Έρχονται απολύσεις και πάγωμα αποδοχών

 

Του Αντώνη Κόλλια

ΣE ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ των σχεδίων δράσης οδηγούνται άμεσα η Ρενώ -Νισάν και η Φολξβάγκεν — Άουντι- Σέατ — Σκόντα, μετά την πώληση της χρόνια ζημιογόνου Όπελ από την αμερικανική μητρική GM στην γαλλική PSA, η οποία κατέχει τις αυτοκινητοβιομηχανίες Σιτροεν , Πεζώ και DS. Η GM είχε αγοράσει την Όπελ το 1936 για να αντιμετωπισει την Φόρντ η οποία την δεκαετία του 20 είχε εγκατασταθεί στην Γερμανία.

Μετά την συγχώνευση, η γαλλική εταιρία γίνεται η 2η σε μέγεθος ευρωπαϊκή εταιρία και θα ελέγχει το 16,6 % της ευρωπαϊκής αγοράς έναντι 23,9% της γερμανικής VAG. Στόχος η πώληση 5 εκ. αυτοκινήτων φέτος με σταδιακή άνοδο.

Η πώληση, ανακοινώθηκε το πρωί της Δευτέρας στον Παρίσι, κατά την διάρκεια κοινής συνέντευξης τύπου των διευθυνόντων συμβούλων της PSA και GM Κάρλος Ταβαρές και Μαίρης Μπάρρα.

Πρόκειται για την ΔΕΥΤΕΡΗ πράξη στην συνεργασία των δύο εταιριών, καθώς, το 2013 η GM είχε πουλήσει το 7% της Όπελ στην PSA και είχε ξεκινήσει μία υποτυπώδης συνεργασία.

Το τίμημα της εξαγοράς είναι 2,2 δις ευρώ ($2,3) η δε συμφωνία, που ήταν αναμενόμενη εδώ και μερικές εβδομάδες, περιλαμβάνει την Opel, το εγγλέζικο παρακλάδι της, την Βώξολλ, όπως και τις οικονομικές υπηρεσίες της GM στην Ευρώπη, δηλαδή την Όπελ Μπάνκ . Από αυτά τα 2,2 δίς τα 900 εκ. αφορούν στην Όπελ Μπάνκ και τα μισά θα καταβληθούν από την τράπεζα BNP- Pαris Bas η οποία θα έχει και την ευθύνη λειτουργίας αυτού του τμήματος.

Η GM αποφάσισε να αποσυρθεί από την ευρωπαϊκή αγορά, μετά από την αποτυχία της Όπελ να επανέλθει σε κερδοφορία το 2016.Οι συσσωρευμένες ζημιές τά τελευταία επτά χρόνια είχαν φθάσει στα 8,9 δις ευρώ και οι μέτοχοι της GM πίεζαν ασφυκτικά για κέρδη!

Όπως ανακοινώθηκε σε κοινή δήλωση των PSA και GM, η εξαγορά της Opel θα φέρει σημαντκή ετήσια εξοικονόμηση από οικονομίες κλίμακας που το 2026 εκτιμώνται στο1,7 δις ευρώ. Στόχος είναι η χρόνια ζημιογόνος Όπελ να περάσει σε επιχειρησιακό περιθώριο κέρδους 2% μέχρι το 2020 και 6% μέχρι το 2026.

Η PSA, με την προσθήκη περίπου 1,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων της Όπελ ανά έτος στο ενεργητικό της, θα αυξήσει την κερδοφορία της καθώς θα ενισχυθεί η παρουσία της στις αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Παράλληλα, θα μοιραστεί το κόστος έρευνας και εξέλιξης μεταξύ περισσοτέρων μαρκών μια και οι δυο πλευρές παράγουν ακριβώς τα ίδια μοντέλα .

Στο πλαίσιο αυτό και μέ βάση την πρώτη συμφωνία του 2013, την περασμένη εβδομάδα, παρουσιάστηκε το νέο ελαφρύ τζιποειδές της Όπελ, το Κρόσσλαντ — Χ, το οποίο στην ουσία είναι το… Σιτροεν C3 με άλλα ρούχα και εμφάνιση. Προς το τέλος δε του έτους αναμένεται ένα μεγαλύτερο τζιποειδές της Όπελ που θα κατασκευάζεται στην Γαλλία και θα είναι μία άλλη μορφή του Πεζώ 3008, το οποίο παρουσιάστηκε πριν τα περασμένα Χριστούγεννα!

Από την άλλη, οι οικονομίες κλίμακας με κοινά σχεδιαστικά και εξελικτικά τμήματα σημαινουν, αναπόφευκτα και α π ο λ ύ σ ε ι ς. Κι αυτό θα είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος του Ταβαρές ο οποίος πρέπει να προσέξει και τις επερχόμενες γερμανικές ε κ λο γ έ ς.

Τα αυτοκίνητα της Όπελ που παράγονται στην Αγγλία ή Γερμανία έχουν πολύ υψηλό εργατικό κόστος έναντι αυτών που παράγονται σε Ισπανία και Τουρκία. Το τί θα γίνει αν μέρος της παραγωγής μεταφερθεί σε χώρες με φθηνότερο εργατικό κόστος μέλλει να το δούμε.

Η αποχώρηση της GM από την Opel θα οδηγήσει σε μία μη ταμειακή χρέωση της τάξης των τεσσάρων με 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με τη συμφωνία θα γίνουν προσπάθειες για τη ρευστοποίηση ζημιογόνων περιουσιακών στοιχείων και θα απελευθερωθούν έτσι περίπου 2 δις δολάρια σε μετρητά, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για επαναγορά μετοχών. Η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει επίσης το δικαίωμα αγοράς μετοχών της PSA, μέσω εγγυήσεων που θα εκδοθούν ως μέρος της συνολικής συμφωνίας.

Να σημειωθεί ότι η ΡSA βρίσκεται από το 2014 σε φάση δυναμικής ανάκαμψης μετά την οικονομική ένεση από το γαλλικό δημόσιο και την κινεζική Dongfeng Motor Corp (πώληση 14% των μετοχών)αλλά και την αυστηρή διοίκηση από τον Κάρλος Ταβαρές. Ο οποίος δήλωσε ότι «θέλει να δημιουργήσει έναν <Ευρωπαίο πρωταθλητή>, μέσω της περικοπής του κόστους, της κοινής εξέλιξης νέων τεχνολογιών και αυτοκινήτων και της εκμετάλλευσης του κύρους που έχει (για το… αμύητο κοινο) η λεγόμενη γερμανική τεχνολογία».

Ο Tαβαρές, αναμένεται να εφαρμόσει στην Όπελ το ίδιο σχέδιο εξυγίανσης που είχε εφαρμόσει και στην PSA. Δηλαδή, απολύσεις και πάγωμα των μισθών όπως προαναφέραμε και κατάργηση μη εμπορικών μοντέλων. Είχαν γίνει, τότε, — μεταξύ άλλων — 3.000 απολύσεις/έτος μέσω εθελουσίας εξόδου. Στην PSA το σχέδιο αυτό έφερε τον όμιλο από τις ζημιές του 2012 σε κέρδη 2,7 δίς το 2015 και το 2016. Φέτος, μάλιστα, για πρώτη φορά από το 2011, η εταιρία θα δώσει μέρισμα στους μετόχους της!

Έρχονται απολύσεις και πάγωμα αποδοχών

now24.gr-auto

Tags: , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: