσμα η μέγιστη απόδοση της μονάδας κίνησης να μπορεί να φτάνει έως και τους 530 περίπου ίππους – κάτι που καθιστά το νέο Ford Puma Hybrid Rally1 εξαιρετικά συναρπαστικό στην οδήγηση!

Αυτό ακριβώς είπε ο S.Loeb στον τερματισμό: « Το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό. Συναρπαστικό στην οδήγηση. Το χάρηκα».

Το νέο Puma Hybrid Rally1 κέρδισε στην πρεμιέρα της νέας υβριδικής εποχής του FIA World Rally Championship και ανέβηκε πρώτο στη ράμπα του τερματισμού.

Κυριάρχησε στο 90ο Ράλι Μόντε Κάρλο και έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του. Η φετινή νίκη είναι σημαντική αφού την τελευταία φορά που η M-Sport Ford WRT είχε κερδίσει ήταν το 2018 στο Ράλι Μ. Βρετανίας.

Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αγώνα της χρονιάς, η M-Sport Ford WRT τίθεται επικεφαλής στην κούρσα του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών με 42 βαθμούς στο σύνολο.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford εισάγει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης επόμενης γενιάς που ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την ρολάρισμα και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 3,9 kWh, πριν τη χρησιμοποιήσει για να υποστηρίξει τον κορυφαίο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα EcoBoost των 1,6 λίτρων EcoBoost με επαναλαμβανόμενες «τονωτικές ενέσεις» διάρκειας έως και τριών δευτερολέπτων μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW.

Το Μ-Sport Ford Puma Rally1 μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το ηλεκτροκίνητο σύστημά του για την κίνηση μέσα σε πόλεις, το service park καθώς και σε επιλεγμένα τμήματα μεταξύ των ειδικών διαδρομών χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας μια εξωτερική πηγή στα ειδικά σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών, με μια επαναφόρτιση να διαρκεί περίπου 25 λεπτά. Με βάρος 95 κιλά, το υβριδικό σύστημα ψύχεται με υγρό και αέρα και βρίσκεται μέσα σε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό περίβλημα για να αντέχει τόσο στην πρόσκρουση όσο κα στις δυνάμεις g που αναπτύσσονται σε περίπτωση ατυχήματος.

Η γενική κατάταξη οδηγών και κατασκευαστών

Η έκδοση δρόμου του Ford Puma χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης 1.0 EcoBoost με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt που συμβάλει στην αύξηση της οικονομίας αλλά και της οδηγικής απόλαυσης . Μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα ανακτά ενέργεια για να φορτίσει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt, και λειτουργεί επίσης ως κινητήρας παρέχοντας υποβοήθηση ροπής που μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμου ή στη βελτίωση της απόδοσης, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.

Per Hal

Πως είναι στημένο το νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 που κέρδισε το Ράλι Μόντε Κάρλο 2022 gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: