Ηλεκτρονικά η εξυπηρέτηση των πολιτών από τη Λιμενική Αστυνομία – Ποιες υπηρεσίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πολίτες

Στην ηλεκτρονική διεκπεραίωση θαλάσσιων δραστηριοτήτων, προκειμένου ο πολίτης να μην έχει αυτοπρόσωπη παρουσία στα λιμεναρχεία, προχωρά το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, με την έναρξη λειτουργίας, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ειδικής εφαρμογής, που σχεδιάστηκε από τη διεύθυνση της Λιμενικής Αστυνομίας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Επικοινωνιών.

Στην αρχική φάση η εφαρμογή θα καλύψει 10 επαγγελματικές δραστηριότητες με τη χρήση ηλεκτρονικής υπογραφής, ενώ η διεκπεραίωση θα γίνεται αποκλειστικά από τις λιμενικές αρχές. Οι 10 αρχικά κατηγορίες δραστηριοτήτων είναι:

  • άδεια ναυαγοσώστη
  • δραστηριοποίηση δύτη
  • δραστηριοποίηση θαλάσσιου ταξί
  • δραστηριοποίηση μαθητευόμενου δύτη
  • εκμίσθωση θαλασσίων μέσων αναψυχής
  • εκμίσθωση μηχανοκίνητων λέμβων και ταχύπλοων μικρών σκαφών
  • ίδρυση και λειτουργία καταδυτικού συνεργείου
  • καταδυτικές υπηρεσίες αναψυχής
  • σχολή εκπαίδευσης υποψηφίων χειριστών ταχυπλόων σκαφών
  • σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης.

Σημειώνεται ότι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα θα καταχωρείται η αίτηση από τον πολίτη μαζί με τα απαραίτητα και απαιτούμενα δικαιολογητικά και θα ακολουθείται η πορεία της εξέλιξής μέχρι την έκδοση της άδειας.

«Από την αρχή που αναλάβαμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας στους πρώτους στόχους μας ήταν η βελτίωση της λειτουργικότητας και της αποτελεσματικότητας του Λιμενικού Σώματος ώστε να αναβαθμιστεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς του πολίτες και τα νομικά πρόσωπα που συναλλάσονται μαζί μας» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος συνεχάρη και τις δύο διευθύνσεις για τη νέα εφαρμογή.

«Εγκαινιάζουμε τη νέα, ψηφιακή εποχή στις σχέσεις του Λιμενικού Σώματος με την κοινωνία», δήλωσε ο υπουργός προσθέτοντας ότι πολίτες και επιχειρήσεις θα μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται σε ένα σύγχρονο και φιλικό διαδικτυακό περιβάλλον, χωρίς φυσική παρουσία, χωρίς καθυστερήσεις και με δυνατότητα πλήρους ενημέρωσης για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, με αυτόματη σύνδεση με το σύστημα αυθεντικοποίησης (TaxisNet.)

Ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Θεόδωρος Κλιάρης είπε ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή, που αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τα στελέχη των δύο διευθύνσεων του Λιμενικού, έγινε χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό. Τόνισε ότι είναι μία καινοτόμος διαδικασία που οφείλεται στο φιλότιμο και στην εργασία που προσέφεραν τα στελέχη των δύο υπηρεσιών προκειμένου να υπάρξει αυτό το αποτέλεσμα. Πρόσθεσε ότι το 2018 και το 2019 υποβλήθηκαν περισσότερες από 3,5 χιλιάδες αιτήσεις αναφορικά με τις 10 επαγγελματικές δραστηριότητες στις λιμενικές αρχές που σημαίνει ότι ένα μεγάλος όγκος θα φύγει πλέον από τις λιμενικές αρχές και η διεκπεραίωση θα γίνεται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα ανέφερε ότι ο πολίτης δεν θα έχει αυτοπρόσωπη παρουσία στο λιμενικό κατάστημα, ενώ γίνεται αναβάθμιση των υπηρεσιών του Λιμενικού προς τον πολίτη αλλά και καλύτερος έλεγχος από πλευράς λιμενικού σώματος.

Ο διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας πλοίαρχος Χαράλαμπος Μαρουλάκης τόνισε ότι σε πρώτη φάση οι δραστηριότητες αυτές στην εφαρμογή αφορούν επαγγελματίες.

Έχουν δοθεί επίσης, ανέφερε, οδηγίες προς τα λιμεναρχεία ότι όποιος αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εφαρμογή, θα μπορεί να εξυπηρετείται από τις λιμενικές αρχές απευθείας με ραντεβού. «Ήδη η εφαρμογή» τόνισε «έχει μπει σε φάση δοκιμαστικής λειτουργίας σε πολλά λιμεναρχεία».

ellada

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: