Οι διευκρινίσεις του  ΣΕΑΑ για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα

Τo περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (Euro 5b) αποφάσισε, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο απαγορευτική την εισαγωγή των συγκεκριμένων οχημάτων στην Ελλάδα. Το περιβαλλοντικό τέλος που θα καταβάλλουν όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ανέρχεται σε 1.000 ευρώ, όπως δηλαδή ακριβώς ισχύει και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν πρώτη  Άδεια Κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014, δηλαδή αφορά οχήματα με ηλικίες από 10 έως και 8 έτη.

Η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και Euro 5a προκάλεσε την έντονη αντίδραση των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταθέτοντας και σχετική καταγγελία.

Ωστόσο δημιουργήθηκαν εύλογα μια σειρά από απορίες κυρίως από κατόχους αυτοκινήτων Euro 5a και Euro 5b αλλά και από υποψήφιους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ένα από τα βασικά ερωτήματα είναι. Ποιοι θα πληρώνουν το περιβαλλοντικό τέλος. Οι έμποροι που τα εισάγουν η οι αγοραστές.

Η απάντηση είναι οι έμποροι.

Όσοι έχουν αυτοκίνητο Euro 5a η 5b θα πρέπει να πληρώνουν το νέο περιβαλλοντικό τέλος;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ.

Ωστόσο ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων  (ΣΕΑΑ) , έχοντας λάβει τα ερωτήματα που έχουν προκύψει από την καινούργια νομοθετική ρύθμιση που έκανε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με ανακοίνωσή του διευκρινίζει τα εξής:

  1. Το «Περιβαλλοντικό τέλος» είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά.
  2. Πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτου ηλικίας. Το 2020 αντικαταστάθηκε: α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).
  3. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στο σύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.
  4. Η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro 6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C.

Οι διευκρινίσεις του  ΣΕΑΑ για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: