Η Ford λανσάρει στα επαγγελματικά της μοντέλα το πρόγραμμα «Electric Drive Mode»

Στόχος της Ford είναι «καθαρότερο αέρα στις σύγχρονες πόλεις» . Και όπως φαίνεται με την  τεχνολογία Geofencing  που ενεργοποιεί αυτόματα το ηλεκτρικό πρόγραμμα μηδενικών ρύπων των van μοντέλων, η  Ford πετυχαίνει το στόχο της.

Έχοντας πλήρη επίγνωση της σημαντικής επίδρασης της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα στην υγεία όλων, τόσο οι πόλεις και οι εταιρείες, όσο και οι ιδιώτες αναζητούν τρόπους μείωσης των εκπομπών ρύπων αναλαμβάνοντας έτσι το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί για τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.

Διασφαλίζοντας ότι η νέα γενιά των plug-in υβριδικών επαγγελματικών οχημάτων της λειτουργεί αμιγώς με ηλεκτροκίνηση και μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ευαίσθητες περιοχές, η τεχνολογία που λανσάρει σήμερα η Ford στόχο έχει να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα εκεί που είναι περισσότερο απαραίτητο.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας σε πραγματικό χρόνο, οι εκδόσεις van του Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) θα μπορούν να αλλάζουν αυτόματα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα οδήγησης (electric drive mode) κάθε φορά που το όχημα εισέρχεται σε προκαθορισμένες περιοχές — όπως ζώνες κυκλοφοριακής συμφόρησης και χαμηλών εκπομπών ρύπων — συνεισφέροντας έτσι στη διατήρηση του καθαρού ατμοσφαιρικού αέρα στους δρόμους των πόλεων. Η μονάδα geofencing θα λανσαριστεί το φθινόπωρο του 2020 και θα διατίθεται για εκ των υστέρων τοποθέτηση σε οχήματα που κατασκευάστηκαν νωρίτερα. Το όχημα θα ενεργοποιεί το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης όταν εισέρχεται σε μία γεωγραφικά οριοθετημένη ζώνη μόνον εάν η φόρτιση της μπαταρίας είναι επαρκής.

Ωστόσο, η τεχνολογία geofencing δεν εφαρμόζεται μόνο στα κέντρα των πόλεων, καθώς οι διαχειριστές οχημάτων θα μπορούν επίσης να δημιουργούν εξατομικευμένες “πράσινες ζώνες” ώστε να ενθαρρύνουν την οδήγηση μηδενικών ρύπων σε τοποθεσίες στις οποίες υπάρχουν σχολεία, παιδικές χαρές και αποθήκες.

Όταν το όχημα απομακρύνεται από μία ελεγχόμενη ζώνη, θα μπορεί αυτόματα να αλλάζει στο πιο κατάλληλο προφίλ οδήγησης (drive mode) για να ολοκληρώνει το επόμενο σκέλος του ταξιδιού του – για παράδειγμα, ενεργοποιώντας τον βενζινοκινητήρα της οικογένειας EcoBoost για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα αυξήσει περαιτέρω την αυτονομία του οχήματος.

Βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις

Οι ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων αυξάνονται σε όλη την Ευρώπη με στόχο την καλύτερη διαχείριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οχημάτων σε αστικές περιοχές. Τους πρώτους έξι μήνες, στη λεγόμενη ζώνη πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων του Λονδίνου (Ultra Low Emission Zone — ULEZ), διαπιστώθηκε ότι τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου (NO2), που αποτελούν από τους πιο επιβλαβείς ρύπους των οχημάτων, μειώθηκαν σχεδόν κατά 30%.

Πρόσφατη έρευνα της Ford κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση του ατμοσφαιρικού αέρα στις  πόλεις: το 75% της απόστασης που κάλυψαν στο Κεντρικό Λονδίνο οι συμμετέχοντες στην έρευνα – οδηγοί των Addison Lee Group, British Gas, της Μητροπολιτικής Αστυνομίας και της Υπηρεσίας Μεταφορών του Λονδίνου – ολοκληρώθηκε με το αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα μηδενικών ρύπων του Transit. Παρόμοιες έρευνες διεξάγονται τώρα στην Κολωνία της Γερμανίας, καθώς και στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Η τεχνολογία Geofence του Transit PHEV καταγράφει πληροφορίες σχετικά με την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε γεωγραφικά οριοθετημένες περιοχές. Τα κρυπτογραφημένα δεδομένα μπορούν στη συνέχεια να κοινοποιούνται με ασφάλεια στις τοπικές αρχές ώστε να επιβεβαιώνεται η συμμόρφωση με τους κανονισμούς των ζωνών μηδενικών ρύπων και η συμβατότητα με τα προγράμματα φόρτισης των οχημάτων.

Hybrid electric drive

Το Transit Custom Plug-In Hybrid με το αμάξωμα τύπου van και το επιβατικό Tourneo Custom Plug-In Hybrid είναι τα πρώτα οχήματα στην κατηγορία τους που προσφέρουν μία επαναφορτιζόμενη από εξωτερική πηγή υβριδική έκδοση. Μία μπαταρία 13.6 kWh συμβάλει ώστε να επιτυγχάνεται ηλεκτρική αυτονομία στον κύκλο NEDC έως 56 km για το Transit Custom PHEV και έως 53 km στο Tourneo Custom PHEV, στο ίδιο πρωτόκολλο. Και στα δύο οχήματα, ο βενζινοκινητήρας 1.0 EcoBoost μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία για επέκταση της αυτονομίας σε πάνω από 500 km, σύμφωνα με τον κύκλο NEDC. (Εκπομπές CO2 του Transit Custom Plug-In Hybrid από 60 g/km και κατανάλωση από 2,7 l/100 km NEDC (70 g/km και κατανάλωση από 3,08 l/100 km WLTP), Εκπομπές CO2 του Tourneo Custom Plug-In Hybrid CO2 από 70 g/km Εκπομπές CO2 του 3,1 l/100 km NEDC (81 g/km και κατανάλωση από 3,57 l/100 km WLTP).

Και τα δύο οχήματα μπορούν να επαναφορτίζονται πλήρως σε λιγότερο από τεσσερισήμισι ώρες από μία στάνταρ ηλεκτρική παροχή ή σε λιγότερο από τρεις ώρες σε ένα επαγγελματικό σημείο φόρτισης. (Πλήρης φόρτιση από μία στάνταρ παροχή 240-volt 10-amp σε 4 ώρες και 20 λεπτά, ή σε 2 ώρες και 45 λεπτά, με χρήση ενός επαγγελματικού φορτιστή type-2 εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) 16-amp).

Περαιτέρω ηλεκτρική ενέργεια ανακτάται κατά τη διάρκεια της αναγεννητικής πέδησης όταν το όχημα επιβραδύνει ή φρενάρει.

Τα Ford Transit Custom Plug-In Hybrid και Tourneo Custom Plug-In Hybrid μπήκαν σε παραγωγή στα τέλη του 2019. Δοκιμές από τη Ford σε όλη την Ευρώπη έχουν δείξει ότι τα PHEVs αποτελούν μία πρακτική καθημερινή λύση για ιδιοκτήτες van και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πόλη, επιτρέποντάς τους να πραγματοποιούν μεγαλύτερες διαδρομές όταν είναι απαραίτητο. Στις εν λόγω εκδόσεις δεν παρατηρείται μείωση στο ωφέλιμο φορτίο ή τη χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης συγκριτικά με ένα συμβατικό μοντέλο με πετρελαιοκινητήρα.

Η Ford λανσάρει στα επαγγελματικά της μοντέλα το πρόγραμμα «Electric Drive Mode» gr.

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: