Ducati Multistrada 1260S: Madonna mia… Multistrada! – Test Ride

του Λάμπρου Ντάλκου

Μια μοτοσυκλέτα πρόκληση

Το είχαν δει το όνειρο οι Ιταλοί «επιστήμονες»  της Ducati. Σκοπός τους ήταν να φτιάξουν μια μοτοσυκλέτα για την οποία θα μιλάει όλος ο πλανήτης.

Το όνομα της, Mutlistrada στα Ιταλικά σημαίνει “πολλοί δρόμοι”. Είναι μια μοτοσυκλέτα  που  σε προϊδεάζει για το τι είναι ικανή να κάνει.

Το σίγουρο είναι ότι  τελικά… δεν μπορείς να φανταστείς το τι πραγματικά μπορεί να κάνει!! Μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα η οποία “δαμάζει» κάθε λογής τύπου οδοστρώματος. Ένα υβριδικό μοντέλο με στοιχεία Sportbike και Sport Touring μοτοσυκλέτας.

H Multistrada της Ducati έκανε  το ντεμπούτο της το 2003 με τον L-Twin κινητήρα των 992cc (1000DS) και ένα μικρότερο στα 620cc το 2005.

Η εξέλιξη του μοντέλου δεν άργησε, με την Ducati να εμπλουτίζει την Multistrada με μηχανικά και τεχνολογικά «καλούδια»  ανά σειρά ετών.
To 2007 ο κινητήρας αντικαθίσταται με τον  1100cc ενώ  οι αναρτήσεις αντικαθίστανται με αυτές της Οhlins κ.α.

Το 2010 η Multistrada δυναμώνει και άλλο τον κινητήρα της που φτάνει τα 1200cc. Δανείζεται  τεχνολογίες από τις SportBike της μαμάς εταιρίας .

Οδηγήσαμε αυτή την καταπληκτική μοτοσυκλέτα. Και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Το νέο Ducati Multistrada 1260s εμφανισιακά δεν διαφέρει και πολύ από το προηγούμενο μοντέλο – πόσο πιο όμορφο να γίνει — όμως… στα σημεία κινητήρας, ανάρτηση, φρένα, τεχνολογίες, οι άνθρωποι το έχουν πάει σε άλλο επίπεδο.

Μέγιστη εργονομία και έλεγχος, ικανή να μεταφέρει γρήγορα ξεκούραστα και με ασφάλεια όπου την οδηγήσει ο αναβάτης της.

Κινητήρας

Ο νέος Ducati Testastretta DVT κινητήρας των 1262cc με το οποίο είναι εξοπλισμένο το νέο Multistrada, αποδίδει το μέγιστο από τις χαμηλές στροφές και με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 158ίππους στις 9.500σ.α.λ,. Την τροφοδοσία του, έχει αναλάβει η Bosch με το ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού καθώς ο έλεγχος γίνεται ride by wire. Ο Testastretta-θαυμάσιος κινητήρας, εξελίχθηκε για να κάνει εύκολη και μοναδική την κάθε διαδρομή του αναβάτη. Χωρίς ο αναβάτης να καταλάβει ή να κάνει κάτι, ο κινητήρας μεταβάλει ανεξάρτητα τόσο το χρονισμό του εκκεντροφόρου που ελέγχει τις βαλβίδες εισαγωγής  όσο και αυτού της εξαγωγής. Ομαλοποιεί την απόδοση της ισχύς σε όλο το φάσμα και την βελτιώνει στις υψηλές ταχύτητες χωρίς να αυξάνει κατά πολύ την κατανάλωση. Η δύναμη της Multistrada ξεδιπλώνεται από πολύ χαμηλά — σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο — με τον κατασκευαστεί να δηλώνει ότι το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο μόλις στις 3500 σ.α.λ.

Κιβώτιο

Όταν καταλαγιάσει  ο ενθουσιασμός της πρώτης επαφής και αρχίσεις να εξερευνάς ένα ενα τομέα της, διαπιστώνεις  πόσο μεράκι φέρει αυτή η μοτοσυκλέτα.

Όταν είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις και βάλεις – «οπλίσεις» την 1η ταχύτητα – ο ήχος είναι επιβλητικός και σε προετοιμάζει για την δύναμη που θα ξεδιπλωθεί εμπρός σου. Εξατάχυτο σασμάν με ίσια γρανάζια και μια στιβαρή αλυσίδα έτοιμη να μεταφέρει πολύ δύναμη στον πίσω τροχό!

Το σύστημα ride by wire είναι και αυτό αναβαθμισμένο με την ομαλή απόκριση του γκαζιού να βοηθάει πολύ κατά την οδήγηση και να μεταβάλλεται ανάλογα με τα 4 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Sport, Touring, Urban, Enduro) μαζί με αναρτήσεις  και ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Εκπληκτικό και το quick shifter, με το όποιο είναι εξοπλισμένη η νέα Multistrada. Πολύ χρήσιμο και ξεκούραστο για μέσα στην πόλη καθώς εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που διαχειρίζεται τον κινητήρα στα κατεβάσματα χωρίς το παραμικρό κραδασμό.

Εξοπλισμός

TFT πίνακας οργάνων 5 inch – 800X650 αναλύσεις

Το πρώτο πράγμα που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον, όταν πας να την «ιππεύσεις»  είναι η έγχρωμη οθόνη 5 inch. Απόλυτα φιλικό περιβάλλον και ορατή ακόμα κ κάτω από το δυνατό φως του ηλίου, το MULTIMEDIA της Ducati σε εντυπωσιάζει με την πρώτη μάτια. Εντυπωσιακές γραφικές απεικονίσεις  των ρυθμίσεων, οι οποίες σε βάζουν αμέσως στο κλίμα του μενού που έχεις επιλέξει.

Οι επιλογές ξεδιπλώνονται μέσα από τον επιλογέα του αριστερού grip και σου επιτρέπουν όχι μόνο να ενημερωθείς για το τι ακριβώς γίνεται εκείνη την στιγμή στην νέα Multistrada σχετικά με την ταχύτητα, τις στροφές ανά λεπτό του κινητήρα, τις ταχύτητες, trip1 και trip2, ένδειξη θερμοκρασίας κινητήρα, επίπεδο καυσίμου και ρολόι, η αυτονομία που απομένει, η στιγμιαία κατανάλωση, η μέση κατανάλωση, η μέση ταχύτητα, η θερμοκρασία αέρα, ο χρόνος του ταξιδιού και συναγερμός για παγωμένο οδόστρωμα, καθώς και οι επιλογές για να την φέρεις απόλυτα στα μέτρα σου. Μέσα από το μενού ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ένα από τα προεγκατεστημένα setup (Riding Modes) της μοτοσυκλέτας αλλά και να την εξατομικεύσει πλήρως και ακριβώς όπως την επιθυμεί, επιδρώντας σε όλα τα σημεία της — ανάρτηση μπρος πίσω — ABS — VHS και άλλες πολλές επιλογές.

Επίσης διαθέτει Auto dimming(μαύρο-άσπρο background) για να προσαρμόζεται αυτόματα με βάση το φως του περιβάλλοντος.

Παρατηρήσαμε ότι στις 4000rpm — υπάρχει ένας μικρός συντονισμός της οθόνης και τρέμει στιγμιαία. Προσωπικά δεν μου ήταν δυσάρεστο στην οδήγηση αλλά καλό είναι να το λάβουν υπόψη τους οι ταλαντούχοι μηχανικοί της Ducati.

Βελτιωμένη φαίνεται να είναι και η αναπαραγωγή πολυμέσων απο το smartphone του αναβάτη.

Η Ducati θέλοντας να ενισχύσει τον δεσμό αναβάτη – Multistrada, επενδύει και στα smartphones, με τους προγραμματιστές της να δημιουργούν ένα μοναδικό application για τα smartphone. Θα το βρείτε στα market με το όνομα «Ducati link» από όπου μπορείτε φυσικά να επέμβετε στο setup της μοτοσυκλέτας – όπως θα κάνατε μέσα από την οθόνη αλλά όχι μόνο. Η Ducati έχει δημιουργήσει ένα μικρό social section σ το οποίο μπορείτε να μοιραστείτε με τους άλλους Ducati – Owner ανά το κόσμο, τις ταξιδιωτικές σας εμπειρίες, φωτογραφίες κτλ. Φυσικά κατά τη διάρκεια της διαδρομής και εφόσον το κινητό σας είναι συνδεδεμένο με την Multistrada 1260, αυτό αντλεί πληροφορίες για την οδήγηση σας όπως γωνίες, μέγιστη ταχύτητα, hp, στροφές κινητήρα κτλ.

 

LED

Η Multristrada είναι εξολοκλήρου εξοπλισμένη με τεχνολογία LED.

O προβολέας διαθέτει την τεχνολογία Ducati Cornering Lights (DCL) που βελτιστοποιεί το φωτισμό του δρόμου στις στροφές, βάσει και τις γωνίας κλίσης της μοτοσυκλέτας.

Τα φλας, και αυτά LED, διαθέτουν αυτόματη απενεργοποίηση βάσει της γωνίας κλίσης της μοτοσυκλέτας. Χάρη στη μονάδα μέτρησης αδράνειας, τα φλας θα σβήσουν μετά τη στροφή ή μετά από μια προκαθορισμένη απόσταση που κυμαίνεται από 200 έως και 2,000 μέτρα που υπολογίζεται με βάση την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας καθώς και την ώρα που άναψαν τα φλας.

 

Τιμόνι

Η Ducati φρόντισε για την έργονομικοτητα των κουμπιών και την βελτίωσε παρά πολύ. Τα κουμπιά στο τιμόνι φωτίζονται και η επαναφορά κατά το πάτημα είναι αισθητή κ μεταφέρει την αίσθηση ότι πατήθηκε. Το κουμπί που ενεργοποιεί τα θερμαινόμενα grip κοσμεί την πάνω δεξιά πλευρά του τιμονιού κ δεν χρειάζεται ο αναβάτης να μπει στο μενού για να το ενεργοποιήσει, κάτι που μπορεί να γίνει εύκολα κ γρήγορα κατά την διάρκεια της οδήγησης. Λόγω εποχής, δυστυχώς δεν δοκιμάσαμε την λειτουργία τους αλλά είμαστε σίγουροι για το αποτέλεσμα αφού η Ducati έχει φροντίσει για την παραμικρή λειτουργία και λεπτομέρεια φέρει η νέα MULTISTRADA 1260S.

 

Cruise Control

Από αυτή την adventure μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να λείπει το cruise control, το οποίο έχει αρχίσει να μου γίνεται απαραίτητο στις μεγάλες εξορμήσεις. Εύκολο κ απλό στην χρήση του μέσα από τα switches που βρίσκονται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ορίζεις την ταχύτητα η οποία φυσικά εμφανίζεται στην TFT οθόνη προς πληροφόρηση του αναβάτη.

Quick shifting
Σαν ένας μεγάλος Φαν του Quick shift, μπορώ να σας πω ότι με εξέπληξε ευχάριστα η Ducati. Οι αλλαγές είναι τόσο γλυκές κ χωρίς περίεργες αναταράξεις, ανεξάρτητου στροφών. Το σύστημα, ειδικά στα κατεβάσματα, επιδρά ακαριαία κ φροντίζει να φέρει της στροφές στο σωστό επίπεδο έτσι ώστε να δεχτεί μικρότερες ταχύτητες. Για τους παραδοσιακούς οδηγούς που προτιμούν την Μανέτα η αίσθηση είναι πολύ καλή με ομαλή διαδρομή κατά την αλλαγή χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη δύναμη κατά την κίνηση.

Keyless drive

Μια ακόμα λειτουργία που δεν μπορούσε να λείπει από το νέο Multistrada 1260S, είναι αυτό του Keyless drive. Το κλειδί στιβαρό με αλουμινένιο φινίρισμα, βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη κ θα κληθείς να το ανασύρεις μόνο όταν χρειαστείς να ταΐσεις τα 158 άλογα της Multistrada ή όταν θες να αφαιρέσεις την σέλα.

Σέλα

Ένα μεγάλο μπράβο στην Ducati για την σέλα οδηγού κ συνοδηγού. Πολύ καλό υλικό με άψογη αίσθηση και εργονομικότητα. Αναπαυτική ακόμα κ μετά από ένα μεγάλο ταξίδι. Η θέση του συνοδηγού λίγο πιο  υπερυψωμένη και αναπαυτική, «επιβάλλοντας» του την συμμετοχή του στην οδήγηση, γιατί αυτά που δεν θέλεις σε ένα μακράς διαρκείας ταξίδι είναι έναν γκρινιάρη συνεπιβάτη

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: