Ελληνοτουρκικά: Γιατί έρχονται νύχτα τα τουρκικά drones

Με ιδιαίτερη προσοχή, αλλά και ψυχραιμία αντιμετωπίζει τη διαρκώς αυξανόμενη επιθετική ρητορική της Αγκυρας το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, δεδομένου ότι επί του επιχειρησιακού πεδίου η δραστηριότητα της τουρκικής πλευράς εμφανίζεται, επί του παρόντος, να κινείται σε χαμηλούς τόνους. Εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα αποτελούν κυρίως οι συνεχείς υπερπτήσεις τουρκικών Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) πάνω από συγκεκριμένα μικρονήσια του Αιγαίου, ακόμη και τις νυχτερινές ώρες, γεγονός που έχει θέσει σε αυξημένη ετοιμότητα το ελληνικό σύστημα αεράμυνας. Πρόκειται κυρίως για Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη τύπου Anka, αλλά και Bayraktar, τα οποία επιχειρούν από βάσεις κοντά στα παράλια της Μικράς Ασίας, αναλαμβάνοντας αποστολές αναγνώρισης, επιβεβαίωσης θέσεων και συλλογής πληροφοριών αναφορικά με τις κινήσεις των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι από τις αρχές του καλοκαιριού και έκτοτε οι περισσότερες, ανά ημέρα, παραβιάσεις του εθνικού μας εναέριου χώρου πραγματοποιούνται από τουρκικά UAV, γεγονός που αξιολογείται από ελληνικής πλευράς ως μια προσπάθεια της Αγκυρας να δημιουργήσει νέα επιχειρησιακά δεδομένα στο Αιγαίο, επιλέγοντας πλέον καινοτόμους τρόπους αλλά και συγκεκριμένα νησιά προκειμένου να εξελίξει την πάγια τακτική αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.


Συνεχείς υπερπτήσεις

«Δεν είναι τυχαίο ότι τα τουρκικά UAV, τις τελευταίες 15 ημέρες, πραγματοποιούν συνεχώς υπερπτήσεις πάνω από συγκεκριμένα μικρονήσια, όπως η Κίναρος, η Κανδελιούσσα, η Λέβιθα κ.ά. Οι υπερπτήσεις αυτές συμπίπτουν με την επαναλαμβανόμενη προκλητική δήλωση του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, “θα έρθουμε ένα βράδυ”, μέσω της οποίας υπονοεί την αιφνιδιαστική εκδήλωση μιας επιθετικής ενέργειας σε βάρος της χώρας μας. Η ελληνική κυριαρχία των παραπάνω νησίδων, όπως και αρκετών ακόμη, αμφισβητείται από τους Τούρκους στη λογική ότι επειδή δεν αναγράφονται ονομαστικά στις συνθήκες δεν έχει ξεκαθαριστεί το καθεστώς τους.

Στέλνοντας Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη να πετούν συνεχώς από πάνω τους οι Τούρκοι επιδιώκουν αφενός να δημιουργήσουν τετελεσμένο μέσω της δήλωσης παρουσίας στην περιοχή, αφετέρου και σε βάθος χρόνου να “συνηθίσει” η ελληνική κοινή γνώμη, αλλά και οι σύμμαχοί μας στο ΝΑΤΟ, την ιδέα ότι οι εν λόγω νησίδες είναι αμφισβητούμενο έδαφος», σημειώνουν χαρακτηριστικά κύκλοι του Πενταγώνου, προσθέτοντας πως μέσω της αυξημένης χρήσης των UAV η τουρκική πλευρά δοκιμάζει επίσης τις δυνατότητές της στο Αιγαίο, μετρά την ελληνική αντίδραση και επιχειρεί να κουράσει τα ελληνικά πληρώματα, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις η Πολεμική Αεροπορία σηκώνει μαχητικά αεροσκάφη προκειμένου να τα αναγνωρίσει. «Τα UAV δεν χρειάζονται επάνδρωση αφού ο χειρισμός τους γίνεται από απόσταση, έχουν μικρό ίχνος ραντάρ και πετούν σε μεγάλα ύψη.

Δεν μπορούν να δεχτούν υποδείξεις μέσω ασυρμάτου να εγκαταλείψουν την περιοχή καθόσον δεν πρόκειται για επανδρωμένο αεροσκάφος, ενώ ακόμη και ο εγκλωβισμός τους από τα συστήματα αεράμυνας δεν μπορεί από μόνος του να τα αποτρέψει από την είσοδο και την παραμονή τους στο ελληνικό FIR», καταλήγουν οι παραπάνω κύκλοι.


Λοκάρισμα

Την ίδια στιγμή, πάντως, η ενίσχυση του ελληνικού οπλοστασίου με τα γαλλικά μαχητικά Rafale έχει αλλάξει άρδην τους συσχετισμούς ισχύος στον εναέριο χώρο του Αιγαίου, κάτι το οποίο έχει ήδη γίνει κατανοητό από τους Τούρκους. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από περίπου δύο μήνες ένα ζεύγος μαχητικών Rafale εγκλώβισε από την ευρύτερη περιοχή της Κύθνου, όπου πετούσαν, τουρκικά μαχητικά τα οποία λίγο νωρίτερα, έχοντας απογειωθεί από αεροπορική βάση στα μικρασιατικά παράλια, κινούνταν στα όρια του ελληνικού FIR.

Η απόσταση εγκλωβισμού, αλλά και το γεγονός ότι για πρώτη φορά τα τουρκικά μαχητικά έρχονταν αντιμέτωπα με τις επιχειρησιακές δυνατότητες των Rafale είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί ένας μικρός πανικός στις τάξεις της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας σε σημείο που να δοθεί εντολή στα συγκεκριμένα αεροσκάφη να επιστρέψουν άρον άρον στις βάσεις τους. Την επομένη, ωστόσο, σε ένδειξη εκνευρισμού, σηκώθηκε μεγάλος αριθμός τουρκικών μαχητικών F-16 τα οποία προχώρησαν μαζικά σε δεκάδες παραβιάσεις του ελληνικού FIR.

Επίσης, οι δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας μας, σε ό,τι αφορά τόσο την εμβέλεια των επιχειρήσεών της όσο και στην αποτροπή τους, αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω μετά και τη σταδιακή ένταξη στο δυναμικό της των 83 F-16 Block 52+ και Block 52+ Advanced, τα οποία αναβαθμίζονται σε επίπεδο Block 70 Viper («Οχιά» στα ελληνικά).

Τα πρώτα δύο από αυτά πρόκειται να παραδοθούν αύριο, Δευτέρα, από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία στην Πολεμική Αεροπορία, στο πλαίσιο σχετικής τελετής που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα. Εν συνεχεία, τα δύο αεροσκάφη θα πετάξουν στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα όπου θα είναι και η βάση τους.

.

Πηγή: Protothema.gr

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: