Γιατί γδύνονται οι άνθρωποι τα καλοκαίρια;

Το ντύσιμο είναι ένας κώδικας επικοινωνίας. Αλλάζεις ρούχα, ανάλογα με αυτό που θες να πεις στον άλλο. Άλλα ρούχα φοράς στη δουλειά και άλλα όταν βγαίνεις ραντεβού. Και αν είναι έτσι, η γύμνια, τι είδος επικοινωνίας είναι;

Σε έναν κόσμο που αγωνίζεται να αποκτήσει κοινωνικό στάτους με ακριβά υφάσματα, οι «τρελοί» του καλοκαιριού ανυπομονούν να έρθει η στιγμή που θα τα πετάξουν όλα, σε κάποια παραλία. Τελικά, τι είναι ο γυμνισμός; Διάθεση για σeξ, ναρκισσισμός ή απλά επαφή με την ίδια μας τη φύση;

Όταν μιλάμε για γυμνισμό, δεν μπορούμε παρά να αναφερόμαστε στους σύγχρονους χρόνους μιας και στην αρχαιότητα η θέα του γυμνού σώματος ήταν κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Στην νεοελληνική πραγματικότητα όμως, άρχισε να διαδίδεται με τον τουρισμό. Οι ξένοι που έρχονταν για να απολαύσουν τις παραλίες έφερναν στις βαλίτσες τους νέα ήθη. Οι ντόπιοι σοκάρονταν, όσοι όμως διέθεταν επιχειρηματικό μυαλό είδαν το πράγμα πολύ διαφορετικά.

Ο απελευθερωμένος δεσπότης της Μυκόνου

Η Μύκονος τη δεκαετία του ’50 και του ’60 δεν ήταν το νησί που ξέρουμε σήμερα. Μέρος φτωχό που περίμενε τους ταξιδιώτες πως και πως για να αναζωογονηθεί. Αν ρωτήσεις τους μεγαλύτερους σε ηλικία κατοίκους, είναι βέβαιο πως θα θυμούνται την ιστορία με τον απελευθερωμένο παπά. Την ώρα που κάποιοι Μυκονιάτες έβλεπαν με μισό μάτι τους επισκέπτες με την αδαμιαία περιβολή, ένας δεσπότης του νησιού τους υπερασπιζόταν: «Τι να κάνουμε και εμείς γυμνοί γεννηθήκαμε», είχε κάποτε πει. Ο ιερέας φαίνεται πως γνώριζε καλά  τι σημαίνει, να γίνει ένα νησί πόλος έλξης γuμνιστών. Έσοδα και πάλι έσοδα στο παγκάρι της τοπικής κοινωνίας. Σε άλλα όμως νησιά, όπως η Ύδρα, τους φυσιολάτρες τους κυνηγούσαν.

Γιατί μας τρομάζει η ιδέα του γυμνισμού; Ο ρόλος του σeξ

Ο Παναγιώτης Κορδούτης, Πρόεδρος του τμήματος ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και καθηγητής της Κοινωνικής Ψυχολογίας των Διαπροσωπικών Σχέσεων, μας εξηγεί:  «Ο γυμνισμός μας απαλλάσσει πρόσκαιρα και ανακουφιστικά από τη κοινωνική μας ταυτότητα. Ο άνθρωπος αποκτά ρούχα αμέσως μόλις αποκτήσει το οποιοδήποτε βάρος για τον κοινωνικό του περίγυρο και τα αφήνει στην ενήλικη ζωή για την ιδιαίτερα γοητευτική στιγμή της σeξουαλικής επαφής όπου καλείται να επικοινωνήσει με έναν άλλο άνθρωπο γι’ αυτό που είναι χωρίς τα σκηνογραφικά βοηθήματα των ρούχων, μέσα από τη γλώσσα του σώματος, του αγγίγματος , των άμεσων συναισθημάτων. Η απαλλαγή από τα ρούχα μας όταν κάνουμε σeξ, η ελάφρυνση του σώματος από το βάρος και τα πρέπει του καθημερινού εαυτού κατά το σeξ είναι η εμπειρία χωρίς ρούχα που έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι και αυτό είναι που δημιουργεί τη σύγχυση του γυμνισμού αναψυχής με τη σeξουαλικότητα».

Τα Σόδομα και τα Γόμορρα της Ελλάδας

Το πρώτο ξενοδοχείο γuμνιστών βρισκόταν στην Αργολίδα. Τη δεκαετία του 80, οι νόμοι περί ηθικής έχουν πια χαλαρώσει. Και στην περιοχή της Ερμιόνης, ανοίγει ένα ξενοδοχείο που όμοιό του δεν είχε υπάρξει ξανά στη χώρα, ένα ξενοδοχείο γuμνιστών. Το «Σαλάντι»
γρήγορα γίνεται γνωστό σε όλη την Ευρώπη και αποκτά όλο και περισσότερους επισκέπτες. Μαζί με αυτούς όμως, καταφθάνουν και ηδονιστές από την Αθήνα και άλλα μέρη που οργάνωναν ομαδικές εκδρομές για να «πάρουν μάτι». Οι κάτοικοι των διπλανών χωριών εξοργίστηκαν, υποψιάζονταν σeξουαλικά όργια και βοηθούμενοι και από την εκκλησία πρωτοστάτησαν σε μια πραγματική μάχη για το κλείσιμο της μονάδας. Τελικά, τα κατάφεραν και η μονάδα έκλεισε.

Γυμνισμός και απελευθέρωση της σeξουαλικότητας

Αν ρωτήσεις έναν απλό γυμνιστή συνήθως θα σου πει πως η φυσιολατρία δεν έχει σαν πρόθεσή του τη σeξουαλική επαφή. Είναι όμως τελείως αποκομμένος από την ανθρώπινη σeξουαλικότητα; Ρωτήσαμε τον Γεώργιο Φλώρο, ψυχίατρο και αναπληρωτή καθηγητή της Β’ Ψυχιατρικής Κλινικής του ΑΠΘ: «Ο γυμνισμός υποδηλώνει μια διάθεση ελευθερίας και ειδικά απέναντι σε περιορισμούς που μπαίνουν λόγω και της σeξουαλικότητας. Δεν είναι έκφραση σeξουαλικότητας, δεν προκαλούμε κάποιον δεν περιμένουμε απαραίτητο κάτι ερωτικό από κάποιον, δε θέλουμε να προσελκύσουμε την προσοχή κάποιου eρωτικά. Αλλά από τη στιγμή που το σώμα συνδέεται με τα ταμπού, με τους περιορισμούς τους σeξουαλικούς, δεν μπορούμε να το αποκόψουμε από τη σeξουαλικότητα. Είναι μια διάθεση να ξεφύγουμε από τα δεσμά».  

Είναι ναρκισσιστές όσοι κάνουν γυμνισμό;

«Ανώμαλοι», «επιδειξίες» και τι δεν έχει ειπωθεί για τους , άδικοι χαρακτηρισμοί. Μπορεί όμως οι φυσιολάτρες να εκφράζουν μια μορφή ναρκισσισμού; Ο Δρ. Φλώρος μας διαφωτίζει: «Ένας νάρκισσος δε θα είχε κάτι παραπάνω να κερδίσει από άποψη θαυμασμού αν πάει σε μια παραλία γuμνιστών γιατί οι λουόμενοι εκεί δεν είναι πολλοί! Το να δείξει τα γεννητικά του όργανα ή το στήθος αν είναι γυναίκα, δεν κάνει μεγάλη διαφορά για τη ναρκισσιστική προσωπικότητα. Ο ναρκισσιστής που θέλει να θαυμάσουν οι άλλοι το σώμα του θα πάει σε μια παραλία οργανωμένη, που έχει πολύ κόσμο! Μπορεί όμως και σε μια παραλία γuμνιστών να μη του δώσουν και σημασία. Ο κόσμος εκεί είναι πολύ πιο εξοικειωμένος με το γuμνό».

Ο γυμνισμός μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ευτυχίας…

Ερευνητές του Πανεπιστημίου Γκόλντσμιθς, στο Λονδίνο προσπάθησαν να μελετήσουν τις επιδράσεις του, στη διάθεσή μας. Τα πειράματα που πραγματοποίησαν, απέδειξαν πως οι γυμνοί άνθρωποι που έρχονταν σε επαφή, με άλλους γυμνούς ανθρώπους, ένιωθαν πιο χαρούμενοι συγκριτικά με εκείνους που δε βίωναν αυτή την εμπειρία. Μακριά από τα ιδανικά σώματα των περιοδικών, ένιωθαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Το μεγάλο όφελος από την επαφή με τη φύση μας

Όπως αναφέρει ο Καθηγητής Ψυχολογίας του Παντείου, Παναγιώτης Κορδούτης: «Μας φέρνει σε επαφή με την ίδια τη φύση μας, θυμίζοντάς μας ότι είμαστε φύση, μέρος του έμβιου κόσμου, που αξίζει να υπάρχουμε όπως ακριβώς είμαστε, με τα παχιά ή αδύνατα σώματά μας, τα κοντά ή ψηλά, τα νεανικά ή γερασμένα, τα περισσότερο ή λιγότερο εύρωστα, μας αναγκάζει να επικοινωνήσουμε με τη γuμνή μας ταυτότητα, να την αποδεχτούμε έξω και πέρα από το κοινωνικό μας πλαίσιο, να νιώσουμε καλύτερα για αυτό.  Κατά κάποιο τρόπο, βγάζοντας τα ρούχα μας ξανακάνουμε κανονικό το σώμα μας. Μετά την πρώτη αμηχανία του νεοφώτιστου κανείς δεν νοιάζεται ιδιαίτερα για την όποια ιδιαιτερότητα ή απλώς τη διαφορετικότητα του κορμιού σου. Είσαι όπως είσαι και έχει καλώς! Αυτό προσφέρει ο γυμνισμός».

Και για όσους σκέφτονται να το δοκιμάσουν ή να το δοκιμάσουν ξανά…

Οι πιο γνωστές παραλίες γuμνιστών στην Αττική

  • ΚΑΠΕ στα Λεγρενά. Μπορεί κανείς να την εντοπίσει ακολουθώντας τον χωματόδρομο που βρίσκεται κοντά σε μια πινακίδα που γράφει «Ιδιοκτησία ΚΑΠΕ».
  • Η παραλία Μαύρο Λιθάρι, στη Σαρωνίδα, κοντά στο ομώνυμο ξενοδοχείο.
  • Στο Riba’s, στη Βάρκιζα, βρίσκεται μια καθαρή παραλία γuμνιστών με δύσκολη όμως κατάβαση
  • Η παραλία του Βραυρώνα πολύ κοντά στο μουσείο της περιοχής.
  • Μαρικές, μια όμορφη παραλία κοντά στη Ραφήνα. Το βραχώδες κομμάτι της προσφέρεται για απομόνωση.

Και λίγο πιο μακριά…

  • Χιλιαδού Εύβοια, στο βόρειο τμήμα της ακτής βρίσκεται από τις επίσημες παραλίες γuμνιστών, στην Ελλάδα
  • Μικρή Μπανάνα Σκιάθος, από τις καλύτερες παραλίες γuμνιστών στον κόσμο σύμφωνα με έρευνα του Tripadvisor.
  • Κόκκινη Άμμος, Μάταλα. Eπίσης, αναγνωρισμένη από τον ιστότοπο όπως και τοParadise Beach της Μυκόνου που συγκαταλέγεται στις πιο διάσημες παραλίες του κόσμου.

ellada

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: