News tags : Κορονοϊός Πόλεμος Ουκρανία Συντάξεις ΕΝΦΙΑ Μετανάστες Μνημόνιο
Auto Ζώδια Σχέσεις Συνταγές Γυναίκα Μόδα MEDIA Σινεμά-tv Εργασία Αστεία Viral Games Quizzes

Η Μαριέττα Καρπαθίου δημιούργησε την Ergon Mykonos αντιμετωπίζοντας κάθε τους ρούχο ως έργο τέχνης

Η ξεχασμένη τέχνη του αργαλειού έδωσε πνοή στο project της Ergon Mykonos, ενός brand που κατάφερε να γίνει μια zero waste εταιρία. 

Με την Μαριέττα Καρπαθίου είχα την τύχη να συνεργαστώ ξανά, αλλά δεν είχαμε βρεθεί ποτέ από κοντά. Μια δημιουργός, που ενώ προτιμά να μένει στη δημιουργική της «απομόνωση», έχει πολλά να πει. Ο τρόπος που περιγράφει τα όσα έκανε με το προσωπικό της brand, την Ergon Mykonos, σου δίνει την εντύπωση ότι ξέρει τόσο καλά το κάθετι, την αρχή του αλλά και το επόμενο βήμα. Παρόλα αυτά η ίδια με διαβαβαιώνει ότι δεν θεωρεί τον εαυτό της κάποιου είδους αυθεντία και ότι δεν θα θα μπορούσε ποτέ να υποστηρίξει ότι ξέρει όλους τους κανόνες αυτού, που ονομάζουμε, βιώσιμη μόδα. Μας έδωσε, ωστόσο, μια ιδέα, του τι προσπαθεί να κάνει μαζί με την πολύτιμη ομάδα της, και τι σημαίνει για εκείνη ηθική μόδα και κυκλική οικονομία, ένα concept δύσκολο και με μεγάλη ευθύνη.

«Για να θεωρηθείς βιώσιμος, θα χρειαστεί να είσαι βιώσιμος σε όλους τους τομείς σου: την πρώτη ύλη, την παραγωγή, τις συνθήκες εργασίας . Απορρίμματα, ενέργεια, ανακύκλωση, κοινωνική/ εταιρική ευθύνη και το κυριότερο ίσως όλων, προγραμματισμός σε βάθος ετών και τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, παρά τα όποια κοσμοϊστορικά απρόοπτα τύπου πανδημία. Στην Ergon Mykonos προσπαθούμε να έχουμε παραγωγή αποκλειστικά στην Ελλάδα, ώστε να ενισχύουμε την ελληνική οικονομία, αλλά και το ταμπελάκι «Made in Greece» να είναι αληθινό. Έτσι το βαμβάκι καλλιεργείται στην Ελλάδα, η παραγωγή του υφαντού γίνεται σε ελληνικά εργοστάσια, η ραφή και η ολοκλήρωση των προϊόντων μας παράγονται αποκλειστικά από εταιρίες , που εδρεύουν στην Ελλάδα. Επίσης, προσπαθούμε από όλα μας τα τα υφάσματα, τα οποία περισσεύουν από την παραγωγή των ρούχων μας, να κατασκευάζουμε άλλα προϊόντα, ώστε να μην υπάρχουν ρετάλια, τα οποία μένουν ανεκμετάλλευτα, αφού ακόμη και τα πιο μικρά ανακυκλώνονται και γίνονται γέμισμα για μαξιλάρια».

«Η παραγωγή μας είναι περιορισμένη με αριθμημένα τεμάχια, αντιμετωπίζοντας κάθε ρούχο μας ως έργο τέχνης. Για να καταφέρουμε να υπάρχει όλη αυτή η αλληλουχία, δουλεύουμε αρκετοί άνθρωποι, καταβάλλοντας μεγάλη προσπάθεια, με συχνές απογοητεύσεις, χωρίς να υπάρχει κάποια κρατική υποστήριξη σε ένα τόσο καίριο θέμα.
Βέβαια, στο τέλος της ημέρας, αισθανόμαστε περήφανοι για ότι καταφέραμε και θέτουμε νέους στόχους για την επόμενη μέρα, όπως και νέα standards».

Photo Credit: Nicholas Cornford

«Δεν μπορώ να ξεχωρίσω μόνο ένα σημαντικό στοιχείο ενός βιώσιμου brand, σίγουρα, όμως, η πρώτη ύλη αλλά και η παραγωγή σου -σε ποια χώρα, δηλαδή, και κάτω από ποιες συνθήκες γίνονται τα ρούχα σου- είναι κάτι το βασικό. Δεν είναι δηλαδή μόνο σημαντικό το να γνωρίζεις ότι οι εργαζόμενοι, για παράδειγμα, δουλεύουν υπό την ευρωπαική νομοθεσία, αλλά και ότι τα ίδια τα εργοστάσια παραγωγής δουλεύουν με ευρωπαϊκους κανόνες, με το λιγότερο αποτύπωμα, που θα μπορούσαν να αφήσουν στον πλανήτη».

Τελειώνοντας τη συζήτηση μας, δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε και για την ελληνική αγορά. Είναι οι Έλληνες κοντά στο ευρωπαϊκό πρότυπο των ενημερωμένων καταναλωτών γύρω από τα sustainable items; Και τελικά είναι η ίδια αισιόδοξη για την ανάπτυξη της βιώσιμης μόδας; «Πολλές χώρες όπως η Δανία και η Φινλανδία έχουν ξεκινήσει δυναμικά να ενισχύουν όλες τις εταιρίες μόδας, και όχι μόνο, έτσι ώστε σε βάθος χρόνου να μην υπάρχει πλέον θέμα προς συζήτηση, εάν κάτι ειναι sustainable ή όχι. Η αλλαγή θα έρθει μόνο από εμάς, από τον καθένα ξεχωριστά, εάν ξεκινήσουμε να έχουμε μια «σχέση» με τα ρούχα μας, να τα αγαπάμε και να μας ενδιαφέρει σε ποιες συνθήκες έχουν δημιουργηθεί και από ποιο υλικό ,τότε και οι εταιρίες θα πιεστούν. Η Ergon Mykonos, πιστή στη πορεία της προς τη βελτιώση της λειτουργίας της και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ως εταιρεία και σε σχέση με το περιβάλλον, θυσιάζει πάνω από το 1/3 του μελλοντικού κέρδους της, γιατί ξέρουμε ότι η πορεία αυτή είναι μονόδρομη».

«Δεν ειναι σκοπός μας να αλλάξουμε και να καταργήσουμε τον κόσμο, όπως τον γνωρίσαμε, αλλά να γίνουμε πιο συνειδητοί και να θέσουμε νέους κανόνες. Ναι, πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε, και ότι ήδη κάνουμε σημαντικά βήματα. Στην ερώτηση σας, εάν είμαι αισιόδοξη, η απάντηση μου είναι ναι, σε κάποιες χώρες θα συμβεί πιο γρήγορα και αυτές θα παρασύρουν και τις υπόλοιπες μαζί τους».

.

Moda

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ:  
Ακολουθήστε το Newsorama.gr



Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη λειτουργία της σελίδας μας Περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close