KADJAR : Δοκιμή επί ελληνικού εδάφους στο πρώτο Crossover της Renault

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Η Renault εισβάλει στην κατηγορία των Crossover ( C-segment )  και αισιοδοξεί ότι με το νέο  KADJAR θα ανεβάσει το μερίδιο της στη διεθνή αγορά.

Στη δική μας αγορά τυχαίνει ο εισαγωγέας για τα αυτοκίνητα της Renault να είναι ο ίδιος που έχει και την Nissan. Και όπως καταλαβαίνετε το KADJAR θα έχει κύριο αντίπαλο το Nissan QASHQAI που τόσο το 2015 όσο και τους πρώτους μήνες του 2016 κάνει τρελές πωλήσεις στην Ελλάδα.

Η απάντηση πάντως του κ. Βασίλη Θεοχαράκη  που είναι ο κύριος εισαγωγέας των γιαπωνέζικων αυτοκινήτων της Nissan αλλά και των γαλλικών της Renault, στην Ελλάδα, στη σχετική ερώτηση ποιο από τα δύο αυτοκίνητα θα μας πρότεινε,  ήταν διπλωματική.

Δεν θα μπορούσε να ήταν άλλη από το « Ο νικητής βγαίνει στο τέλος».

Το πρώτο Crossover της Renault , το KADJAR είναι ένα  όχημα εκτός δρόμου αλλά και ένα  κλασσικό αυτοκίνητο 3 όγκων. Αν το παρατηρήσεις καλά θα δεις ότι έχει «αδελφάκι».  Μοιάζει με το Captur.  Μόνο που έχει πιο φουσκωμένα φτερά και  μεγάλη χρωμιωμένη  μάσκα. Και όχι μόνο.

Στην πρώτη γνωριμία που είχαμε σε μια μικτή διαδρομή, μικτές ήταν και οι εντυπώσεις μας. Οδηγήσαμε το KADJAR με τον κινητήρα των 1500 κ.εκ με πετρέλαιο. Αυτό δηλαδή το μοντέλο που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ελληνική αγορά.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.394 κιλά. Έχει πετρελαιοκινητήρα   1.5 dCi , με απόδοση   110 ίππους. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η ροπή είναι  260Nm , η οποία  είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ.

Σημειώστε ότι το Kadjar έχει μόλις  99γρμ. CO2/χλμ.

Πήραμε το αυτοκίνητο με τις ζάντες 19 ιντσών και με το μηχανικό κιβώτιο. Το ίδιο αυτοκίνητο θα έχει και αυτόματο κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη EDC. Το «δικό» μας είχε κίνηση στους δύο τροχούς όμως ο αγοραστής του νέου Kadjar μπορεί να επιλέξει μια από τις τρείς επιλογές όπως 2WD,4WDAuto,4WDLock.

Αντί για κλειδί είχαμε μια κάρτα εισόδου σε χρώμα pearl-white. Μόλις ξεκλειδώσεις ανάβουν  τα εμπρός  τα πίσω φώτα και τα φλας.

Τα πλαινά στηρίγματα στις μπροστινές θέσεις για οδηγό και συνοδηγό

Βολευτήκαμε εύκολα στα φαρδιά αλλά με καλή στήριξη καθίσματα. Ξεκινήσαμε από τη Βαρυμπόμπη προς τον Άγιο Μερκούρη με τις πολλές κλειστές και ανηφορικές στροφές και συνεχίσαμε τα κατηφορικά κομμάτια. Για όσους ξέρουν κάναμε ανάποδα την ασφάλτινη ειδική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου . Από εκεί φτάσαμε στον Ωρωπό και η επιστροφή ήταν από εθνική οδό μέσω Μαλακάσας.

Στην εθνική οδό ταξιδεύεις άνετα και ξεκούραστα. Ο μόνος φόβος που έχεις είναι τα …ραντάρ της Τροχαίας.

Στα κατηφορικά κομμάτια που κάναμε συνεχή χρήση στα φρένα, οι δίσκοι δεν «άναψαν» και δεν… ανησυχήσαμε.

Στα κομμάτια με τις πολλές στροφές κινηθήκαμε ικανοποιητικά. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση «υπάκουε» με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού.

Το KADJAR έπαιρνε κάποια κλίση στις γρήγορες στροφές. Αλλά είναι πολύ λογικό να έχει τέτοια συμπεριφορά το αμάξωμα.

Αυτό που δεν μας άρεσε ήταν στην ανηφόρα. Έδειχνε γρήγορα  σημάδια κόπωσης στην ένδειξη ECO. Η συμπεριφορά του όμως άλλαζε τελείως όταν έβγαινε με το πάτημα ενός κουμπιού η ένδειξη της οικονομίας.

Μας άρεσε ακόμη το μηχανικό κιβώτιο με τις 6 σχέσεις. Οι αλλαγές ακόμη και όταν τις κάναμε  γρήγορα δεν μας προβλημάτισαν.

Δεν το δοκιμάσαμε στο χώμα. Αν και θα έπρεπε . Ελπίζουμε την επόμενη φορά όταν θα έχουμε περισσότερο χρόνο. Το KADJAR έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός πραγματικού crossover για εκτός δρόμου διαδρομές. Η απόσταση από το έδαφος είναι 200 χλστ.

Το KADJAR «χτίσθηκε» πάνω στην πλατφόρμα που έχουν  δοκιμαστεί με επιτυχία και σε άλλα μοντέλα της Renault-Nissan Alliance. Οι συμπαγείς διαστάσεις (4.45 μέτρα μήκος x 1.84 μέτρα πλάτος1) και το χαμηλό συνολικό ύψος (1.60μ.) τονίζουν τη δυναμική φόρμα του αυτοκινήτου.

Το μπροστινό τμήμα είναι εντυπωσιακό ενώ η οπτική αίσθηση αλλάζει προς το καλύτερο με τη χρωμιωμένη μάσκα και τα μαύρα προστατευτικά των φτερών που προεκτείνονται μέχρι το πάτωμα.

Φυσικά πριν το Kadjar «βγει»  στους δρόμους πέρασε από εξαντλητικές δοκιμές που έγιναν σε παγωμένες λίμνες στη Σουηδία ή σε θερμά κλίματα της Ισπανίας. Οι Γάλλοι τεχνικοί αφού τελειοποίησαν όλα τα συστήματα τότε μόνο άναψαν το πράσινο φώς για να βγει το αυτοκίνητο από τη γραμμή  παραγωγής,  στο εργοστάσιο της Palencia.

Τα βοηθήματα :

Τα βοηθήματα που έχει το  Kadjar είναι αρκετά  και πολύ χρήσιμα. Κυρίως όσα προλαμβάνουν κάποιο ατύχημα από αφηρημάδα του οδηγού. Υπάρχει το Ενεργό Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (AEBS). Αυτό το σύστημα είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140χλμ./ώρα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύει κίνδυνο σύγκρουσης με το αυτοκίνητο που προπορεύεται. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει ή η αντίδραση του είναι μη επαρκής, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Υπάρχουν ακόμη, Κάμερα Οπισθοπορείας,  Σύστημα Προειδοποίησης Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας,  Προειδοποίηση Τυφλής Γωνίας,  Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα (Hill Start Assist), η το Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Easy Park Assist). Το σύστημα αυτό δεν είναι σε όλες τις εκδόσεις αλλά σας προτείνουμε όσοι δεν έχετε καλή αίσθηση του χώρου να το προτιμήσετε. Κάνει σωστή δουλειά και με μεγάλη ακρίβεια. Εσείς δεν ακουμπάτε το τιμόνι απλά πατάτε το γκάζι όσο σας δείχνει η σχετική ένδειξη. Όλα τα άλλα τα κάνει το Easy Park Assist. Το δοκιμάσαμε !!!!

Το σύστημα διαθέτει τρεις διαφορετικές λειτουργίες παρκαρίσματος: σε παράλληλη θέση, σε κάθετη θέση και σε θέση υπό γωνία.

Υπάρχει ακόμη το σύστημα που αναγνωρίζει τις πινακίδες Ορίων Ταχύτητας και το Cruise control με speed limiter.

Το KADJAR για μεγαλύτερη οικονομία έχει εκτός από τους εξελιγμένους κινητήρες της οικογένειας Energy, που διαθέτουν λειτουργία Stop & Start και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Κινητήρες Diesel

Ο ένας κινητήρας Energy dCi 110 έχει εκπομπές ρύπων  99γρμ./χλμ CO2 και  κατανάλωση 3.8λτ./100χλμ. .

Ο δεύτερος  κινητήρας Energy dCi 130  είναι διαθέσιμος σε 2κινητες και 4κινητες εκδόσεις. Αποδίδει 96kW (130ίπποι) από 1,6 λίτρα. Ο Energy dCi 130 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων . Εχει μέση κατανάλωση 4,3l/100km και εκπομπές CO2 113g/km.

Η  ροπή είναι 320Nm. Το  80%  είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1,500σ.α.λ. Ο Energy dCi 130 ανεβαίνει με άνεση στις 4,500 σ.α.λ. για δυναμική αίσθηση που συναντά κανείς μόνο σε κινητήρες μεγαλύτερου κυλινδρισμού.

Κινητήρες βενζίνης

Ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 130 ίππους στις 5.500σ.α.λ. και 205Νμ ροπής από τις 2.000σ.α.λ. Ο  υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων έχει αντίστοιχη απόδοση με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο. Χάρη στον άμεσο ψεκασμό και την ενσωματωμένη εισαγωγή είναι αποδοτικός και με εξαιρετική απόκριση. Ήδη από τις 1.500σ.α.λ. το 90% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο, ενώ το 100% είναι διαθέσιμο σε ένα σημαντικό εύρος από τις 2.000 έως και τις 3,000σ.α.λ.

Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει και την ανάφλεξη με αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση (5,6λίτρα/100χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων (126γρμ./χλμ. CO21).

Οι τιμές του Renault Kadjar -στη χώρα μας –ξεκινούν από τα 22.340 ευρώ. Ακόμη δεν έχουν καθορισθεί  οι τιμές σε όλες τις εκδόσεις.

 

Ο χώρος αποσκευών τεράστιος

Πολυ-πληροφόρηση

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: