O οίκος Alexander McQueen κάνει τη διαφορά. Παρουσιάζει διαχρονικά ρούχα στην πασαρέλα με μια συλλογή αφιερωμένη στη βιώσιμη μόδα

Διάβασε ακόμη:
 

Όταν, λοιπόν, βλέπεις ανθρώπους ή καλύτερα σχεδιαστές να μιλάνε για τη βιωσιμότητα στη μόδα και να την,τάχα μου, υποστηρίζουν, χωρίς στην πραγματικότητα να είναι ενεργοί με κάποιο τρόπο, γινόμαστε όπως η : γεμίζουμε με οργή. Πιστεύω, λοιπόν, ότι πρέπει να αλλάξουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα και οι εταιρίες/κολοσσοί να θυσιάσουν κάτι από τις κερδοφόρες επιχειρήσεις τους με σκοπό να κάνουν τις υπηρεσίες τους πιο πράσινες. Η Sarah Burton, οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση και γίνεται από τις πρώτες σχεδιάστριες που εργάζεται σε έναν τεράστιο οίκου και που παρουσιάζει μια συλλογή από ανακυκλώσιμα υλικά.

Δες ακόμη:
 

Μέσα από μια εκπληκτική συλλογή που, όπως λένε οι Αμερικάνοι “it takes a village”, χρειάστηκε να συμβάλλει όλη η ομάδα του οίκου Alexander McQueen για να ολοκληρωθεί, ο βασικός στόχος της σχεδιάστριας ήταν να προσφέρει διαχρονικότητα. Δημιούργησε, λοιπόν, κομμάτια τα οποία θεωρούνται κλασικά που έχουν όμως την καλλιτεχνική ματιά της Burton. Εμπνευσμένη από παλιά σχέδια του  McQueen αλλά και δικά της, η σχεδιάστρια δεν χρησιμοποίησε μόνο αρχέγονες τεχνικές και οικολογικά υλικά, αλλά «ανακύκλωσε» και παλιές δημιουργίες του γνωστού αγγλικού οίκου.

 

Μέσα από 42 looks, η Burton ανακύκλωσε δαντέλα, οργάντζα και τούλι από προηγούμενες σεζόν. Επανέφερε παλιά μοτίβα και πατρόν από παλιά αρχεία του brand και σε συνεργασία με μια φάρμα στη Βόρεια Ιρλανδία (την οποία διοικεί γυναίκα), μαζί έφτιαξαν υφάσματα από λινάρι μέσα από την τεχνική του «beetling» (μια διαδικασία όπου οι ίνες του λινού καλύπτονται με άμυλο πατάτας και επεξεργάζονται μετά χειροκίνητα μέχρι να αποκτήσει την επιθυμητή υφή).

 

Σχεδίασε κεντητά, ζωηρά λουλούδια και βολάν τα οποία κάλυψαν ολόκληρα φόρεματα, και σακάκια κοστουμιών. Χρησιμοποίησε μοχέρ από μια φάρμα στη βόρεια Αγγλία. Όλα τα υλικά της ήταν τοπικά, ξαναχρησιμοποιημένα και όλα πολύ προσεγμένα επιλεγμένα.

 

Όλα τα κομμάτια της συλλογής είχαν σκοπό και ο σκοπός αυτός ήταν να παρουσιάσει διαχρονικά κομμάτια μέσα από ανακυκλώσιμα υλικά, αποδεικνύοντας ότι μπορεί μια γυναίκα μπορεί να έχει ρούχα στην ντουλάπα της για μια ζωή, τα οποία θα φοράει χωρίς το βάρος της επιβάρυνσης του πλανήτη.

 

Ανάμεσα στα «κλασικά» -για τα δεδομένα του οίκου πάντα- κομμάτια, την προσοχή τράβηξαν τα εξαιρετικής κατασκευής κοστούμια, τα φανταστικά φορέματα με φτερά που ήταν λες και έβλεπες πραγματικά σύννεφα πάνω σε ρούχα και δερμάτινα σακάκια και επιβλητικά jackets που έχουν μπει ήδη στο wish-list των (μη-ρεαλιστικών) αγορών μας.

 

Φυσικά, δεν θα γινόταν να μην προσέξουμε την όμορφη Kaia Gerber στην πασαρέλα, η οποία φόρεσε μία από τις πιο εξαιρετικές δημιουργίες σε ένα ήδη μοναδικό show, ένα παστέλ ροζ φόρεμα το οποίο ήταν αγκάλιαζε το κορμί του μοντέλου τόσο αψεγάδιαστα που λες και ήταν προμελετημένο να το φορέσει η εν λόγω κοπέλα. Συνδυασμένα με πέδιλα που αντί για τακούνια, είχαν περίτεχνα σχέδια  λουλουδιών, το look συνέβαλε στο να αποθεώσουμε μια ήδη, τολμάμε να πούμε, άρτια συλλογή.

Και αυτό, όχι μόνο για την φιλοσοφία που αποκτάει η Sarah Burton για το μέλλον του οίκου, ενστερνίζοντας σε ρεαλιστικό επίπεδο, και όχι μόνο στα λόγια τη βιωσιμότητα στη μόδα, ούτε για το γεγονός ότι ακόμη και ο σεκιουριτάς της McQueen ομάδας συνέβαλε στη δημιουργία της συλλογής.

 

Αλλά γιατί, μετά από πολύ καιρό, η Burton μια από τους λίγους/ες σχεδιαστές/στριες που τόλμησε να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή των «κλασικών ρούχων» της γκαρνταρόμπας σε μια εποχή όπου το να δίνεις το δικό σου «spin» στις τάσεις, θεωρείται σχεδόν απαραίτητο.

Τίποτα από τα κομμάτια της σχεδιάστριας δεν «φώναζαν» «viral» και η αλήθεια είναι ότι δεν υπήρχε λόγος γι” αυτό. O Alexander McQueen σαν σχεδιαστής δεν ήταν ποτέ ένας άνθρωπος που ακολουθούσε τη μάζα και τη φιλοσοφία αυτή διατηρεί και η ακόλουθός του, Sarah Burton. Η ταυτότητα, η ματιά της σαν σχεδιάστρια και πλέον η επιθυμία της για high-end ρούχα που δεν επιβαρύνουν τον τεράστιο όγκο σε υπολείμματα που προκύπτουν έπειτα από κάθε συλλογή, αρκούν για να γίνουμε πιστές ακόλουθοι του οίκου.

Κεντρική φωτογραφία: Vianney Le Caer/Invision/AP

Moda

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: