Οι πρωτοποριακές ψηφιακές υπηρεσίες του Γενικού Προξενείου στη Νέα Υόρκη

Το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη καταφέρνει να αποτελεί πιλότο για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του

Πρωτοποριακές ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες που συναλλάσσονται μαζί του προσφέρει το Γενικό Προξενείο της χώρας μας στη Νέα Υόρκη. Αξιοποιώντας, μάλιστα, εφαρμογές και δημιουργώντας ηλεκτρονικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες μιας προξενικής αρχής, το προξενείο της Νέας Υόρκης καταφέρνει να αποτελεί πιλότο για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του, τόσο στους Ελληνες ομογενείς, και στους πολίτες άλλων χωρών που θα απευθυνθεί σ’ αυτό, ανοίγοντάς τους τον δρόμο προς την Ελλάδα είτε για τουρισμό είτε για επαγγελματικούς λόγους.

Παρουσιάζοντας χθες το ηλεκτρονικό πρόσωπο του προξενείου στον υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για θέματα αποδήμου ελληνισμού, Ανδρέα Κατσανιώτη, ο γενικός πρόξενος της χώρας μας στη Νέα Υόρκη, Κωνσταντίνος Κούτρας, εξήγησε στην πραγματικότητα πως η εμπειρία από την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες λειτούργησε για τη δημιουργία και εφαρμογή, ακολούθως στην πράξη, ενός online προξενείου όπου ο πολίτης λαμβάνει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, την καθοδήγηση, αλλά και τα έντυπα-φόρμες που τυχόν απαιτούνται για την ικανοποίηση ενός αιτήματός του.


Ο γενικός πρόξενος στη Ν.Υόρκη Κωνσταντίνος Κούτρας παρουσιάζει την ψηφιακή πλατφόρμα του προξενείου

Όπως εξήγησε ο κ. Κούτρας το προξενείο -που είναι το μεγαλύτερο της χώρας μας, ενώ οι άνθρωποι στην αρμοδιότητά του μπορεί να κατοικούν ακόμη και σε απόσταση 6-7 ωρών με το αυτοκίνητο- κατακλυζόταν καθημερινά από εκατοντάδες τηλεφωνήματα ανθρώπων που κατά βάση ζητούσαν πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την ικανοποίηση αιτήματός τους. Ολες αυτές οι πληροφορίες κωδικοποιήθηκαν και ο «ψηφιακός βοηθός» είναι σε θέση να απαντά σε όλες τις απορίες των πολιτών. Για ορισμένες υπηρεσίες, όπως μιας σειρά βεβαιώσεων, όλα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά. Για άλλες όμως, όπως η έκδοση διαβατηρίου, ληξιαρχικά ζητήματα ή πληρεξούσια που απαιτείται φυσική παρουσία, ο ενδιαφερόμενος καθοδηγείται μέσω της πλατφόρμας του προξενείου βήμα-βήμα και παίρνει ραντεβού για το τελικό βήμα στο προξενείο ενώ έχει βεβαιωθεί ότι δεν θα χρειασθεί να το επισκεφθεί και δεύτερη φορά: Γνωρίζει εκ των προτέρων τα δικαιολογητικά, έχει τη δυνατότητα να τα αποστείλει ηλεκτρονικά ή με αλληλογραφία και να πάει στο προξενείο της Νέας Υόρκης μόνο για να υπογράψει και να παραλάβει το διαβατήριο ή ότι άλλο έχει αιτηθεί να λάβει.

Η εφαρμογή του ψηφιακού συστήματος έχει διπλό όφελος: Μειώνει το χρόνο απόκρισης της διοίκησης και την ταλαιπωρία του πολίτη, ενώ παράλληλα οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι αύξησε και την παραγωγικότητα των υπηρεσιών. Όπως εξήγησε στον υφυπουργό Εξωτερικών κ.Κατσανιώτη ο Γενικός Πρόξενος της χώρας μας ση Ν. Υόρκη, Κωνσταντίνος Κούτρας το 2019 προ πανδημίας το προξενείο είχε εκδώσει συνολικά 1.738 διαβατήρια. Το 2020 ο αριθμός έφτασε τα 2.735 διαβατήρια, ενώ έως τα μέσα του Οκτωβρίου φέτος ο αριθμός των εκδοθεντων διαβατηρίων εκτοξεύθηκε στα 3.637. Η πανδημία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης, προκειμένου να διευκολύνονται ταξίδια προς την Ευρώπη, ωστόσο η εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος ήταν αυτή που επέτρεψε στο προξενείο να ανταποκριθεί.

Το συγκεκριμένο προξενείο ωστόσο, με την εφαρμογή ηλεκτρονικού προγράμματος είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσα χρήματα έχει εισπράξει από τους πολίτες ανά κατηγορία (διαβατήρια, χαρτόσημα κ.λπ.) και ανά ημέρα ακόμη, ενώ παρέχει τη δυνατότητα πληρωμής και με πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες.


Ο Κ. Κούτρας εξηγεί πώς λειτουργούν οι υπηρεσίες του προξενειου που συναλλάσσονται με τους πολίτες

Η πλατφόρμα που λειτουργεί στο προξενείο της Νέας Υόρκης περιλαμβάνει και την επιλογή της αξιολόγησής της από τους πολίτες, που στη συντριπτική τους πλειονότητα δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι. Το επόμενο βήμα είναι να ακολουθήσουν το «μοντέλο της Υόρκης» και οι υπόλοιπες προξενικές αρχές με προτεραιότητα εκείνες που εξυπηρετούν περισσότερους πολίτες.



.

Πηγή: Protothema.gr

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: