Πανελλαδική παρουσίαση του νέου Grandland X της Opel

Του Πέρη Χαλάτση

Εδώ και αρκετό καιρό περιμέναμε το τρίτο  μοντέλο της Opel με τον κωδικό X . Είχαν προηγηθεί το Mokka X και το Crossland X. Η Opel είχε ανακοινώσει εδώ και αρκετούς μήνες την έλευση του νέου SUV , του μεγάλου Χ . Τώρα το Grandland X ήρθε στην Ελλάδα και βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις. Η κατηγορία που ανήκει το καινούργιο αυτοκίνητο είναι σίγουρα από τις πιο αναπτυσσόμενες. Ο κόσμος ψάχνει τα SUV που έχουν σύγχρονα συστήματα υποστήριξης , μεγάλη ασφάλεια και άνεση. Θέλουν να είναι μοντέρνα ,  να έχουν χώρους και  οι κινητήρες να μην σέρνονται.

Για να καταλάβετε πόσο έχει αλλάξει η λογική των νέων αγοραστών , σας λέω ότι  στην κατηγορία των συμπαγών, το μερίδιο των SUV από 7% το 2010 έχει φθάσει σήμερα το  20%.

Οδήγησα το Opel Grandland X πρίν από λίγα 24ωρα. Ξεκίνησα από την Αθήνα και έφθασα στην ορεινή Αχαΐα. Η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Opel στην Ελλάδα είχε «χαράξει» μια όμορφη διαδρομή που τα είχε όλα. Εθνική οδό, επαρχιακούς δρόμους γεμάτους στροφές. Για να πω την αλήθεια βγήκα λίγο από την προκαθορισμένη διαδρομή για να το οδηγήσω και στο χώμα. Για να έχω άποψη από το σύστημα IntelliGrip που προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια σε  όλες τις επιφάνειες του δρόμου.

Το Grandland X βασίζεται πάνω στο σασί του γνωστού μας Peugeot 3008. «Φοράει» τους ίδιους κινητήρες και έχει το ίδιο σύστημα μετάδοσης. Και είναι λογικό να έχει τόσες ομοιότητες αφού  η Opel ανήκει στο γαλλικό γκρουπ.

Το καπό φέρει την χαρακτηριστική πτυχή της Opel . Στο Grandland X θα παρατηρήσετε αμέσως τα  χρωμιωμένα πτερύγια που πλαισιώνουν το λογότυπο της μάρκας και εκτείνονται προς τους λεπτούς προβολείς LED σε σχήμα διπλού φτερού. Θα παρατηρήσετε ακόμη τους ανάγλυφους θόλους των  τροχών και τις προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Στην πίσω όψη του Grandland X, υπάρχει  ασημί ποδιά με ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής εκατέρωθεν. Από πάνω υπάρχουν πρόσθετα προστατευτικά και λεπτά πίσω φώτα LED που  υπογραμμίζουν το σπορ και στιβαρό χαρακτήρα του νέου μοντέλου.

Το καινούργιο αυτοκίνητο της Opel θα προσελκύσει την κατηγορία των οδηγών που θέλουν ένα καλό SUV  με χώρους και καλή οδική συμπεριφορά.

Και πέντε άτομα να ξεκινήσουν ένα μεγάλο ταξίδι  δεν θα διαμαρτυρηθούν. Έχει  μεγάλους χώρους και έτσι δεν υπάρχουν γκρίνιες από στριμώγματα. Το μήκος του είναι 4.477 mm, το  πλάτος 1,856 mm (χωρίς εξωτερικούς καθρέπτες) και το ύψος 1.609 mm. Στην άνεση βοηθάει το  μακρύ μεταξόνιο των 2.675 mm .

Στο εσωτερικό

Αυτό που θα χαρείτε στο εσωτερικό εκτός από την άνεση είναι η καλή ποιότητα με τις επενδύσεις και  το ταμπλό που δεν «βγάζει»  τριξίματα και ενοχλητικούς θορύβους . Πολύ καλός είναι ο πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα με οθόνη αφής. Τα χειριστήρια βρίσκονται σε τρεις οριζόντιες ζώνες, για ταχεία και διαισθητική πρόσβαση στις λειτουργίες infotainment, ελέγχου κλιματισμού και πλαισίου.

Τα καθίσματα έχουν καλή ποιότητα και σωστή στήριξη. Φυσικά ο οδηγός που κάθεται σε υπερυψωμένη θέση έχει τέλεια ορατότητα. Θερμαινόμενο (άχρηστο για την Ελλάδα) είναι το τιμόνι ενώ θερμαινόμενα είναι και τα καθίσματα μπροστά και πίσω. Η κρυστάλλινη ηλιοροφή είναι πανοραμική και οι επιβάτες χαίρονται το  άπλετο φως.

Μεγάλος είναι και  ο  χώρος αποσκευών . Με όλα τα καθίσματα όρθια το πορτμπαγκάζ χωράει  514 λίτρα ενώ αν πέσουν τα καθίσματα φθάνει τα  1.652  λίτρα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών είναι πολύ εύκολη και άνετη με την ελεγχόμενη από αισθητήρα πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει με απλή κίνηση του ποδιού.

Για να μην μπερδευόμαστε με το 3008 μπροστά, πάνω από την ποδιά, η  μάσκα φέρει το σήμα του Κεραυνού Opel Blitz.

Κινητήρες

Στην παρουσίαση υπήρχαν  δύο είδη κινητήρων. Ένας μικρός  με βενζίνη και ένας μεγαλύτερος με πετρέλαιο. Οδήγησα τις δύο εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα. Η μία με αυτόματο  κιβώτιο και η άλλη με το χειροκίνητο 6τάχυτο. Περισσότερο μου άρεσε αυτή με το αυτόματο κιβώτιο. Σημειώστε ότι στο βασικό τους εξοπλισμό διαθέτουν  σύστημα Start/Stop.

Όταν οδηγείς σε μποτιλιαρισμένους δρόμους είναι ιδανική η επιλογή με το αυτόματο κιβώτιο. Γιατί στην εθνική οδό δεν υπάρχει διαφορά με το χειροκίνητο. Βάζεις την 6η ταχύτητα, προγραμματίζεις το cruise control και δεν κουράζεσαι με αλλαγές.

Το Grandland X θα μπορείτε να το βρείτε με τους παρακάτω κινητήρες:

  • Με τον αλουμινένιο βενζινοκινητήρα  1.2 Turbo άμεσου ψεκασμού. Αποδίδει 96 kW/130 hp και έχει μέγιστη ροπή 230 Nm στις 1.750 rpm (κατανάλωση NEDC: στην πόλη 6,4 – 6,0 l/100 km, εκτός πόλης 4,9-4,5 l/100 km, μικτός κύκλος 5,5-5,1 l/100 km, 127-117 g/km CO2).
  • Με τον 1.6 diesel με 88 kW/120 hp που αποδίδει μέγιστη ροπή 300 Nm στις 1.750 rpm (κατανάλωση NEDC: στην πόλη 5,1-4,7 l/100 km, εκτός πόλης 4,2-3,5 l/100 km, μικτός κύκλος 4,6-4,0 l/100 km, 118-104 g/km CO2).
  • Γι αυτούς που αναζητούν ακόμα μεγαλύτερη ισχύ, η Opel θα επεκτείνει τη γκάμα κινητήρων του Grandland X στο άμεσο μέλλον και με έναν κορυφαίο diesel.
  • Στη γκάμα θα προστεθεί  σε λίγους μήνες και μια ακόμη έκδοση με νέο  οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο .

Σε όλη την εθνική οδό από τα διόδια της Ελευσίνας μέχρι και τα διόδια στον Ισθμό δεν χρησιμοποίησα ούτε το γκάζι ούτε το φρένο. Αλλά το σημαντικό δεν ήταν αυτό. Δεν ακούμπησα – δεν υπερβάλω σ αυτό- ούτε το τιμόνι.

Χρησιμοποίησα το σύστημα που έχει το Opel Grandland X με τις διαγραμμίσεις στο δρόμο. Είναι το σύστημα αναγνώρισης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning). Και σας πληροφορώ ότι λειτούργει υποδειγματικά. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε πλούσιο εξοπλισμό. Σημειώστε για να καταλάβετε τι εννοούσα όταν σας έλεγα στην αρχή για τους απαιτητικούς αγοραστές.  Φυσικά το σύστημα Opel OnStar προσφέρεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις ενώ υπάρχει η τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink συμβατών με Android Auto και Apple CarPlay.

Στον πλούσιο  βασικό εξοπλισμό, του αυτοκινήτου που οδήγησα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

Φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, βασισμένο σε κάμερα, Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Road Sign Recognition), έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας Cruise Control, Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), Radio R4.0 με δυνατότητα τηλεφώνου Bluetooth hands-free, σύστημα κλιματισμού (A/C) με φίλτρο σωματιδίων και οσμών, καθίσματα comfort με ποικίλες δυνατότητες ρύθμισης και διαιρούμενο 40:60 / αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα.

Το Grandland X περιλαμβάνει επίσης μία γκάμα υπερσύγχρονων συστημάτων υποστήριξης όπως :

Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) και Κάμερα 360° – είναι μερικά από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά.

Στα προαιρετικά συστήματα υπάρχει το Αυτόματο Σύστημα Προσαρμογής Ταχύτητας (Automatic Cruise Control) λειτουργία stop, που διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει ή επιταχύνει το Grandland X όταν χρειάζεται. Δικαιολογημένα το Grandland X για το εξαιρετικό επίπεδο ασφάλειας επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από την πεντάστερη κατάταξή του στο Euro NCAP.

Άριστος φωτισμός

Το Grandland X έχει  ισχυρούς προβολείς LED του Προσαρμοζόμενου Συστήματος Εμπρόσθιου Φωτισμού [Adaptive Forward Lighting (AFL)]. Λειτουργίες όπως φωτισμός στροφών, υποστήριξη μεγάλης σκάλας και αυτόματης ρύθμισης ύψους δέσμης, εγγυώνται εύκολη οδήγηση τις βραδινές ώρες σε δρόμους χωρίς καθόλου φωτισμό.

Το νέο Grandland X, καλύπτει τους πελάτες που θέλουν κάτι παραπάνω από το Opel Mokka X, που είναι κατά 20 cm περίπου μικρότερα σε μήκος και το Opel Crossland X.

Τι είναι το IntelliGrip

Επειδή μου έκαναν πολλές ερωτήσεις όταν παρουσίασα το Peugeot 3008 για το σύστημα IntelliGrip, σας λέω σύντομα σε τι χρησιμεύει.

Το IntelliGrip είναι ένα ηλεκτρονικό βοήθημα που εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση σε  όλες τις επιφάνειες του δρόμου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από πέντε προγράμματα οδήγησης. Το σύστημα, στη συνέχεια, προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει την ολίσθηση του τροχού εάν είναι απαραίτητο και, με το αυτόματο κιβώτιο, προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων καθώς και την απόκριση του γκαζιού. Έτσι το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή πρόσφυση και σταθερή συμπεριφορά ανεξάρτητα εάν το Grandland X κινείται σε χιόνι, λάσπη, άμμο ή βρεγμένη επιφάνεια.

Πανελλαδική παρουσίαση του νέου Grandland X της Opel

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: