Η επίθεση της Seat συνεχίζεται με το ολοκαίνουργιο Ibiza 5ης γενιάς

 

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Πέρασαν τρείς δεκαετίες από τότε που άρχισαν να κυκλοφορούν τα πρώτα Seat Ibiza στους ευρωπαϊκούς δρόμους . Και φέτος έρχεται ένα εντελώς καινούργιο Ibiza.

Λογικό να ρωτήσετε ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές με το απερχόμενο μοντέλο.

Για να μην σας κουράζω με πολλές λέξεις, σημειώστε μόνο ΜΙΑ.

Η μοναδική σχέση που έχει το Ibiza 5ης γενιάς με το προηγούμενο μοντέλο είναι μόνο το όνομα «Ibiza».

Ένα όνομα σήμα κατατεθέν για τρείς ολόκληρες δεκαετίες. Κάθε νέα γενιά έφερνε κάτι καινούργιο στην αγορά. Στο σημερινό Ibiza που διατίθεται μόνο σε 5-θυρη έκδοση,  όλα είναι καινούργια αφού σχεδιάστηκε από την αρχή.

Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο  αυτοκίνητο που κάνει το ντεμπούτο του στην νέα πλατφόρμα  MQB A0  και η τεχνολογία του δεν έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα πουθενά. Το SEAT Ibiza που αναπτύχθηκε εξ’ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη, είναι το πρώτο μοντέλο του Volkswagen Group που  χρησιμοποιεί  την πλατφόρμα MQB A0 .

Όπως καταλαβαίνετε με αυτήν την κίνηση, οι Γερμανοί δίνουν μεγάλη αβάντα στον Ισπανικό Όμιλο.   Η 5η γενιά Ibiza αποτελεί αποφασιστικό βήμα  για το μέλλον της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Με σπορ σχεδίαση που αντικατοπτρίζει αδιαμφισβήτητα το σχεδιαστικό DNA της SEAT.

Πέρασαν τέσσερις γενιές. Το Ibiza έκανε περισσότερες από  5,4 εκατομμύρια πωλήσεις. Με το Ibiza 5ης γενιάς  που είναι εξοπλισμένο με ότι καλύτερο τεχνολογικά υπάρχει, η Seat κάνει τη δική της δυναμική επίθεση . Μιας επίθεσης που ξεκίνησε  με το Leon  και στη συνέχεια με το  Ateca. Σίγουρα το  νέο Ibiza έχει δεχθεί επιρροές  από το μεγαλύτερο Leon. Και αυτό είναι υπέρ των αγοραστών. Επιθετική σχεδίαση, ποιότητα, εξοπλισμός, ασφάλεια, συνδεσιμότητα, δυναμικά χαρακτηριστικά.

Αρχικά θα δούμε στους ελληνικούς δρόμους τα νέα  Ibiza με βενζινοκινητήρες και αργότερα με  πετρελαιοκινητήρες και μια  έκδοση CNG.  Το σημαντικό όμως για τη δική μας αγορά που δέχεται διαρκώς χτυπήματα στην οικονομία είναι οι δελεαστικές τιμές που  ξεκινούν από 11.700 ευρώ.

Το 5ης γενιάς Ibiza που  οδηγείται εύκολα στην πόλη και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο με τη φρέσκια σχεδίαση και  τα πιο σπορ χαρακτηριστικά, θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στην Α κατηγορία.

Σημειώστε τα πέντε ατού του:

α) ασφάλεια, β) σχεδίαση, γ) επιδόσεις, δ)  άνεση και ε) τιμή.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι 4,059mm μήκος, 1,780mm πλάτος και 1,444mm ύψος (1,429mm στην έκδοση FR). Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι σημαντικά πιο πλατύ κατά 87mm, 2mm πιο κοντό σε μήκος και 1mm πιο χαμηλό. Το κλειδί στις μεγαλύτερες διαστάσεις  είναι η νέα πλατφόρμα MQB A0.  Το μετατρόχιο είναι 60mm πλατύτερο στον εμπρόσθιο άξονα και 48mm στον πίσω άξονα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.564mm, αυξημένο κατά 95mm. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ πιο άνετο αυτοκίνητο και αρκετά  πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό.

Το πλάτος του χώρου των επιβατών αυξήθηκε κατά 55mm για τον οδηγό και 16mm για τον συνοδηγό, ο χώρος για τα πόδια στα πίσω καθίσματα αυξήθηκε κατά 35mm, ενώ ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών αυξήθηκε κατά 17mm. Τα καθίσματα είναι κατά 42mm πλατύτερα ενώ η χωρητικότητα του χώρου επισκευών αυξήθηκε κατά 63 λίτρα, φθάνοντας σε συνολική χωρητικότητα τα 355 λίτρα. Το ύψος φόρτωσης έχει επίσης μειωθεί, αποδεικνύοντας πως το SEAT ξέρει να συνδυάζει τη σχεδίαση και τη λειτουργικότητα.

Όλοι οι κινητήρες είναι Euro6 και προσφέρουν εξαιρετικές αποδόσεις, μεγάλη αυτονομία και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Άμεσα διαθέσιμα είναι τα Ibiza  με κινητήρες βενζίνης . Υπάρχουν βέβαια πολλές άλλες επιλογές κινητήρων βενζίνης . Από το βασικό 3-κύλινδρο  1.0 MPI με 75hp αλλά και τον  1.0 TSI με 95 ή 115 PS με turbocompressor, intercooler.

Ο νέος κινητήρας 1.5 TSI ΕVΟ θα είναι διαθέσιμος προς τα τέλη του έτους με 4 κυλίνδρους και απόδοση 150 PS. Όλα τα μπλοκ κινητήρων και οι κυλινδροκεφαλές είναι αλουμινένιες, με διπλό ιμάντα εκκεντροφόρου, ο οποίος έχει διάρκεια συντήρησης περίπου 30.000km και χρησιμοποιούν το σύστημα start/stop για βελτίωση της απόδοσης.

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI θα διατίθεται σε εκδόσεις με 80, 95 και 115 ίππους από τα τέλη της χρονιάς. Η πλατφόρμα MQB A0 επιτρέπει επίσης στο νέο Ibiza να προσθέσει στην γκάμα του τον κινητήρα 1.0 TSI 90hp με συμπιεσμένο φυσικό αέριο CNG.

Τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων περιλαμβάνουν χειροκίνητο 5-τάχυτο για εκδόσεις μέχρι 95 ίππους και 6-τάχυτο για πιο ισχυρούς κινητήρες.

Το 7-τάχυτο κιβώτιο DSG είναι μια από τις διαθέσιμες επιλογές για το νέο Ibiza, με την έναρξη της διάθεσής του σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0 TSI 115hp να εκτιμάται για το προσεχές φθινόπωρο.

Ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το βελτιωμένο C-EPS (Column Electric Power System) με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση που δίνει στο τιμόνι μεγαλύτερη αίσθηση ακρίβειας. Η ανάρτηση McPherson βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και ένας ημι-άκαμπτος άξονας στο πίσω μέρος. Στα μέτρα μείωσης βάρους ανήκουν οι μη συμπαγείς αντιστρεπτικοί δοκοί που έχουν ενσωματωθεί στο αμάξωμα χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα κύλισης.

Στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, οι τριγωνικοί Full LED προβολείς και τα φώτα ημέρας το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο.

Τα πίσω φώτα αγκαλιάζουν το αυτοκίνητο και συνδυάζονται σχεδιαστικά με τις πίσω προεξοχές, παρέχοντας μία σωστή αναλογικά εμφάνιση και μία εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση.

Το νέο SEAT Ibiza διατίθεται με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, ξεκινώντας από τη βασική έκδοση Reference, ενώ ακολουθεί η πλήρης Style και στην κορυφή βρίσκονται οι εκδόσεις FR και Xcellence.

Ας δούμε όμως την έκδοση των 999 κ.εκ που θα είναι μια δελεαστική πρόταση στην ελληνική αγορά.

Το μικρό Ibiza αποδίδει 75 ίππους στις 6.200 στροφές, με ροπή Nm/RPM 95 / 3.000-4.300 στροφές.  Η ανάρτηση  μπροστά είναι ανεξάρτητη McPherson με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες. Η πίσω ανάρτηση είναι  ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες. Η κρεμαγιέρα  είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενη. Το σύστημα  των φρένων είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός 256 x 22, ταμπούρα πίσω 203 x 38 . Οι ζάντες είναι 5,5J x 15″- 6,5J x 16″, τα ελαστικά 185 / 65 R15″ — 195 / 55 R16″. Οι επιδόσεις του  Ibiza σύμφωνα  με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 167 χιλιόμετρα τελική, η επιτάχυνση από 0-100 είναι 14,7 s. Η κατανάλωση (l/100km) 6,0 λίτρα (κύκλος πόλης), 4,3 λίτρα (κύκλος εκτός πόλης) και 4,9 λίτρα (συνδυασμένος κύκλος). Ο χώρος αποσκευών είναι 335 λίτρα.

Η νέα έκδοση XCellence στοχεύει να προσεγγίσει νέους πελάτες που αναζητούν πιο εξελιγμένη και ξεχωριστή σχεδίαση σε συνδυασμό με λειτουργικότητα και είναι επικεντρωμένη στην άνεση, την κομψότητα και την τεχνολογία.

Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που είναι ενσωματωμένα στο νέο Ibiza, υπάρχουν ήδη στο Leon και Ateca, αλλά είναι αρκετά ασυνήθιστα για την κατηγορία Β. Το νέο SEAT Ibiza διαθέτει Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, νέα γενιά εμπρός και πίσω αισθητήρων στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ποιότητας και ακρίβειας με οθόνη αφής 8 ιντσών. Είναι η πρώτη φορά του το SEAT Ibiza προσφέρεται με οθόνη αφής 8 ιντσών black panel, προσφέροντας την καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία σε αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει το νέο Ibiza είναι η αναγνώριση κόπωσης οδηγού, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και το Multi Collision Brake που ενεργοποιείται μετά από σύγκρουση και το οποίο μπορεί μειώσει τις συνέπειες μιας  πολλαπλής σύγκρουσης.

Το νέο SEAT Ibiza διαθέτει επίσης Drive Profile, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ προγραμμάτων Eco, Normal, Sport και Individual που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία του κινητήρα ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθώς και να επηρεάσει το τιμόνι, την ανάρτηση, το ACC, τον κλιματισμό και το κιβώτιο ταχυτήτων στην έκδοση DSG.

Στο εσωτερικό, ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι ο διαθέσιμος επαγωγικός φορτιστής κινητού τηλεφώνου με ενισχυτή GSM. Από άποψη συνδεσιμότητας, το νέο SEAT Ibiza είναι το μόνο 100% συνδεδεμένο αυτοκίνητο χάρη σε τρεις επιλογές: Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.

Εσωτερικά τα νέα ποιοτικά υλικά με τα όμορφα χρώματα δίνουν τη νεανική φρεσκάδα που θέλει ο μοντέρνος οδηγός. Όλα τα χειριστήρια και τα όργανα είναι προσανατολισμένα στον οδηγό για ευκολία στη χρήση.

Οι τιμές της γκάμας ξεκινούν από 11.700€ για τον κινητήρα 1.0 ΜPI 75hp και από 13.050€ για τον 1.0 EcoTSI 95hp, ενώ οι τιμές για τις εκδόσεις diesel & CNG θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Σήμερα θα σας αναφέρουμε τις τιμές στις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Οι τιμές των  Ibiza με πετρελαιοκινητήρες η με  φυσικό αέριο θα ανακοινωθούν αργότερα:

 

1.0 75HP Reference 11.700 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style 13.050 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 1 14.000 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 2 13.600 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Style Launch Edition 3 13.900 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Style 13.550 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Style Launch Edition 3 14.400 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Style DSG 15.150 ευρώ

1.0 ECO TSI 95HP Xcellence 14.550 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP Xcellence 15.050 ευρώ

1.0 ECO TSI 115HP FR 15.050 ευρώ

1.5 TSI EVO 150HP FR 15.750 ευρώ

Για τα πρώτα αυτοκίνητα και για την περίοδο του λανσαρίσματος, η Τεχνοκάρ προσφέρει τα ειδικά εξοπλισμένα Launch Editions με όφελος που φτάνει μέχρι και 65% ή 1.750€ σε σχέση με τις κανονικές τιμές του προαιρετικού εξοπλισμού.

Η επίθεση της Seat συνεχίζεται με το ολοκαίνουργιο Ibiza 5ης γενιάς

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: