Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο για την αξιολόγηση – Ποια ήταν τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία

Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό αλλά βελτιωτικό χαρακτήρα ενώ από την πλευρά τους οι Ομοσπονδίες εκτιμούν ότι δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση με αυτόν τον τρόπο που προτείνει το υπουργείο

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία προς τη Βουλή πραγματοποίησαν σήμερα εκπαιδευτικοί αντιδρώντας στο θέμα της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στο Μονομελές Εφέτειο Αθηνών όπου συζητήθηκε η έφεση της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ κατά της πρωτόδικης απόφασης για την απεργία — αποχή από την αξιολόγηση.

Την αντέφεση άσκησε το υπουργείο Παιδείας επί της πρωτόδικης απόφασης που έκρινε την απεργία — αποχή παράνομη, ζητώντας να κριθεί και καταχρηστική.

Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό αλλά βελτιωτικό χαρακτήρα ενώ από την πλευρά τους οι Ομοσπονδίες εκτιμούν ότι δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση με αυτόν τον τρόπο που προτείνει το υπουργείο.

Σήμερα μαζί με τους εκπαιδευτικούς μαθητές και φοιτητές πραγματοποίησαν ξεχωριστές πορείες και συναντήθηκαν με την πορεία των εκπαιδευτικών. Ακολούθως πήγαν από κοινού προς τη Βουλή.

Ποσοστά συμμετοχής στην απεργία

Τα ποσοστά συμμετοχής στη σημερινή απεργία των εκπαιδευτικών είναι σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας σε συγκεντρωτικό ποσοστό δασκάλων και καθηγητών 45 % ενώ σύμφωνα με την ΔΟΕ η συμμετοχή στην απεργία των δασκάλων έφθασε το 70%, με βάση τα στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.

Ανάλογο ποσοστό δίνει και η ΟΛΜΕ για την συμμετοχή των καθηγητών στην σημερινή απεργία ενώ οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες θα συνεδριάσουν εκ νέου προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Σε ότι αφορά στο μήνυμα της σημερινής ημέρα, το μόνο μήνυμα που υπάρχει αυτή την στιγμή είναι ότι 6.100 σχολεία έχουν ήδη προχωρήσει στην αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία τους αντιλαμβάνονται την σημασία της είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου

Σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι «το ΥΠΑΙΘ, με τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, στοχεύει στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Ειδικότερα, στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους, που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες».

Η υπόθεση ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα όταν η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή κατά των Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» που στοχεύει στη μη εφαρμογή του ψηφισμένου από τη Βουλή των Ελλήνων νόμου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.

Όπως είπε το υπουργείο, «οι Ομοσπονδίες τάχθηκαν έναντι κάθε έννοιας αξιολόγησης εξ αρχής, πριν ακόμη την ψήφιση του νόμου 4692/2020 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και του νόμου 4823/2021 για αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Και μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών καλεί τους συναδέλφους τους να τους παραβούν και μάλιστα σε απεργία-αποχή αόριστης διάρκειας, από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με μία βελτιωτική διαδικασία αξιολόγησης, που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

.

Πηγή: Protothema.gr

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: